וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו: הסטארטאפ הישראלי שעושה סדר בנדל"ן בארה"ב

חברת דונו (Dono) הישראלית, הפועלת בתחום הרישום הנדל"ני בארה"ב, מודיעה היום (שלישי) על השלמת סבב סיד בהיקף של 3.7 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי קרן לול (lool Ventures) ובהשתתפות Link Ventures הפועלת בבוסטון

מימין לשמאל: איל שטרן סמנכ״ל תפעול, תלי גרוס מנכ״ל, רון ליקבורניק סמנכ״ל טכנולוגיות. שלומי יוסף,
מימין לשמאל: איל שטרן סמנכ״ל תפעול, תלי גרוס מנכ״ל, רון ליקבורניק סמנכ״ל טכנולוגיות/שלומי יוסף

חברת דונו (Dono) הישראלית, הפועלת בתחום הרישום הנדל"ני בארה"ב, מודיעה היום (שלישי) על השלמת סבב סיד בהיקף של 3.7 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי קרן לול (lool Ventures) ובהשתתפות Link Ventures הפועלת בבוסטון, /at inc ו-Recursive Ventures. בנוסף, השתתפו בסבב גם אנג'לים בולטים כמו שי וינינגר מנכ"ל למונייד, מתן בר מנכ"ל מליו, האחים אייל ורון גורה, מייסדי זברה מדיקל ואמפת'י בהתאמה, ועוד.

"חוסר הוודאות והיעדר השקיפות בעולם הנדל"ן האמריקאי מהווים סיכון מתמשך לסקטור הפיננסי מאז שהוא נוצר", אומר תלי גרוס, מנכ"ל ומייסד-שותף בדונו. "למעשה, ההוצאה השנתית על בדיקות בעלות עומדת על קרוב ל-30 מיליארד דולר, והיא נמצאת במגמת צמיחה. על ידי שימוש יעיל במודלי שפה וכלים נוספים, דונו לא רק מאפשרת עסקאות נדל"ן מדויקות, יעילות ומהירות יותר, אלא גם מורידה את עלויות העסקה לכל הצדדים המעורבים".

החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת לשחקנים שונים בשוק הנדל"ן האמריקאי, לגשת לדוקומנטציה רלוונטית לנכסים ולבעלי נכסים, לבצע אימות לזהות הבעלים, למפות את המצב המשפטי של הנכס בזמן אמת ו"לתקשר" עם ההיסטוריה המשויכת אליו, כדי לקבל תמונה מלאה על העסקה ויכולת קבלת החלטות מבוססת מידע. הפלטפורמה של החברה משמשת כיום משקיעי נדל"ן, יזמים, פירמות עורכי דין ואת ענף ה"טייטל" (Title), בהליך היסודי של בדיקת הבעלות שכיום מבוצע באופן ידני, עלול להימשך בין ימים לשבועות ועלותו נאמדת במאות דולרים פר עסקה.

"פותרים את שאלת בירור הבעלות"

על רקע היעדר רישום נדל"ני מוסדר ומחייב בארה"ב, התפתח ענף הטייטל, ובראשו ביטוח הטייטל - המקנה לרוכש ולגוף הפיננסי המלווה את העסקה הגנה מפני תרחיש בו הבעלות על הנכס פגומה מאי אילו סיבות. פלטפורמת הדאטה של דונו מאפשרת לחברות ביטוח הטייטל לברר סטטוס בעלות בדקות ספורות, בשונה מהתהליך כיום העלול להימשך ימים, מלווה בטעויות ובחוסר דיוקים.

דונו מושכת מסמכים ממספר רב של מקורות מידע בו זמנית, מחלצת מידע ממאות סוגים שונים של מסמכים ומתייגת אותו כדי לאפשר לשחקנים שונים בתעשיית הנדל"ן האמריקאית לקבל החלטות בצורה טובה יותר, מהירה יותר וכל זה מבלי להתפשר על דיוק או עקביות. החברה יוצאת היום לאור עם השקת הפלטפורמה שפיתחה בפלורידה. מאז תחילת השנה, דונו סגרה מספר עסקאות משמעותיות בין השאר עם חברת ביטוח טייטל גדולה, בתי השקעות, חברות שירותים בענף הטייטל ועוד. המוצר של החברה מקצר את שלב החיפוש בטייטל מימים לדקות ספורות, עם ממוצע זמן חיפוש הנמוך משעה.

"דונו פותרת את אחת הבעיות המשמעותיות בענף הנדל"ן האמריקאי, והיא שאלת בירור הבעלות. חוסר העקביות והאחידות במערכת הרישום מהווה סיכון ישיר לסל הנכסים הגדול ביותר בארה"ב, בשווי מצרפי של למעלה מ-70 טריליון דולר", אומרת מאיה שוטן אזולאי שותפה ב-lool ventures. "הצוות בהובלת תלי, רון ואיל, בנה מוצר מבוסס מערכת AI מתקדמת, העונה בצורה מדויקת לשאלה הזאת בזמן אמת, ובכך מייעל את כלל התהליכים מסביב לעסקאות נדל"ן. היכולות, הידע והניסיון הייחודי שלהם בלטו כבר מהפגישה הראשונה. שמחנו לתמוך בצוות בתהליך ההבשלה של החזון, ואנחנו נרגשים לעבוד יחד כדי לממש אותו ולהוביל לשינוי מהותי בתעשיית הנדל"ן בארה"ב".

דונו הוקמה ב-2023 על ידי תלי גרוס המנכ"ל, רון ליקבורניק סמנכ"ל הטכנולוגיות ואיל שטרן סמנכ"ל התפעול. החברה מונה כיום כ-11 עובדים במשרדיה בתל אביב ובפלורידה. ההון שגויס ישמש את החברה להרחבת פעילותה לגיאוגרפיות נוספות ברחבי ארה"ב, הגדלת מצבת העובדים והגברת מאמצי השיווק.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully