וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב רשת שנבחר בטעות לפרלמנט האירופי חושף כמה הוא מרוויח בחודש

11.8.2024 / 0:10

היוטיובר פידיאס פנאיוטו שמעורר הרבה פרובוקציות ברשת לקח על עצמו אתגר לרוץ לפרלמנט האירופי - ולתדהמתו ניצח. כיאה לאותנטיות שהוא תמיד מציג בסרטוניו, הוא חושף בדיוק כמה הוא מרוויח במשרתו החדשה - וזה המון. בנוסף הוא נותן לעוקביו להחליט עבורו כיצד יצביע

היוטיובר שנחבר לפרלמנט האירופאי חושף כמה הוא מרוויח/Twitter/@Fidias0

חושבים שרק אצלנו חברי הכנסת עושים הון על חשבון משלם המיסים? חכו שתגלו כמה מרוויח חבר הפרלמנט האירופי, פידיאס פנאיוטו, שבסרטון חושפני שלו סיפר בדיוק על כמה עומד השכר שלו - כולל בונוסים, תוספות ותנאים מיוחדים.

פנאיוטו הוא בכלל משפיען רשת מקפריסין שהחל לפרסם סרטונים ביוטיוב בשנת 2019 והיום יש לו שם כבר יותר מ-2.6 מיליון מנויים שם הוא מפרסם אסרטונים שלו מבצע מתיחות ואתגרים שונים. אחד האתגרים הראשונים שהעלה אותו לכותרות היה כשהכריז על משימתו לחבק את אילון מאסק - וזאת לאחר שחיבק 99 מפורסמים אחרים. הוא המתין מחוץ למטה טוויטר מדי יום עד שמאסק יופיע ועודד את העוקבים שלו להציף בהודעות את אמו של אילון, מאי מאסק, בבקשה שבנה יצא לחבק אותו. הוא עמד באתגר שלו כשבינואר 2023 זכה סוף סוף לחבק את אילון מאסק. מאז הוא הציב לעצמו עוד שלל אתגרים - כשהאחרון שבהם היה להיבחר לפרלמנט האירופי. מה שהתחיל כבדיחה הפך מהר מאוד למירוץ אמיתי לגמרי - בו הוא גם סיים במקום השלישי עם 19.4% מהקולות והבטיח את מקומו בפרלמנט האירופי יחד עם עוד חמישה נציגים קפריסאים, למרות שאין לו שום ניסיון בשום תחום הקשור לפוליטיקה, ניהול או ענייני מדינה.

ככה הוא ניצח בבחירות

המשפיען בן ה-24 הצהיר על מטרתו לקדם מעורבות של צעירים בפוליטיקה והדגיש כי תחום החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות שלו, כשמטרתו היא לשפר את מוסדות החינוך על ידי ביטול בחינות וקידום רכישת השכלה באופן עצמאי. פנאיוטו הודה שהעבודה שהצליח להיבחר הייתה עבורו שוק מוחלט אך הוא מנצל את הבמה כדי להמשיך לעדכן את העוקבים שלו, עכשיו כשהוא חבר פלרמנט רציני. מוקדם יותר החודש היוטיובר ענה אל אחת השאלות שכל כך הרבה אנשים רוצים לדעת: כמה מרוויח פוליטיקאי?

פנאיוטו חתך ישר לנקודה ואמר: "כמה כסף אני מרוויח כחבר בפרלמנט האירופי? טוב, זה הרבה", ואז החל לפרט. "בואו נתחיל עם המשכורת שלי", הוא אמר וחשף שהוא מרוויח 8,000 אירו (כ-31,600 שקלים) בחודש. נוסף על כך, בכל יום שהוא מגיע לפרלמנט כדי לחתום על מסמכים, הוא מקבל עוד 350 אירו (כ-1,400 שקלים) - דבר שהוא עצמו מודה שזה "קצת מוזר".

"חוץ מזה, אני מקבל 30,000 אירו (כ-118,850 שקלים) לחודש עבור המשכורות של הצוות שלי", המשיך פנאיוטו, "אני גם יכול להחזיק משרד בארץ שלי והם נותנים לי 5,000 אירו (כ-19,800 שקלים) בחודש עבור זה".

הכסף ממשיך לזרום: פנאיוטו מספר שהוא מקבל עוד 4,000 אירו (כ-15,850 שקלים) בחודש כדי "לקדם את העבודה שאני עושה בפרלמנט", לדבריו, ו-10,000 אירו (כ-39,600 שקלים) בחודש כדי להביא אנשים לבניין הפרלמנט למספר ימים כדי להכיר וללמוד מה הם עושים שם.

"בנוסף לכל הכסף הזה, אני זוכה לעוד כמה הטבות", הוא הוסיף, "כמו זה שיש לי נהג כאן בבריסל שיסיע אותי לאן שאני רוצה, וגם אני מקבל כרטיסים למחלקת עסקים כדי לטוס בחזרה לארצי". הוא מסכם: "אני סקרן לשמוע אם אתם חושבים שהשכר שלנו גבוה מדי או נמוך מדי. עדכנו אותי בתגובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

הסרטון בו הוא חושף הכל:

אז כפי שציפה, פנאיוטו קיבל המון תגובות מהצופים שנותרו המומים מהסכומים שנזרקים על חברי הפרלמנט. "פוליטיקאים צריכים לקבל שכר מינימום... אולי אז הם יבינו איך להפוך את החיים לנגישים יותר", כתב אדם בתגובה ואחר הוסיף: "זה ללא ספק משכורת גבוהה מדי. שאלה מטופשת".

אחרים היו פחות נוקשים עם פנאיוטו ואמרו שהתשלום הוגן - כל עוד הכסף מנוצל כראוי. אחרים החמיאו לו על הפתיחות והישירות בשיתוף המשכורת שלו.

עוד משפעינים שהלכו רחוק מדי
משפיען הוציא כ-700 אלף שקל כדי להאריך את רגליו ב-15 ס"מ

כוכבת רשת סיכנה את חייה לטובת תמונה: "כל המשפיענים ייכחדו בסוף"

למרות השכר הוא נוסע בטרמפים לעבודה

בתחילת יולי הוא נסע בטרמפים לשטרסבורג להשתתף בישיבת המליאה הפותחת - כי הוא חשב שזה יהיה יותר כיף וזול יותר, אבל הוא אמר ל-Euronews שהוא גם ראה בטיול הזה סמל למה שהוא רוצה לעשות עם הפלטפורמה החדשה שקיבל.

"הדרך שעשינו הייתה קצת סמלית - רצינו להראות שפוליטיקאים הם אנשים נורמליים ולקרב אנשים פשוטים לפוליטיקאים, כי פוליטיקאים הם משהו שלרוב מרוחק מהציבור. אנחנו רוצים לגשר על הפער הזה שאנשים מרגישים מהפוליטיקאים. המטרה שלנו בחמש השנים הקרובות היא להפוך את הפוליטיקה למגניבה".

אחת מהדוגמאות ל"פוליטיקה המגניבה" הזו הייתה סרטון בו השתמש בדף עם גרף קטן כדי להסביר את הקשר בין הפרלמנט האירופי, המועצה והנציבות. בסרטון נוסף שלו הוא חשף כיצד הוא בחר בצוות שלו, הכולל מורה לשעבר ואחד מחבריו הטובים ביותר.

ככה הוא הצביע בפרלמנט - לפי החלטת העוקבים שלו

פנאיוטו , שכאמור אין לו ניסיון פוליטי, גם אמר שהוא מתכוון לפעול לפי מדיניות שתהייה מבוססת על עמדות העוקבים שלו ברשת. "עם המועמדות שלי, אנחנו מסםיקם הצצה לדמוקרטיה יותר ישירה כי הסרטונים שלי זוכים לאלפי תגובות ומיליוני צפיות", הוא הסביר וטוען שהוא יודע מה אנשים חושבים ושהוא יכול להעביר את רצון העם לפרלמנט. - מה שלדבריו הוא חזון של דמוקרטיה ללא מסננים או בלמים ואיזונים.

הוא כבר יישם את הגישה הזו באחת ההחלטות החשובות ביותר שעמדו לפניו: ההצבעה על נשיא הנציבות האירופית. הוא העלה סרטון בו ביצע סקר בקרב העוקבים שלו שיגידו לו מה לעשות, ומתוך 300,000 המשתתפים בסקר, 75% המליצו לו להצביע נגד הנשיאה המכהנת אורסולה פון דר ליין. חבר הפרלמנט החדש אמר בסרטון האחרון שלו שהוא פעל לפי עצתם ונמנע בהצבעה - אם כי זה לא עזר והיא אכן נבחרה לכהונה חוזרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully