וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 10 אחוזים מהמחזור הלובלי: אפל עלולה לחטוף קנס עצום מהאיחוד האירופי

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 12:16

אפל עומדת בפני קנס אפשרי של עשרות מיליארדי דולרים בשל אכיפה מצד האיחוד האירופי. האיחוד הגיע למסקנה ראשונית כי החברה הפרה את חוק השווקים הדיגיטליים, בכך שמנעה מצרכנים אפשרויות תשלום למפתחים מחוץ למסגרת שלה

אפל. צילום: אפל, עיבוד תמונה
אפל/עיבוד תמונה, צילום: אפל

חברת אפל עלולה לשלם קנס עתק, בסכום של עד עשרה אחוזים מהמחזור הגלובלי שלה (הקנס יעמוד על כ-40 מיליארד דולר, לפי מחזור מכירות של 383 מיליארד דולר בשנת 2023). לפי ממצאי החקירה הראשוניים של האיחוד, החברה הפרה את חוק השווקים הדיגיטליים בכך שלא אפשרה למפתחים בשוק האפליקציות שלה ליידע את המשתמשים על אפשרויות תשלום אחרות, מחוץ לשוק של אפל (על רכישות בתוך השוק שלה, אפל גוזרת קופון שמן של 30 אחוזים מהרכישה).

טים קוק, מנכ"ל אפל. GettyImages
תיאלץ לשלם עשרות מיליארדי דולרים קנס. מנכ"ל אפל, טים קוק/GettyImages

אם החברה תימצא חייבת בדין, היא תיאלץ כאמור לשלם עשרות מיליארדי דולרים קנס, ועל עבירות חוזרות היא עלולה לשלם קנסות של עד 20 אחוזים מהמחזור הגלובלי שלה, כלומר כפל קנס. הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד, פתחה בחקירה נגד אפל בחודש מרץ האחרון, כאשר יש לגוף החוקר שנה להגיש את מסקנותיו. זוהי גם פעולת האכיפה הראשונה תחת חוק שוק השווקים הדיגיטליים האירופי (DMA), המטיל מגבלות מיוחדות על ענקיות הטכנולוגיה הגלובליות במטרה לרסן את כוחן המונופוליסטי.

לפי ממצאי החקירה, אפל למעשה לא אפשרה לצרכנים ליהנות מאפשרות תשלום זולה יותר למפתח באמצעות סליקה חיצונית. אפל גם לא הרשתה למפתחים לציין ללקוחות כמה יוכלו לחסוך אם יבחרו באפשרות תשלום למפתח שלא דרכה.

אפל הגיבה לממצאים ומסרה ל-Engadget: "במהלך החודשים האחרונים אפל עשתה מספר שינויים כדי לציית לחוק השווקים הדיגיטלים, לאור משוב ממפתחים ומהאיחוד האירופי. אנחנו בטוחים כי התוכנית שלנו תואמת לחוק ומעריכים שיותר מ-99 אחוזים מהמפתחים ישלמו שווה או פחות בתמלוגים לאפל במסגרת התנאים החדשים. כל המפתחים בתחומי האיחוד יוכלו להשתמש ביכולות שהצגנו, לרבות האפשרות לכוון משתמשים לרשת כדי להשלים רכישה בתעריף תחרותי. עשינו זאת באופן שגרתי ונמשיך להקשיב ולהגיב לנציבות האירופית".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully