וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ענקית נגד טימו: "מדובר בתוכנה זדונית מסוכנת"

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 11:38

ענקית הקניות הסינית הצעירה תחת מתקפה בארה"ב. התביעה מתארת את האפליקציה כתוכנה שתוכננה במיוחד כדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למערכת ההפעלה של הטלפון

טימו. GettyImages
טימו/GettyImages

אפליקציית הקניות הסינית הפופולרית Temu (טימו), הקמעונאית המקוונת הצעירה והמצליחה מסין, נמצאת תחת מתקפה חריפה מצד התובע הכללי של ארקנסו, טים גריפין. בתביעה שהוגשה השבוע, טוען גריפין כי האפליקציה אינה רק פלטפורמת קניות, אלא "תוכנה זדונית מסוכנת" שמתחזה לאפליקציית קניות תמימה, אך מאחורי הקלעים, "מעניקה לעצמה גישה לכל המידע על הטלפון הנייד של המשתמש".

גריפין מאשים את טימו בהפרת חוקי המדינה נגד הטעיה צרכנית, בטענה שהאפליקציה מטעה את המשתמשים לגבי טיבה האמיתי והיקף איסוף המידע האישי שהיא מבצעת. על פי התביעה, האפליקציה "מתחזה לפלטפורמת קניות מקוונת, אבל היא למעשה תוכנה זדונית מסוכנת שמתגנבת לטלפון של המשתמש ומעניקה לעצמה גישה לכל המידע האישי, הרבה מעבר למה שצריך בשביל אפליקציית קניות".

בנוסף, התביעה מתארת את טימו כתוכנה שתוכננה במיוחד כדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למערכת ההפעלה של הטלפון, כולל מצלמה, מיקום, אנשי קשר, הודעות טקסט, מסמכים ואפליקציות אחרות. לטענת התביעה, היישום תוכנן כך שהגישה הנרחבת הזו תישאר בלתי מורגשת, אפילו על ידי משתמשים מתוחכמים.

temu. ShutterStock
תביעה מתארת את טימו כתוכנה שתוכננה במיוחד כדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למערכת ההפעלה של הטלפון/ShutterStock

התביעה דורשת מבית המשפט להורות לחברה להפסיק את פעילותה ה"רמאית" ולפצות את המשתמשים שנפגעו. בנוסף, גריפין מבקש מבית המשפט להטיל על החברה קנסות כבדים ולמנוע ממנה להמשיך להטעות את הציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • קניות
  • Temu

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully