וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרדו שנה בבונקר: מתנדבי נאס"א שוחררו ממבנה המדמה את מאדים

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 20:35

צוות של ארבעה אסטרונאוטים מתנדבים השלים בהצלחה משימת בידוד בת שנה בבונקר מאדים מודפס בתלת מימד, במטרה לדמות את החיים והאתגרים הצפויים במשימות מאוישות עתידיות לכוכב האדום

המתנדבים במשימת CHAPEA יוצאים מבידוד של 378 ימים/רויטרס, נאס"א

ארבעה אסטרונאוטים מתנדבים של נאס"א יצאו בשבת האחרונה מבית גידול המדמה את מאדים, לאחר שהות רצופה של 378 ימים. הצוות, הכולל את קלי האסטון, אנקה סלאריו, רוס ברוקוול וניית'ן ג'ונס, התנדב להשתתף בניסוי CHAPEA, שמטרתו לבחון את ההשפעות הפיזיות והנפשיות של שהייה ממושכת בסביבה מבודדת הדומה למאדים.

המתנדבים התגוררו במתחם מודפס בתלת-ממד המשתרע על פני 150 מטר מרובע, ומכיל תשעה חדרים, בהם חדר שינה פרטי לכל אחד מהם, אזור משותף, וחדר אמבטיה ושירותים משותף. במהלך השנה, הם ביצעו משימות שונות שמדמות את החיים על מאדים, כמו גידול מזון, הליכות חלל, ותקשורת עם כדור הארץ בהשהיה.

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר שחרורם, שיתפה סלאריו כי הבאת חיים למאדים היא "הדבר הקרוב ביותר לליבי". המתנדבים תיארו את החוויה כאינטנסיבית אך מתגמלת, והדגישו את החשיבות של ההכנה לקראת משימות עתידיות למאדים.

המתנדבים במשימת CHAPEA נכנסים לבידוד של 378 ימים. NASA, אתר רשמי
המתנדבים במשימת CHAPEA נכנסים לבידוד של 378 ימים/אתר רשמי, NASA

הבונקר המודפס בתלת-מימד, המכונה Mars Dune Alpha, תואר כ"בית גידול מבודד". משימה זו מסמנת את סיומו של התוכנית המתוכננת הראשונה, שמטרתה לסייע לסוכנות החלל האמריקאית להתכונן לדבר האמיתי. נאס"א עדיין מתכננת לחזור לירח, בתקווה שישמש כקרש קפיצה לחקר מאדים.

"המשימה הראשונה של CHAPEA החלה בבית הגידול המודפס בתלת-ממד ב-25 ביוני 2023, עם חברי הצוות קלי האסטון, אנקה סלאריו, רוס ברוקוול וניית'ן ג'ונס. אנו גאים בהם על מסירותם ומחויבותם לקידום חקר החלל".

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully