וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלת מסך המוות הכחול: 8.5 מיליון מחשבים קרסו, אבל הסיוט לא נגמר

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 9:38

בסוף השבוע, תקלה בחברת אבטחת הסייבר קראודסטרייק גרמה לשרשרת אירועים הרסנית: טיסות בוטלו, בתי חולים נותקו מהרשת, קופות ברחבי העולם הפסיקו לעבוד וחברות תקשורת לא הצליחו לשדר. כעת מימדי הנזק נחשפים, אבל הסיוט לא נגמר

מסך המוות הכחול בווינדוס. צילום מסך, אתר רשמי
מסך המוות הכחול/אתר רשמי, צילום מסך

התקלה העולמית בקראודסטרייק (CrowdStrike), שהביאה להשבתה עולמית של מערכות מחשוב בשבוע שעבר, נחשפת כעת במלוא עוצמתה: 8.5 מיליון מכשירים מבוססי ווינדוס (Windows) הושפעו מהעדכון הלקוי של ספקית אבטחת הסייבר, כך הודיעה מיקרוסופט. העדכון הבעייתי גרם למסך המוות הכחול, והשבית באופן זמני מערכות קריטיות בבתי חולים, חברות תעופה, בנקים ושירותים חיוניים אחרים.

התקלה תוקנה ברובה כבר ביום שישי אחר הצהריים, אך מיקרוסופט ו-CrowdStrike עדיין מתמודדות עם השלכותיה. מיקרוסופט אף גייסה את עזרתם של אמזון ווב סרוויס (AWS) וגוגל קלאוד (GCP) כדי לפתח פתרון שיאפשר למערכות מבוססות Azure להתאושש במהירות מהעדכון הלקוי.

CrowdStrike מסרה כי העדכון, שנועד להתמודד עם איום סייבר חדש, גרם בטעות לשגיאה לוגית שהובילה לקריסת מערכות ההפעלה. מספר המכשירים שנפגעו, אמנם מהווה פחות מאחוז אחד מכלל מכשירי הווינדוס בעולם, אך הנזק שנגרם למשתמשים ולעסקים הוא עצום.

מסך המוות הכחול בווינדוס בעקבות תקלה בעדכון של חברת CrowdStrike. 19 ביולי, 2024. רויטרס
טיסות קורקעו: מסך המוות הכחול בשדה תעופה/רויטרס

הכאוס בדלתא נמשך

חברת התעופה דלתא איירליינס הודיעה אתמול (שני) כי נאלצה לבטל עוד 1,250 טיסות בסוף השבוע, בנוסף ל-3,500 שכבר בוטלו, כך לפי דיווח רויטרס. עשרות אלפי נוסעים נתקעו בשדות תעופה ברחבי העולם ומחכים לטיסות חלופיות שעלולות להגיע רק בעוד מספר ימים, מה שאילץ רבים לבטל או לדחות את נסיעתם.

מאז יום שישי דלתא ביטלה שליש מהטיסות המתוכננות שלה - סך הכל 5,000 טיסות - ועוד 1,700 טיסות עוכבו. "אחד מכלי המעקב שלנו אחר צוותי האוויר נפגע ולא הצליח להתמודד עם כמות השינויים חסרת התקדים שנגרמה מהשבתת המערכת", אמר מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן. דלתא הייתה הנפגעת העיקרית מבין חברות התעופה האמריקאיות, ויונייטד איירליינס הייתה במקום שני עם 266 טיסות שבוטלו ביום ראשון (9 אחוזים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully