וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתי סקפטי, אבל ה-Galaxy Z Flip 6 שינה את דעתי על טלפונים מתקפלים

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 20:14

מאז ומתמיד התייחסתי למכשירים מתקפלים כטרנד חולף וחסר תועלת. אבל אז הגיע ה-Flip 6 של סמסונג ששינה לי לגמרי את התפיסה. עד כדי כך שאני כבר לא רואה בו גימיק, אלא מכשיר שאני ממליץ עליו בפה מלא. ועכשיו בואו נצלול לסקירה המלאה

גלקסי Z פליפ 6. ינון בן שושן, אתר רשמי
גלקסי Z פליפ 6/אתר רשמי, ינון בן שושן

בשוק הסמארטפונים הרווי, נדיר למצוא מכשיר שניתן להכריז עליו כמנצח מוחלט בקטגוריה שלו. ובכל זאת, נראה שסמסונג הצליחה לעשות את הבלתי אפשרי עם ה-Galaxy Z Flip 6. המכשיר המתקפל הקומפקטי הזה לא רק עולה על כל מתחריו, אלא גם מצליח היכן שאחיו הגדול, ה-Z Fold 6, לא הצליח - לשכנע את השוק שסמארטפונים מתקפלים הם העתיד. למעשה, גם הספקנים המושבעים ביותר לגבי שוק המתקפלים, כמוני, נאלצים להודות שלא מדובר בגימיק אלא במכשיר פרקטי ושימושי שמציע חווית משתמש ייחודית, על אף כמה פשרות. הנה הסקירה המלאה:

Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy Z Flip 6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מבנה עם שיפורים שכדאי להכיר

ה-Galaxy Z Flip 6 החדש מציג שדרוגים מעניינים, אך לא במבט ראשון. העיצוב החיצוני כמעט זהה לדגם הקודם, עם אותן מידות ומשקל (187 גרם), מה שעלול לאכזב את מי שציפה לשינוי דרמטי. עם זאת, סמסונג מציעה מגוון צבעים חדש - תכלת, צהוב, ירוק וכסוף חללי - שמוסיפים נגיעה מרעננת למכשיר.

שינוי עיצובי, אם כי עדין, הוא הוספת טבעות צבעוניות סביב העדשות, שמתאימות לצבע הגוף של המכשיר. מנגד, אולי השיפור המשמעותי (והחשוב) ביותר הוא שדרוג העמידות. ה-Z Flip 6 מגיע עם דירוג IP48, שיפור לעומת IPX8 של הדור הקודם. המשמעות היא שהמכשיר החדש עמיד בפני אבק וחלקיקים, בנוסף לעמידות בפני מים שהייתה קיימת גם בדגם הקודם. זהו שיפור קריטי עבור משתמשים שרוצים מכשיר עמיד יותר לתנאי היומיום.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

ועוד קצת פרטים יבשים: הרמקול נמצא בחלק התחתון של המסגרת, לצד חיבור ה-USB-C לטעינה. כניסת הסים ממוקמת בדופן השמאלית למעלה (אל דאגה, המכשיר תומך גם ב-eSIM), כפתורי הווליום ממוקמים בצד ימין, ומתחתיהם נמצא כפתור הנעילה/הפעלה המשמש גם כקורא טביעות האצבע.

Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המכשיר החדש עמיד בפני אבק וחלקיקים, בנוסף לעמידות בפני מים שהייתה קיימת גם בדגם הקודם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

תצוגה פנימית

בואו נודה בזה, את רוב הזמן עם ה-Flip 6 החדש תעבירו מול המסך הפנימי הענק והמתקפל הזה. מסך ה-6.7 אינץ' הזה הוא חגיגה לעיניים, באיכות Full HD, גמיש בצורה מטורפת וחד במיוחד. ואם אתם זוכרים את פס הקיפול ("הקמט") מהדור הקודם, תשמחו לשמוע שהוא כמעט נעלם בדור הנוכחי. ברצינות, הוא בקושי מורגש. אפילו מצאתי את עצמי מעביר אצבע שוב ושוב מעל הקיפול רק בשביל להבין עד כמה המסך חלק (כן, אני יודע שזה מוזר).

למרות שניסיתי לקפל ולפתוח את ה-Flip 6 במשך שבוע בעוצמות שונות, הוא הרגיש חזק ועמיד. *כמובן, שבוע זה לא מספיק זמן כדי לקבוע אם הוא באמת יחזיק מעמד לאורך זמן.

וחכו, זה לא הכל. השנה, סמסונג גם שדרגה את הבהירות למקסימום של 2600 ניט - כ-50% יותר מהדור הקודם. זה אומר שהמסך נראה מעולה גם באור שמש ישיר כך שהוא קריא וקל לשימוש בכל מצב, בין אם אתם בבית, בחוץ או אפילו ברכב.

Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הקיפול ("הקמט") מהדור הקודם כמעט נעלם בדור הנוכחי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

תצוגה חיצונית

המסך החיצוני של ה-Galaxy Z Flip 6 הוא אמנם זהה בגודלו לדגם הקודם, אך נזכיר למי שלא יודע שהוא מציע שדרוג משמעותי בחוויית השימוש. גם השנה, גודלו, 3.4 אינץ', מאפשר הצצה נוחה להתראות ולשלל פעולות בסיסיות, שליטה בהן ואפילו מענה להודעות באמצעות מקלדת QWERTY מלאה - כל זאת מבלי לפתוח את המכשיר. תוסיפו לכך את היכולת לצפות בלוח הזמנים היומי והחודשי, ותקבלו ממש "מרכז שליטה" חיצוני. אמנם, היינו שמחים לראות הגדלה של המסך החיצוני (כמו במוטורולה RAZR), אך התוכנה בהחלט מפצה על כך.

Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך החיצוני של ה-Galaxy Z Flip 6 זהה בגודלו לדגם הקודם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים

אולי פספסתם, אבל הגענו לנקודת מפנה מרגשת: טלפונים מתקפלים קטנים מציעים כיום ביצועים כמעט זהים למכשירים הרגילים, מה שהופך אותם לאופציה אטרקטיבית יותר ויותר. השנה המכשיר מגיע עם המעבד Snapdragon 8 Gen 3 של קוואלקום, לצד זיכרון RAM מוגדל של 12 גיגה-בייט, כך שהוא אפילו עובר בביצועים את מכשיר הדגל הנוכחי, ה-Galaxy S24.

ומה בפועל? לא משנה מה זרקתי עליו - אפליקציות, משחקים, גלישה - המכשיר טס בלי למצמץ וללא התחממות מדאיגה. אז כן, ה-Flip 6 מוכיח שסמארטפון מתקפל כבר לא חייב להתפשר על ביצועים, אבל חיי הסוללה עדיין מהווים נקודת תורפה. למרות שהסוללה גדלה ל-4,000 מיליאמפר-שעה, זמן השימוש לא השתפר משמעותית בהשוואה לדגם הקודם.

כמתבקש, סמסונג שמה דגש על שילוב יכולות AI מתקדמות בסדרת המתקפלים החדשה, בדומה למה שכבר ראינו ב-Galaxy S24, עם מה שהיא מכנה "Galaxy AI". בין היכולות החדשות אפשר למצוא את Circle to search (שפותחה במקור על ידי גוגל) ועריכת תמונות חכמה, שדיברו עליהן לא מעט בסקירות אחרות של מכשירים אחרים של החברה. השדרוג הזה הוא צעד מתבקש בעולם הסמארטפונים של היום, ועם הזמן נראה שנתרגל אליו לגמרי וניקח אותו כמובן מאליו.

Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הרמקול נמצא בחלק התחתון של המסגרת, לצד חיבור ה-USB-C לטעינה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

מלבד כל החידושים הייחודיים למכשירים מתקפלים, ה-Flip 6 מצויד במערך צילום משודרג שיספק את רוב המשתמשים, עם חיישן 50 מגה-פיקסל (לעומת 12 מגה-פיקסל בדור הקודם) שמצליח לייצר תמונות טובות בתנאי תאורה שונים. מנגד, בתנאי תאורה קצת קשים יותר - החיישן מעט מתקשה.

Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy Z Flip 6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

וכן, לא מדובר במערך הצילום המתקדם ביותר של סמסונג (כמו ב-S24 Ultra), אך הוא בהחלט מספק תוצאות מרשימות ברוב התנאים. סביר להניח שבשנה הבאה נראה שדרוגים נוספים לחומרה, אך כבר עכשיו סמסונג יכולה להתגאות בתוכנת הצילום המרשימה של המכשיר. עם זאת, כדי לנצח בקטגוריית הצילום, נדרש שיפור משמעותי ביכולת המצלמה להתמודד עם תנאי תאורה קשים.

צילום עם ה-Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy Z Flip 6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy Z Flip 6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום מ-Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מ-Galaxy Z Flip 6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy Z Flip 6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy Z Flip 6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

(עדיין) לא כמו הצדפה של פעם

בעיה נוספת שנתקלתי בה, ושהייתי מצפה שסמסונג תטפל בה בדגמים הבאים, היא הקושי בפתיחת המכשיר ביד אחת, למשל כיד אחת עסוקה ואני רוצה לענות לשיחה במהירות. אמנם אפשרי מבחינה טכנית, אבל הסיכוי שהוא יחליק מהאצבעות וייפגע הוא גבוה מדי. כמעט תמיד נאלצתי להשתמש בשתי ידיים כדי לפתוח המכשיר, וזה מרגיש לי כמו פספוס גדול בהתחשב באופי הקומפקטי והנייד של המכשיר.

בשורה התחתונה:

נתחיל מהסוף: הסמסונג גלקסי Z Flip 6 הוא לא הסמארטפון המושלם, ובטח לא הטלפון הטוב ביותר שתוכלו לקנות ב-4,100 שקלים. אבל אם אתם מוכנים לפשרות ממש קטנות כדי להחזיק סמארטפון מתקפל, ה-Flip 6 מספק חוויה נהדרת. המסך החיצוני הגדול שלו מאפשר לכם לבצע משימות פשוטות מבלי להיפתח לכל הפיתויים של הסמארטפון. במובן הזה, הוא כלי שימושי במאבק על תשומת הלב שלכם, והאפשרות הטובה ביותר בקטגוריה שלו.

ה-Flip 6 גם עמיד למים ואבק, הקמט במסך כמעט בלתי מורגש, והוא מרגיש חזק ויציב יותר מקודמיו - יתרון משמעותי בסמארטפונים מתקפלים. בנוסף, הוא מגיע עם השבב המתקדם ביותר, 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה ועם נפח אחסון של 256 גיגה-בייט. גם המצלמה שופרה משמעותית בדגם החדש. לסיכום, ה-Flip 6 הוא בחירה בטוחה וטובה יותר בהרבה מובנים, ולכן סביר שישאר הנמכר ביותר בין המתקפלים. אבל הוא כבר לא לבד בזירה, וסמסונג תצטרך להמשיך להשתפר כדי לשמור על ההובלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully