וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות קליטה: ישראל במקום ה-64 בעולם במהירות גלישה סלולרית

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 18:44

דו"ח מבקר המדינה שמתפרסם היום (שלישי) מעביר ביקורת קשה על איכות כיסוי רשתות הסלולר בישראל: בעשרות יישובים חווים בעיות קליטה. משרד התקשורת כלל לא ממלא את תפקידו כגורם מפקח, חסר ידע משלו ולא מטיל קנסות על החברות בשל הפגיעה בשירות לאזרחים

אנטנה סלולרית. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אנטנה סלולרית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

על פי נתוני משרד התקשורת, צריכת תקשורת הנתונים בישראל בסלולר בין השנים 2013 ל-2022 גדלה פי 28 בקצב מעריכי של 40 אחוזים בשנה. ועל אף הנתון המדהים הזה על העליה המטורפת בצריכה - חברות הסלולר אינן עומדות בקצב, ואינן משדרגות את הרשתות שלהן בהתאם לדרישה, כך עולה מדו"ח מבקר המדינה המתפרסם היום (שלישי).

על פי בדיקת מבקר המדינה, נכון לאוגוסט 2023 ישראל מדורגת במקום ה-64 מתוך 145 מדינות במדד מהירות הגלישה החציונית, וזהו דירוג יחסית לעולם. עוד מצא משרד המבקר כי בעשרות יישובים בארץ יש בעיות באיכות הקליטה הסלולרית, וכי ישנו פער משמעותי בין הנתונים של משרד התקשורת לבין דיווחי הרשויות המקומיות: ב-18 יישובים שנכללו בסקר, בין 11 ל-78 אחוזים מהמרואיינים דיווחו על קליטה סלולרית בינונית או גרועה, זאת בשעה שלפי משרד התקשורת היישובים הנבדקים נהנים מ-99 עד 100 אחוזי כיסוי...

לדעת המבקר, הסיבה לאיכות הגרועה של הקליטה הסלולרית ותקשורת הנתונים היא שמשרד התקשורת לא ממלא את תפקידו כמאסדר של הענף. על פי הדו"ח, משרד התקשורת לא הפעיל את מלוא סמכויותיו כדי לקבל מידע מחברות הסלולר על השירות שהן נותנות בפועל, והסתפק בתחזיות ולא גיבש מתודולוגיה לפיקוח עליהן. עוד מצא המבקר כי משרד התקשורת כלל לא עשה שימוש בסמכותו להטיל עיצומים כספיים על החברות בכל הנוגע לליקויים בכיסוי הסלולרי, כמתחייב מרשיונן.

משרד התקשורת גם לא יודע בדיוק מה היקף המתקנים הדרושים לכיסוי נאות, ולכן אין לו נתונים על המתקנים החסרים. בדיקת משרד המבקר מעלה שככל הנראה היקף הפריסה של מתקני שידור בטכנולוגיית דור חמישי לא עמד בדרישות משרד התקשורת ובתנאי הרישיון שהוענקו לחברות הסלולר, ושיעור הכיסוי של דור חמישי נמוך מזה שהיה שנה קודם לכן ברוב מדינות האיחוד האירופי. במילים פשוטות, אנחנו מפגרים אחרי אירופה בכיסוי של דור חמישי.

עוד נמצא פער דיגיטלי וחברתי בין רשויות גדולות ובין הפריפריה. המחסור החמור ביותר במתקני דור חמישי הוא ביישובים ערביים בפריפריה. משרד התקשורת אמנם קידם תיקוני חקיקה כדי לשפר את הליכי התכנון והרישוי עבור תשתיות הסלולר, אבל לא השלים את התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully