וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק באמירה קשה: "ניתוחים לשינוי מגדר הם הטלת מום ועיקור"

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 23:30

אחרי שבתו הטרנסג'נדרית קיבלה טיפול תומך מגדר, והבן שהייתה מת מבחינתו, אילון מאסק אומר כי נשבע להילחם ב-"וירוס המוח" של ה-woke בחברה האמריקאית, כך התבטא בראיון לג'ורדן פיטרסון. מנכ"לית האגודה למען הלהט"ב בישראל: "מאסק "איבד" את הבת שלו כי לא תמך בה נפשית"

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

בראיון לג'ורדן פיטרסון, פסיכולוג ופרשן שמרני החביב מאוד על הימין בארצות הברית, אמר איל הטכנולוגיה אילון מאסק כי ניתוחים לשינוי מגדר הם "הטלת מום ועיקור". מאסק סיפר כי בתו, עמה אין לו קשר, ויויאן ג'נה וילסון, קיבלה טיפול תומך מגדר במהלך מגיפת הקורונה, ויצאה מהארון כטרנסג'נדרית כשהייתה בת 16.

"למעשה הונו אותי לחתום על מסמכים לאחד הבנים הבוגרים יותר שלי", סיפר מאסק כשהוא מתייחס לווילסון (בלשון זכר). "זה היה עוד לפני שהייתה לי הבנה מה קורה, והייתה את המגיפה, אז היה הרבה בלבול ואמרו לי שהוא עלול להתאבד", אמר הבעלים והמנהל של טסלה, SpaceX ועוד.

לטענת מאסק, ההליך מבוצע בילדים שהם "הרבה מתחת לגיל ההסכמה", וכי הוא מסכים עם פיטרסון שהדבר "מרושע באופן בלתי ייאמן", וכי לדעתו מי שמקדם טיפולים כאלה צריך להיכלא. למאסק, יש להזכיר, יש 12 ילדים והוא מדבר הרבה על הצורך להתרבות ועל פוריות. לטענתו, מעולם לא הוסבר לו שתרופות מעכבות התבגרות הן למעשה "תרופות עיקור". ראוי לציין שתרופות כאלה, כשלעצמן, לא פוגעות בפוריות.

מאסק המשיך בווידוי הקשה: "איבדתי את הבן שלי, למעשה. יש סיבה שהם קוראים לזה 'עזיבת השם המת' (deadnaming). הסיבה היא שזה בגלל שהבן שלך מת". עוד הוסיף כי זו המוטיבציה שלו להילחם ב-"וירוס המוח של ה-woke", כדבריו.

בתו של מאסק הגישה ב-2022 בקשה לשינוי שם ותעודת לידה חדשה, וטענה במסמכים שהגישה כי היא איננה רוצה להיות מקושרת לאביה הביולוגי "בשום דרך, צורה או אופן". מאסק אגב, האשים בנתק עם בתו את בית הספר ה-"פרוגרסיבי" שלה בלוס אנג'לס, ולטענת הביוגרפר וולטר אייזקסון, מערכת היחסים העכורה עמה, היא הסיבה לרגשותיו האנטי פרוגרסיביים ונגד תנועת ה-woke.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה

יעל סיני בילבש, מנכ"לית האגודה למען הלהט"ב מסרה: "האמירות המסוכנות של מאסק הן חלק מקמפיין של הימין השמרני בארה"ב נגד קהילת הלהט"ב בכללותה. כמי שליוותה עשרות אם לא מאות בני נוער טרנסג'נדרים ומשפחותיהם בתהליכי התאמה מגדרית, הורמונים ובלוקרים לא ניתנים בקלות ועל מנת לקבלם נדרש לעבור תהליך ארוך ומפרך, שנעשה תחת בקרה ופיקוח רפואי. בניגוד לטענותיו של מאסק, השפעותיהם של ה"בלוקרים" הפיכות לחלוטין וללא השלכות לזמן הארוך. אולי אילון מאסק "איבד" את הבת שלו כי לא תמך בה נפשית ולא הציע לה את התמיכה המשפחתית הקריטית לבריאותם הנפשית של טרנסג'נדרים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully