וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם טלפון אנדרואיד עדכני? יש לכם פרצת אבטחה

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 12:39

עדכון מגוגל: טלאי אבטחה שיצא לאחרונה רק למכשירי פיקסל, מסתבר כעת שהוא נדרש למכשירי אנדרואיד נוספים ובראשם טלפוני גלקסי. הבעיה? הוא טרם קיים עבורם והוא בעבודה אצל גוגל

אנדרואיד סייבר. ShutterStock
אנדרואיד סייבר/ShutterStock

בחודש שעבר, הורה הממשל הפדרלי לכל עובדיו שהם בעלי מכשיר פיקסל להתקין טלאי אבטחה דחוף או להפסיק להשתמש במכשיר (התאריך הקובע אגב, הוא היום, ה-4 ביולי), והוא נועד לטפל בפרצה שזכתה לסיווג CVE-2024-32896, על ידי CISA, המקבילה האמריקאית למערך הסייבר הלאומי שלנו. פרצת CVE-2024-32896 יכולה לאפשר לתוקף לקבל הרשאות מוגברות למכשיר, ודרך אפליקציה לגשת למידע שבדרך כלל לא יהיה זמין לפורץ. הפרצה מוגדרת כ-"מתקפה מוגבלת".

כעת הכריזה גוגל, כי CVE-2024-32896 משפיעה לא רק על מכשירי פיקסל, אלא מהווה פרצת אבטחה גם במכשירי גלקסי ומכשירי אנדרואיד אחרים. בעדכון האבטחה של יולי, סמסונג טרם שחררה עדכון לפרצה המדוברת, כמו גם מכשירי אנדרואיד אחרים. הפרצה כרגע נחסמה בעדכון אבטחה למכשירי פיקסל בלבד.

ברם, החברה גם מרגיעה את המשתמשים ומציינת כי CVE-2024-32896 לא יכולה להיות מנוצלת לבדה, ודורשת פרצות נוספות כדי ממש לקבל גישה למכשיר. ועדיין, אם לא עדכנתם לאחרונה את הטלפון שלכם, כדאי לעשות זאת כדאי לא לאפשר את השילוב.

גוגל הגיבה לפורבס ואישרה את הפרטים: "צוותי האבטחה של אנדרואיד מודעים לנושא, ואחרי בדיקה נוספת - הגענו למסקנה שהוא לא מסכן מיידית מכשירי אנדרואיד. מכשירי פיקסל שבהם הותקן עדכון האבטחה האחרון מוגנים, ואנחנו נותנים עדיפות לשותפי אנדרואיד אחרים ונוציא את הטלאי ברגע שיהיה מוכן". בינתיים, היו עירניים והתקינו כל עדכון אבטחה שקיים למכשירכם. הצפי הוא שהבעיה תיפתר עם עדכון האבטחה הגדול באוגוסט, עבור מכשירי גלקסי ואחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully