וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים יצרו עור סינתטי לרובוטים עם יכולת ריפוי עצמית, והתוצאה מטרידה

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 11:44

מדענים באוניברסיטת טוקיו פיתחו טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת לצפות רובוטים בעור אנושי שיודע לרפא את עצמו. כצפוי, התוצאה מעוררת שאלות אתיות על עתיד הרובוטיקה

כך זה נראה: עור סינתטי לרובוטים. University of Tokyo, אתר רשמי
כך זה נראה: עור סינתטי לרובוטים/אתר רשמי, University of Tokyo

האם עתיד הרובוטים נמצא בידיים של... גוש ורוד וחייכן? קבוצת מדענים מאוניברסיטת טוקיו ומאוניברסיטת הרווארד חושפת את הפיתוח החדש והמשונה שלהם: עור סינתטי לרובוטים, שמחייך, זז ובעיקר - גורם לנו לתהות אם אנחנו בסרט של וולט דיסני או בסיוט מדע בדיוני.

החוקרים, שפרסמו את ממצאיהם בכתב העת Cell Reports Physical Science, מצאו דרך לחבר את העור הסינתטי לשכבות שמתחתיו, ממש כמו שעור אנושי מחובר לשרירים ולרקמות. הפתרון שלהם? טכניקה חדשה המכונה "עוגני ניקוב", המחקה את רצועות העור המחברות את עורנו לשרירים ולרקמות שמתחת.

לדברי המדענים, העור הזה, המגודל במעבדה, דומה לעור האנושי במובנים רבים, כולל יכולות ריפוי עצמי. כדי להדגים את יעילות הטכניקה, יצרו החוקרים ראש מלאכותי מצופה בעור סינתטי, וכן פנים רובוטיות המצופות בעור מלאכותי המסוגלות לחייך. החיוך הרובוטי נוצר באמצעות תנועה המדמה את תנועת השרירים בפנים האנושיות.

"על ידי חיקוי מבני עור-רצועות אנושיים ושימוש בנקבים בצורת V שנוצרו במיוחד בחומרים מוצקים, מצאנו דרך לחבר עור למבנים מורכבים", הסביר פרופסור שוג'י טקאוצ'י מאוניברסיטת טוקיו בהצהרה רשמית. "הגמישות הטבעית של העור ושיטת ההדבקה החזקה מאפשרות לעור לנוע עם הרכיבים המכניים של הרובוט מבלי להיקרע או להתקלף". הצוות השתמש ב"פנים" עם ניקובים והדביק את העור מעליו באמצעות ג'ל קולגן מיוחד.

בעוד שהתוצאה הסופית עשויה להיתפס בעיני רבים כמטרידה, החוקרים סבורים שהיא מהווה צעד משמעותי לקראת יצירת רובוטים מציאותיים שיכולים להשתלב בצורה טבעית יותר בחיי היומיום שלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully