וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית האנרגיה הצרפתית EDF ותאגיד החקלאות "צמח מפעלים" השקיעו בסטארט-אפ agRE.tech

החברה השלימה גיוס פרה-סיד בהיקף של כ-2 מיליון דולר לפיתוח מערכת הפעלה רובוטית מתקדמת לתחום האגרוולטאי

agRE.tech. נוי עינב,
agRE.tech/נוי עינב

הסטארט-אפ agRE.tech עוסק בפיתוח פורץ דרך למינוף ויישום טכנולוגית רובוטיקה מתקדמת ובינה מלאכותית בתחום החקלאות והאקלים. בכך, מאפשר התמודדות עם אתגרי כוח האדם בתחום החקלאות והצורך בהגדלת פריון, תוך עמידה ביעדים הגלובליים של ייצור אנרגיה ירוקה בהיקפים גדולים, באותם שטחים חקלאיים.

החברה, השלימה גיוס פרה-סיד של כ-2 מיליון דולר מגופים גדולים במשק ביניהם תאגיד "צמח מפעלים", השותף ליזום החברה, המוביל באמצעות "מרכז לחדשנות כנרת" את עולמות האקלים והחקלאות. כמו כן, ענקית האנרגיה EDF, המובילה את תחום ייצור האנרגיות המתחדשות בארץ, הצטרפה למיזם עם יכולותיה הבינלאומיות בעולמות האנרגיה במטרה לקדם את החזון ומימוש הפוטנציאל האדיר לייצור האנרגיה הירוקה בשטחים החקלאיים.

agRE.tech פעלה בשנה האחרונה בפיתוח קונספט מתקדם בדמות מערכת הפעלה רובוטית לשטחים אגרוולטאיים, ה"רוכבת" על התשתיות הפוטוולטאית, אוספת מידע רב, חזרתי ומדויק על השטח ובעזרת בינה מלאכותית, מאפשרת ביצוע פעולות רובוטיות אגרו-טכניות-אוטונומיות מורכבות במרחב החקלאי. הפעולות החקלאיות כוללות ריסוס מדויק, גיזום, קטיף אוטונומי וכו'. כל זאת, במקביל לביצוע פעולות בקרה ותחזוקה אוטומטיים של השדה הסולארי.

המנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, אלעד לוי, מגיע מעולם הרובוטיקה - מייסד ומנכ"ל לשעבר של חברת Roboteam, שאלפי מערכותיה הרובוטיות נמצאות בשימוש מבצעי בכל רחבי העולם. ללוי הצטרף יניב מרמור, לו ניסיון רב בניהול והובלת צוותי פיתוח בעולמות הנדסת מערכות מולטי דיציפלינריות מורכבות (אנרגיה ירוקה ומדיקל), בתפקיד ה-CTO.

החברה רשמה מספר פטנטים בתחום ואף הקימה שדה פיתוח מעל כרם ענבים בו כבר פועלת מערכת ההפעלה הרובוטית. כחלק מהפתרון הפתוח של מערכת ההפעלה של החברה agRE.os (Operating System) קידמה agRE.tech מספר שיתופי פעולה הנדסיים עם חברות אג-טק וקליימ-טק לשילוב פתרונותיהן הטכנולוגיים בשטח הפיתוח.

אלעד לוי. מישה קמינסקי,
אלעד לוי/מישה קמינסקי

אלעד לוי, מנכ"ל agRE.tech : "לאחר למעלה מעשור בעולם הרובוטיקה הביטחונית והאזרחית, מצאנו את תחום האקלים והחקלאות כתחום מתפתח עם הזדמנות לתרום למאמצים הגלובאליים בהתמודדות עם משבר האקלים ואבטחת המזון העולמית. שילוב העולמות מאפשר פוטנציאל עצום לחדשנות טכנולוגית ועסקית - כבוד גדול בעבורנו שחברות משמעותיות בשוק כמו EDF וצמח שותפות לחזון שלנו להובלת תחום האגרוולטאי הרובוטי וליצירת עתיד ירוק לכולנו."

נדב לשם, מנהל תחום אגרוולטאי, EDF ישראל - "התחום האגרוולטאי הוא אתגר מורכב הדורש התייחסות הוליסטית לכלל המשאבים, הצרכים והתוצרים של השחקנים השונים במשוואה, ובעיקר לסימביוזה שבין המרכיבים השונים. חברת -EDF Israel Renewables מתמקדת בשלושה מישורים עיקריים - מחקר ופיתוח, עידוד חדשנות ויצירת שותפויות אסטרטגיות לאורך כל שרשרת הערך. אנו שמחים וגאים להיות חלק מהמסע של חברת agRE.tech ו"צמח מפעלים"- מאמינים בצוות ובפתרון אשר יהווה מקפצה להטמעת פרוייקטים אגריוולטאים מתקדמים כבר בעתיד הקרוב".

מנשה שלום, מנכ"ל צמח מפעלים- "צמח מפעלים שמה לה ליעד להוביל חדשנות בעולמות הטכנולוגיה החקלאית והאקלמית . בהתאם לכך קידמנו את שיתוף הפעולה עם חברת EDF יחד עם השקעתנו בחברת agRE.tech אשר מחברת את הידע רב השנים של התאגיד בעולמות החקלאות, החיבורים העיסקיים המקומיים והבינ"ל ליכולות המתקדמות של "צמח טכנולוגיות". צמח רואה עצמה כמובילה בתחום פורץ דרך זה אשר יביא בשורה לחקלאות המתחדשת וייצור אנרגיה ירוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully