וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Wiz: מי החברה הישראלית שגוגל מעוניינת לרכוש ב-23 מיליארד דולר?

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 10:57

חברת הסייבר Wiz, שהוקמה לפני פחות מארבע שנים על ידי יוצאי אדאלום ומיקרוסופט, עומדת בפני עסקת ענק פוטנציאלית עם גוגל, שעשויה להפוך אותה לאחת מהצלחות ההייטק הגדולות בתולדות המדינה ולקבוע שיא חדש לאקזיט ישראלי. ומה כל כך מיוחד בה?

אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz. עומר הכהן,
אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz/עומר הכהן

חברת הסייבר הישראלית Wiz, שהוקמה לפני פחות מארבע שנים, עומדת בפני עסקת ענק פוטנציאלית שעשויה להפוך אותה לאחת מהצלחות ההייטק הגדולות בתולדות המדינה. דיווחים טריים מעלים כי אלפאבית (Alphabet), החברה האם של גוגל, מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת Wiz בסכום אסטרונומי של 23 מיליארד דולר - פי שניים ממה ששילמה על חברת מוטורולה מוביליטי ב-2012. אם העסקה תצא לפועל, היא תהיה לא רק הרכישה הגדולה ביותר של גוגל אי פעם, אלא גם האקזיט הגדול ביותר בהיסטוריה של ההייטק הישראלי.

על פי דיווחים, תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד, הוא הכוח המניע מאחורי ניסיון הרכישה. אם תצליח, הרכישה עשויה לסייע לחזק את המוניטין של גוגל כפלטפורמת ענן מאובטחת. על פי הדיווחים, העסקה "נראית סבירה", אך היא עלולה ליפול ולהסתכן בהפעלת ביקורות מצד הרגולטורים בארה"ב. ממשל ביידן הוביל פעולות משמעותיות בתחום ההגבלים העסקיים, כולל תביעת משרד המשפטים על עסקת החיפוש של גוגל עם אפל והניסיון הכושל של ועדת הסחר הפדרלית לחסום את מיקרוסופט מרכישת אקטיוויז'ן.

WIZ. ShutterStock
על פי דיווחים, תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד, הוא הכוח המניע מאחורי ניסיון הרכישה. WIZ/ShutterStock

Wiz: אבטחת ענן מהדור החדש

Wiz מציעה פתרון אבטחה מקיף לענן, המאפשר לצוותי פיתוח ואבטחה לאתר, לדרג ולטפל בסיכונים פוטנציאליים בסביבת הענן שלהם. הטכנולוגיה החדשנית של Wiz סורקת את סביבת הענן דרך ממשקי API, ומנתחת לעומק את כל המשאבים, כולל תצורת הרשת, הרשאות גישה ופגיעויות אפשריות. בנוסף, הפלטפורמה בודקת את שכבת האפליקציות והתוכנה, ומאתרת פרצות וחולשות.

היתרון הגדול של Wiz הוא היכולת לאחד את כל הממצאים הללו לתמונה ברורה ומדויקת של הסיכונים המשמעותיים ביותר בסביבת הענן. על ידי ניתוח של מאות פרמטרים והקשרים ביניהם, Wiz מספקת לצוותים את המידע הדרוש כדי לתעדף את הטיפול בסיכונים ולהבטיח את אבטחת הענן בצורה מיטבית.

מדוע גוגל מוכנה לשלם כל כך הרבה על וויז? התשובה טמונה בתחרות העזה בשוק אבטחת המידע בענן. בעוד אמזון ומיקרוסופט מובילות בתחום, גוגל נמצאת בפיגור ניכר. החברה הישראלית היא מוצר סייבר מהחמים בשוק ועשוי לסייע לגוגל לסגור את הפער. בניגוד למתחרותיה, וויז מציעה תמיכה בכל סוגי העננים, מה שמהווה יתרון משמעותי. עם זאת, הרכישה אינה חפה מאתגרים. וויז מעורבת בתביעה משפטית על הפרת פטנטים מול אורקה סקיוריטי, מתחרה בולטת בתחום, כך שגוגל תאלץ להתמודד עם סוגיות משפטיות שונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קמפוס גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מדוע גוגל מוכנה לשלם כל כך הרבה על וויז? התשובה טמונה בתחרות העזה בשוק אבטחת המידע בענן./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממיקרוסופט - לאקזיט הגדול ביותר

Wiz הוקמה במרץ 2020 על ידי אסף רפפורט, יחד עם עמי לוטבק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק. רפפורט, שמשמש כמנכ"ל החברה, הוא דמות מוכרת ומוערכת בתעשיית ההייטק הישראלית. רפפורט הוא יזם סדרתי עם רקורד מרשים של הצלחות.

לפני Wiz, רפפורט ושותפיו הקימו את חברת הסייבר אדלאום (Adallom), שנמכרה למיקרוסופט בשנת 2015 תמורת 320 מיליון דולר. לאחר מכירת אדלאום, הוערך כי ארבעת המייסדים נהפכו למיליונרים. הצלחתם המשיכה לנסוק, ובאפריל השנה הם נכנסו לרשימת המיליארדרים של פורבס,ש כל אחד מהם עם הון מוערך של מיליארד דולר.

לאחר הרכישה, רפפורט הצטרף למיקרוסופט ושימש כמנכ"ל מרכז הפיתוח של החברה בישראל ומנהל חטיבת אבטחת הענן העולמית. בשנת 2020, רפפורט עזב את מיקרוסופט והקים את Wiz יחד עם שותפיו. בחודש מאי האחרון דווח כי Wiz הצליחה לגייס הון לפי שווי של 12 מיליארד דולר, כשעל פי הערכות, מדובר בסכום הגדול ביותר שגייס סטארט-אפ ישראלי מאז ומעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully