וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש מצא: הנוער בישראל מובכים להסתובב עם סמארטפון ישן

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 20:42

סקר חדש של חברת פלאפון בדק את הרגלי השימוש והרכישה של סמארטפונים בקרב בני נוער. כמה נעזרים בהוריהם כדי לקנות מכשיר חדש, כל כמה זמן נוהגים להחליף סמארטפון וכמה מחזיקים בטלפון "יד שניה". סמנכ"ל השיווק של פלאפון: "עבור צעירים רבים הסמארטפון הוא סמל סטטוס"

סמארטפונים. ShutterStock
סמארטפונים/ShutterStock

67% מבני הנוער מצהירים כי להסתובב עם סמארטפון ישן מביך אותם - כך עולה מסקר חדש של חברת פלאפון, שבדק את הרגלי רכישת סמארטפונים בקרב בקרב בני נוער בגילאי 16-18 לרגל החופש הגדול. הסקר בוצע על ידי חברת המחקר 2the point ומהווה מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה.
על פי תוצאות הסקר אפל הוא המותג הנפוץ והפופולרי ביותר בקרב הצעירים עם 29%. סמסונג ניצב במקום השני עם 26% ושיאומי עם 19%.

84% מבני הנוער ציינו כי רכשו מכשיר חדש מהקופסא בעוד כ-11% "ירשו" את המכשיר שלהם מבן משפחה וכ-3% בלבד רכשו מכשיר יד שנייה. ומי שילם עבור הסמארטפון? 51% מבני הנוער מעידים כי ההורים הם אלה ששילמו על הסמארטפון או לפחות על רובו - דבר הבולט יותר בקרב נערות (61%) מאשר נערים (41%). 30% מבני הנוער שילמו על הסמארטפון או על רובו בעצמם. כחמישית מבני הנוער (19%) התחלקו בתשלום שווה בשווה עם הוריהם.

מוכנים לוותר על ג'אדגטים והופעות - פחות על חופשות ובגדים

כשנשאלו על מה תהיו מוכנים לוותר בשביל לרכוש מכשיר חדש, 49% מבני הנוער השיבו כי מוכנים לוותר על קניית גאדג'טים. 39% אמרו כי מוכנים לוותר על הופעות ו-36% אמרו כי הם מעדיפים לרכוש סמארטפון חדש מאשר ללכת למסעדות. 35% מבני הנוער מוכנים לוותר על קניית מוצרי טיפוח - בעיקר הנערים שכמחצית מהם ציינו כי היו מוותרים על רכישת מוצרי טיפוח בשביל סמארטפון חדש.

לעומת זאת, רק כרבע (24%) מכלל בני הנוער היו מוכנים לוותר על חופשה בחו"ל או על קניית בגדים כשהדבר בולט מאוד בעיקר אצל הנערות - רק 10% מהנערות היו מוכנות לוותר על רכישת בגדים בשביל סמארטפון חדש לעומת 38% מהנערים שהיו מוכנים לוותר על חידוש המלתחה.

הרכישה של הסמארטפון החדש היא סיבה לחגיגה, במיוחד אם יש לך אייפון: 27% מבעלי האייפון נוהגים לעלות סטורי על המכשיר החדש - פי 3 מבעלי מכשיר מדגם סמסונג (9%) ופי 4.5 מבעלי שיאומי (6%). 30% מבני הנוער סיפרו כי הם מקפידים להחליף סמארטפון מדי שנה או שנתיים, 43% מחליפים מכשיר מדי 3 או 4 שנים והשאר מתחדשים במכשיר בתדירות לא קבועה.

אייפון 15 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
27% מבעלי האייפון נוהגים לעלות סטורי על המכשיר החדש – פי 3 מבעלי מכשיר מדגם סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עוד עולה מתוצאות הסקר כי הסיבות לרכישת סמארטפון חדש הן מגוונות ובראשן עם 62% - מכשיר מקולקל שלא ניתן לתקן. 53% סיפרו כי יחליפו את המכשיר לאחר שביצועיו מתחילים לרדת ו-42% יחליפו את המכשיר לאחר שהתקלקל ולא רוצים להתעסק עם תיקונו. 17% מבני הנוער מודים שיחליפו טלפון כי הדגם שלהם נחשב למיושן בהשוואה למכשירים של חבריהם. 8% יתפתו לרכוש סמאטרפון אם ישמעו על מבצע אטרקטיבי במיוחד ורק 7% ישדרגו את המכשיר כשיוצא דגם חדש.

ומה חשוב לבני הנוער כשהם רוכשים מכשיר חדש? אורך חיי הסוללה היא התכונה לה בני נוער מעניקים את מידת החשיבות הגבוהה ביותר בבחירת טלפון חדש עם 54%. לכשליש מבני הנוער חשוב גם נפח הזיכרון והאחסון, עמידות המכשיר, ביצועי המכשיר והמצלמה. רק כ-15% מבני הנוער מודים כי המותג ונראות המכשיר הם החשובים להם כשבוחרים מכשיר חדש.

"באופן מסורתי אנחנו רואים כי בני נוער רבים משדרגים את הסמארטפון שלהם דווקא בתקופת החופש הגדול - לקראת פתיחת השנת הלימודים או הגיוס לצה"ל וכך הם נהנים גם משלל מבצעי קיץ אטרקטיביים", אמר דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון. "עבור צעירים רבים הסמארטפון הוא סמל סטטוס וככזה, רבים אף מוכנים לוותר על מותרות כדי לרכוש את הדגמים החדשים והמתקדמים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully