וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התשלום בוטל": גם אתם קיבלתם הודעה מפייפאל הבוקר? זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 15:09

אלפי ישראלים קיבלו הבוקר הודעת מייל שנראית מדאיגה על ביטול של תשלומים אוטומטיים לחברות מוכרות כמו ספוטיפיי או Epic בשל אי חיוב מתמשך. היו רגועים - מדובר בהודעה שפייפאל מיוזמתה ולא בפישינג, עבור חיובים שאינם פעילים שנתיים ויותר. כך תוודאו שהתשלום תקין

ההודעה שקיבלו הבוקר ישראלים מפייפאל. צילום מסך, אתר רשמי
ההודעה שקיבלו הבוקר ישראלים מפייפאל/אתר רשמי, צילום מסך

אלפי ישראלים כך נראה התעוררו הבוקר (שני) להודעות מדאיגות בתיבת הדואר האלקטרוני שלהם בשל ביטול תשלום לא פעיל, גם עבור מותגים מוכרים כמו ספוטיפיי, Epic או חברת iHerb. לשון ההודעה אומרת: "התשלום האוטומטי שלך בוטל - מכיון שלא ביצעת תשלומים אוטומטיים ל-[שם החברה] במשך 24 חודשים, נדרשנו על ידי הרגולציה המקומית (בחלק מההודעות כתוב הרגולציה הישראלית, נ.ל.) לבטל את התשלום האוטומטי שלך. אך באפשרותך להגדיר אותו שוב בכל עת אצל [שם החברה]".

בהתחלה חשדנו גם אנחנו שמדובר בתרמית, אולם מבדיקה שערך "וואלה טכנולוגיה", עולה כי ההודעה אותנטית. אכן, לפי החוקים הישראליים פייפאל נדרשת לבטל תשלומים חוזרים שאינם פעילים במשך שנתיים. מדוע תשלום הופך בלתי פעיל? ממגוון סיבות: אולי החלפתם או עדכנתם כרטיס אשראי, החברה החליפה את הישות העסקית שתחתיה היא מבצעת חיובים ועוד מיליון סיבות אחרות. החלק המעניין הוא שאלפי ישראלים קיבלו הבוקר את ההודעה הזו שהיא הליך שגרתי עבור פייפאל בבת אחת. ייתכן שמדובר בשינוי שהתקיים לפני שנתיים בדיוק בשוק הישראלי ומכאן כמות ההודעות החריגה, אבל את זה לא הצלחנו לאמת. כך או כך, אין סיבה לדאגה.

פייפאל. ShutterStock
לפי החוקים הישראליים פייפאל נדרשת לבטל תשלומים חוזרים שאינם פעילים במשך שנתיים/ShutterStock

למי שבכל זאת רוצה לוודא שהתשלום המתמשך (הוראת קבע, למעשה) שלו או שלה לספוטיפיי או כל חברה אחרת תקין ונמשך כסדרו, אפשר להיכנס לאתר של PayPal ולחשבון שלכם, ואז ללכת לתפריט הראשי (שלושה קווים מאוזנים בפינה השמאלית העליונה במסך) ושם ל-"הגדרות חשבון" ואז ל-"העדפות תשלום".

בתחתית המסך תוכלו לראות את התשלומים האוטומטיים שלכם, ואת האפשרות "ניהול תשלומים אוטומטיים". במסך התשלומים האוטומטיים, תוכלו לראות את התשלומים האוטומטיים הפעילים שלכם, ולוודא שהכל כשורה. אם אתם רוצים לבדוק את פשר התשלום אליו מתייחס המייל שקיבלתם, בחרו ב-"הצג לא פעילים" ושם תוכלו לראות האם אכן מדובר בתשלום אוטומטי ישן שפייפאל ביטלו בגלל שלא היה פעיל במשך יותר משנתיים, בהתאם לדרישות החוק בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מדוברת PayPal נמסר:

"בהתאם לחוק הישראלי, לקוחות שנרשמו דרך PayPal עבור הרשאה לחיוב (כדוגמת מנוי) ולא נעשה שימוש או חיוב בהרשאה במשך 24 חודשים, קיבלו מאיתנו הודעה על ביטול הרשאה זו. הודעה זו היא לידיעתם בלבד ולקוחות שקיבלו הודעה שכזו אינם נדרשים לבצע כל פעולה נוספת".

  • עוד באותו נושא:
  • פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully