וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד אחר צעד: מדריך לתיקון מסך המוות הכחול ששיתק את העולם

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 17:57

יום שיירשם בספרי ההיסטוריה: עדכון תמים של חברת אבטחת הסייבר CrowdStrike הצליח לשתק את הגלובוס - מבנקים, דרך בתי חולים ועד שדות תעופה. כעת, אחרי כמעט חצי יממה, נראה שיש פתרון לבעיה

מסך המוות הכחול בווינדוס בעקבות תקלה בעדכון של חברת CrowdStrike. 19 ביולי, 2024. רויטרס
עדכון שגוי של ספקית אבטחת הסייבר CrowdStrike (קראודסטרייק) גרם לקריסתם של אלפי מחשבים ברחבי העולם/רויטרס

מנהלי מערכות מידע ברחבי העולם נאבקים היום (שישי) לתקן בעיה גדולה במחשבי ווינדוס, לאחר שעדכון שגוי של ספקית אבטחת הסייבר CrowdStrike (קראודסטרייק) גרם לקריסתם של אלפי מחשבים ושרתים עם שגיאת מסך כחול המוות (BSOD). בעוד קראודסטרייק תיקנה את העדכון שגרם במקור לבעיות, מערכות רבות עדיין לא מקוונות, כולל בנקים, חברות תעופה, סופרמרקטים וגופי שידור, הנאבקים להתמודד ללא המכונות שלהם.

התיקון, עבור רבים, לא יהיה קל. מנהלי IT עדיין מנסים להשתמש בפתרון עוקף ראשוני שסופק על ידי חברת אבטחת הסייבר, הכרוך באתחול מערכות ווינדוס למצב בטוח ומחיקת קובץ מערכת. הנה הסבר:

  • כנסו למצב בטוח (Safe Mode)
  • נווטו לספרייה C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike
  • אתרו את הקובץ התואם ל-"C-00000291*.sys" ומחקו אותו
  • אתחלו את המחשב
מסך המוות הכחול בווינדוס בעקבות תקלה בעדכון של חברת CrowdStrike. 19 ביולי, 2024. רויטרס
התקלה שיתקה שדות תעופה, בנקים ובתי חולים מסביב לגלובוס/רויטרס

הצעדים הבאים יאפשרו אתחול של Windows במצב בטוח, בו מנהלי התקנים חיצוניים (כמו מנהל ההתקן של CrowdStrike) לא ייטענו. לאחר מכן, מנהלי ה-IT יוכלו לאתר את מנהל ההתקן הבעייתי בדיסק ולמחוק אותו. פתרון זה דורש לרוב גישה פיזית למחשב, דבר שעשוי להיות מורכב בסביבות מסוימות.

ובכל זאת, אפשרות אחרת היא להמתין לתיקון מקראודסטרייק, אך זה עלול להיות בעייתי. חלק ממנהלי ה-IT מדווחים על אתחול מחדש חוזר ונשנה של המכונות, בתקווה שהעדכון של קראודסטרייק יותקן לפני שמנוע ההגנה יופעל ויגרום להופעת המסך הכחול. באופן מפתיע, נראה כי אתחול מחדש חוזר ונשנה של המחשבים פותר את הבעיה עבור חלק מהמשתמשים.

שרת העדכונים ורשתות אספקת התוכן של CrowdStrike כנראה מוצפים על ידי מיליוני המכשירים המגיעים לשרתים שלה עבור עדכון, כך שיכול לקחת זמן עד ששיטת האתחול מחדש תעבוד. מאז התקלה הבוקר, מניית החברה צללה בכ-14% במסחר המוקדם בוול סטריט.

מסך המוות הכחול, הידוע גם כ-BSOD (קיצור של Blue Screen of Death), הוא שגיאה קריטית שמופיעה במערכות הפעלה של ווינדוס כאשר המחשב נתקל בבעיה חמורה שאינו יכול להתאושש ממנה. הופעתו של מסך המוות הכחול מעידה על כשל חמור במערכת ההפעלה או בחומרה, והוא לרוב מלווה באובדן נתונים והשבתה מוחלטת של המחשב עד לתיקון התקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully