וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו בחנויות: אבני לגו שעשויות מאבק מטאוריטים אמיתי

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 9:51

במסגרת פרויקט משותף עם סוכנות החלל האירופית, לגו חושפת לבנים ייחודיות שנוצרו מאבק מטאוריטים אמיתי, ומציגה אותן בחנויות נבחרות עד 20 בספטמבר

לגו מאסטרואיד. Lego, אתר רשמי
הלגו שנוצר מאבק מטאוריטים/אתר רשמי, Lego

חובבי לגו, אסטרונומים וחובבי חלל כאחד יכולים להתלהב מפיתוח חדש ומרגש: לגו שיתפה פעולה עם סוכנות האירופית לחלל (ESA) כדי לייצר לבני לגו מאבק מטאוריטים אמיתי. הפרויקט, שנועד לבחון את היתכנות השימוש באבק ירח לבניית מבנים על הירח, מציג אבני לגו ייחודיות העשויות מאבק מטאוריטים אמיתי. אבנים אלו יוצגו בחנויות לגו נבחרות, כולל בחנות הדגל בשדרה החמישית במנהטן, עד ה-20 בספטמבר.

בניית מבנים על הירח מחומרים מקומיים, כמו רגולית ירח (שכבת סלעים ומשקעים מינרליים על פני הירח), תוכל לחסוך משאבים רבים בהשוואה להובלת חומרי בניין מכדור הארץ. מדענים מאמינים כי רגולית הירח עשוי לשמש לבניית המושבות הראשונות שלנו מחוץ לכדור הארץ, בדומה לשימוש באדמה, בחול ובאבק לבניית מבנים על פני כדור הארץ במשך אלפי שנים.

בשל מיעוט רגולית ירח בכדור הארץ, מדעני ESA יצרו רגולית משלהם על ידי טחינת מטאוריט עתיק. האבק מהמטאוריט שימש להדפסה תלת-ממדית של אבני לגו בצבע אפור חללי, בעלות תכונות זהות לאבני לגו רגילות. "אף אחד לא בנה מבנה על הירח, כך שזו הייתה הזדמנות מצוינת להתנסות במגוון עיצובים וטכניקות בנייה עם אבני החלל שלנו," אמר איידן קאולי, קצין מדע ב-ESA. "זה היה גם כיף וגם שימושי בהבנה מדעית של הגבולות של טכניקות אלה".

לגו מאסטרואיד. Lego, אתר רשמי
הלגו שנוצר מאבק מטאוריטים/אתר רשמי, Lego

הפרויקט הייחודי הזה מתקיים על רקע התקדמות משמעותית לקראת הקמת בסיס ירח אנושי ראשון. נאס"א, בשיתוף פעולה עם סוכנות החלל האיטלקית וחברת Thales Alenia Space, מתכננים לבנות את המאחז האנושי הקבוע הראשון על הירח, אם כי לא לפני שנות ה-30 של המאה ה-21.

לרשימת החנויות המלאה - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully