וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון 16 יגיע עם חיישן צילום חדש ומתקדם - של סמסונג

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 11:24

על פי דיווח חדש, מערך הצילום של סדרת הדגל הבאה של אפל יגיע (לראשונה) עם חיישן צילום חדש של היריבה הגדולה ביותר - סמסונג. ומה מיוחד בו כל כך?

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 15 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

על פי דיווח באתר The Elec, אפל בוחנת חיישני תמונה מסוג CMOS (CIS) מתקדמים שפותחו על ידי סמסונג, וייתכן כי אלה יופיעו לראשונה באייפון 16 שצפוי לצאת בהמשך השנה. מדובר בחיישנים המיועדים למצלמה הראשית של המכשיר, והם עוברים כעת בדיקות איכות אחרונות במעבדות אפל.

עד כה, אפל השתמשה בחיישני תמונה של סוני באופן בלעדי, אך בשנה האחרונה החלו להישמע דיווחים על כוונתה לגוון את מקורות האספקה, בעקבות חששות בנוגע לאמינות ולזמינות הטכנולוגיות החדשות של סוני. על פי הדיווח, אפל פנתה לסמסונג בבקשה לפתח חיישנים חדשים כבר ב-2023, לאחר שסוני לא עמדה בלוח הזמנים של אפל, מה שעיכב את קביעת מועד ההשקה של האייפון 15. אם סמסונג תעבור את הבדיקות בהצלחה, תהיה זו הפעם הראשונה שהיא מספקת חיישנים לאייפון.

מערך הצילום של האייפון 15 פרו מקס. ShutterStock
עד כה, אפל השתמשה בחיישני תמונה של סוני באופן בלעדי/ShutterStock

חיישן התמונה החדש של סמסונג מתבסס על מבנה מתקדם הכולל שלוש שכבות, כאשר כל שכבה מכילה רכיבים שונים: פוטודיודה, טרנזיסטורים ולוגיקת המרה אנלוגית לדיגיטלית. זאת בניגוד לחיישנים הקיימים באייפונים, המבוססים על מבנה של שתי שכבות בלבד.

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת צפיפות פיקסלים גבוהה יותר, רעש מופחת ופיקסלים קטנים יותר. בנוסף, השימוש בטכנולוגיית חיבור היברידי בין השכבות מאפשר לייצר חיישן תמונה קטן יותר, תוך שיפור מהירות העברת הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully