וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה שכולם ידעו עליה מראש: הרשתות החברתיות חשפו את המבצע בתימן

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 19:36

ציוצים בטורקית, צרפתית ואנגלית חשפו את המבצע של חיל האויר - שעות לפני התקיפה בחודיידה שבמערב תימן. לצד זה, סרטונים המתעדים את המראות המטוסים הופצו ברשתות החברתיות

פיצוץ נמל  בעיר חודידה בתימן 20 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוץ נמל בעיר חודידה בתימן 20 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כיממה לאחר שכטב"מ של החות'ים התפוצץ בתל אביב ביום שישי בשעה 3 לפנות בוקר, ממנו נהרג יבגני פרדר בן ה-50, ושמונה נוספים נפצעו באורח קל, צה"ל שלח מטוסי קרב לתקוף מטרות בתימן. התקיפה, שכוונה נגד תשתיות צבאיות של החות'ים, זכתה לתשומת לב רבה ברשתות החברתיות - אך לא בגלל עוצמתה, אלא בגלל הדרך המוזרה שבה היא נחשפה.

שעות לפני ההמראה, משתמשי טוויטר וטלגרם דיווחו על תנועות חריגות של מטוסי קרב, כולל F-35, שטסו לכיוון ים סוף. ציוצים בטורקית, צרפתית ואנגלית תיארו את המטוסים ואפילו את יעדם האפשרי - תימן. סרטונים המתעדים את המראות המטוסים הופצו ברשתות החברתיות, והפכו את התקיפה הצבאית לאחת ההפתעות הכי פחות מפתיעות בהיסטוריה.

בעמוד X (טוויטר לשעבר) נכתב בטורקית: "7 מטוסי F-35 טסים תחילה לאילת ולאחר מכן לים סוף לתקוף את תימן". בעמוד אחר פורסם בצרפתית: "מטוסי קרב של ישראל בליווי מטוס תדלוק באזור אילת, יוצאים לכיוון ים סוף. יעד אפשרי יכול להיות תימן". ואם זה לא מספיק, בעמוד נוסף נכתב, בצירוף סרטון וידאו: "מקורות רבים דיווחו על המראתם של מספר לא מבוטל של מטוסי קרב F-35 מבסיס נבטים של ישראל, לכיוון הים האדום דרך אילת".

גם הפעם, היקף הדיווחים המוקדמים מעלה שאלות לגבי תפקידה של הצנזורה הצבאית בישראל. בעוד שכלי תקשורת רשמיים וגדולים נמנעו מלדווח על התקיפה המתוכננת, ככל הנראה בשל הוראות הצנזורה, המידע הופץ באופן חופשי ברשתות החברתיות. הדבר מעלה שאלות לגבי האפקטיביות של הצנזורה בעידן הדיגיטלי, שבו המידע זורם במהירות ובאופן חופשי ברשתות.

בינתיים, דובר צה"ל הבהיר כי מדובר בתגובה ל"מאות המתקפות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים". התקשורת החות'ית מדווחת שהתקיפות כוונו נגד מתקני נפט במקום. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי התקיפה בוצעה בשיתוף עם כוחות ארה"ב ובריטניה.

  • עוד באותו נושא:
  • f35
  • תימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully