וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קוטל פלנטות": אסטרואיד עצום יחלוף לידנו בפעם הראשונה מזה מאה שנה

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 13:35

אסטרואיד ענק יחלוף היום ליד כדור הארץ במהירות אדירה. למרות גודלו המרשים, הוא לא צפוי להוות סכנה, אך מדובר במעבר נדיר שלא נראה כמותו מזה למעלה ממאה שנה

אסטרואיד. ShutterStock
אסטרואיד/ShutterStock

אסטרואיד עצום, המכונה "2011 UL21" ומוגדר כ"קוטל פלנטות" פוטנציאלי, יחלוף היום (27 ביוני) בסמוך לכדור הארץ במהירות אדירה של 93,000 קמ"ש. למרות גודלו המרשים והסיווג המאיים, האסטרואיד יחלוף במרחק בטוח של כ-6.6 מיליון ק"מ מכדור הארץ - מרחק הגדול פי 17 מהמרחק לירח.

האסטרואיד, שקוטרו מוערך בין 1.7 ל-3.9 קילומטרים, גדול מ-99% מהאסטרואידים המוכרים בקרבת כדור הארץ, מה שהופך את המעבר שלו לאירוע נדיר. ההערכה היא שהאסטרואיד לא חלף קרוב כל כך לכדור הארץ כבר למעלה מ-100 שנה, כך לפי סוכנות החלל האירופית (ESA).

למרות גודלו, הסיכוי לפגיעה בכדור הארץ הוא אפסי. עם זאת, מדענים מגדירים את האסטרואיד כסלע חלל הרסני (במקרה של פגיעה) בשל הפוטנציאל שלו לגרום לנזק בקנה מידה יבשתי ואף לשנות את האקלים במקרה של פגיעה.

המעבר הקרוב של האסטרואיד צפוי להתרחש בשעה 22:15 שעון ישראל. ניתן לצפות באירוע בשידור חי, דרך הטלסקופ הווירטואלי של הפרויקט הווירטואלי לטלסקופ (VTP), שישדר תמונות מהמצפה האסטרונומי Bellatrix באיטליה.

בנוסף, ניתן יהיה לראות את האסטרואיד בשעות הלילה של ה-28 וה-29 ביוני באמצעות טלסקופ חובבים, אם תדעו לאן להסתכל. פספסתם? הוא צפוי לחלוף קרוב לכדור הארץ שוב רק בשנת 2089, אז הוא יהיה קרוב יותר מכפי שהוא היום.

  • עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully