וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מכריזה מלחמה על אפליקציות זבל בחנות Play שלה

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 11:56

אחרי שנים של בעיות אבטחה, גוגל מכריזה מלחמה על אפליקציות באיכות נמוכה: החנות עוברת מהפכהף ואפליקציות עם תוכן דל, תקלות ובעיות אבטחה בדרך החוצה

גוגל פליי. ShutterStock
גוגל פליי/ShutterStock

גוגל הודיעה השבוע על שינוי מדיניות דרמטי שצפוי לשנות את פני חנות האפליקציות Play Store. מטרת המהלך: סילוק אפליקציות באיכות נמוכה, שיפור חווית המשתמש והגברת הבטיחות. החברה עדכנה לאחרונה את מדיניות "ספאם ופונקציונליות מינימלית" שלה, במטרה להבטיח שהאפליקציות הקיימות בחנות יספקו חווית משתמש איכותית ויציבה. במסגרת זו, אפליקציות שמתרסקות לעתים קרובות, שאינן מציעות תוכן מספק או שאינן שימושיות, יוסרו מהחנות.

בעוד שבשנים האחרונות חנות Play של גוגל השתפרה משמעותית, היא עדיין לא השיגה את רמת האיכות של חנות App Store של אפל, הידועה בדרישותיה הקפדניות מהמפתחים. כעת, גוגל מתכוונת לסגור את הפער באמצעות עדכון משמעותי במדיניות.

אפסטור. ShutterStock
החנות של גוגל עדיין לא השיגה את רמת האיכות של חנות App Store של אפל/ShutterStock

בפרט, אפליקציות המכילות רק טקסט, אפליקציות טפט בודד, אפליקציות שאינן ניתנות להתקנה או נטענות כראוי, ואפליקציות שאינן מגיבות, נמצאות בסיכון גבוה להיות מפרות את המדיניות החדשה של החברה. זהו אינו הניסיון הראשון של גוגל לשפר את איכות האפליקציות בחנות שלה. בשנת 2023, החברה חסמה כ-2.28 מיליון אפליקציות שהפרו את המדיניות שלה וסכנו את אבטחת המשתמשים. בנוסף, גוגל חסמה 333,000 חשבונות מפתחים "רעים" בשל הפרות חמורות חוזרות ונשנות של המדיניות, וכן בשל חששות הנוגעים להונאה ולתוכנות זדוניות.

העדכון צפוי להיכנס לתוקף ב-31 באוגוסט 2024, והוא מהווה חלק מהמאמצים המתמשכים של גוגל לשפר את איכות האפליקציות הזמינות בחנות Play Store, וליצור חווית משתמש אמינה ובטוחה יותר עבור בעלי מכשירי אנדרואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully