וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל תרכוש את Wiz הישראלית תמורת 23 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 21:29

החברה האם של גוגל במגעים מתקדמים לרכישת סטארטאפ הסייבר הישראלי וויז בעסקת ענק של 23 מיליארד דולר - הרכישה הגדולה ביותר של גוגל אי פעם והאקזיט הגדול ביותר בהיי-טק הישראלי. ומה מיוחד בחברה?

בווידאו: גוגל Street View בישראל/ינון בן שושן

אלפאבית (Alphabet), החברה האם של גוגל, נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת סטארטאפ הסייבר הישראלי וויז (Wiz) תמורת כ-23 מיליארד דולר - כך עלפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. אם העסקה תצא לפועל, היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר של גוגל אי פעם, והאקזיט הגדול ביותר בהיי-טק הישראלי.

לפי המקורות, העסקה עשויה להיחתם בקרוב, בהנחה שהשיחות לא יקרסו. המהלך מגיע בתקופה של ביקורת הגבלים עסקיים חריפה על חברת החיפוש וענקיות טכנולוגיה אחרות. הרכישה עשויה גם לסייע למאמצי החברה-האם של גוגל בתחום הענן, עסק חשוב וצומח, אך כזה שבו היא מפגרת מאחורי מתחרותיה.

WIZ. ShutterStock
בדרך לאקזיט הענק בתולדות המדינה?/ShutterStock

Wiz, שנוסדה ב-2020 על ידי יוצאי יחידת 8200 אסף רפפורט, עמי לוטבק, ינון קוסטיקה ואהוד שנדר, מספקת פלטפורמת אבטחת מידע לענן. כך למשל, באמצעות חיבור פשוט, הטכנולוגיה סורקת את כל הרבדים של הענן - החל מתשתית הרשת, דרך הרשאות הגישה ועד לקוד האפליקציות עצמן. הניתוח המעמיק חושף חולשות נסתרות, טעויות תמימות ופרצות אבטחה שעלולות להוות פתח לתוקפים.

החברה גייסה עד כה 900 מיליון דולר והגיעה להערכת שווי של 10 מיליארד דולר. כצפוי, רכישת Wiz עשויה לסייע לגוגל להרחיב את היצע השירותים שלה בתחום הענן ולהתחרות בצורה טובה יותר בחברות כמו אמזון ומיקרוסופט.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz. עומר הכהן,
אסף רפפורט, מנכ"ל WIZ/עומר הכהן

בתחילת השנה חשפה החברה כי בסוף 2023 הגיעה להיקף מכירות (ARR) בגובה 350 מיליון דולר עם נתח שוק של 40% מחברות Fortune100, וכי היעד שלה הוא להגיע למיליארד דולר מכירות. Wiz גייסה עד היום 900 מיליון דולר לפי שווי אחרון של עשרה מיליארד דולר, מעסיקה כ- 900 עובדים ומתכננת לגייס בשנה הקרובה כ-400 עובדים בישראל, בארה"ב ובמדינות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • וויז
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully