וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל בהיסטריה: OpenAI משיקה את SearchGPT - מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 10:16

בשקט בשקט, בלי שנרגיש: חברת OpenAI נכנסת לשוק מנועי החיפוש עם SearchGPT, המופעל על ידי בינה מלאכותית ומציג מידע בזמן אמת מכל רחבי הרשת. ולמה מדובר במכת מוות ללא מעט אתרים?

SearchGPT, מנוע החיפוש החדש של OpenAI. צילום מסך, אתר רשמי
SearchGPT, מנוע החיפוש החדש של OpenAI/אתר רשמי, צילום מסך

בזמן שגוגל מנסה לשלב במהירות פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית (AI) במנוע החיפוש שלה, חברת OpenAI, המפתחת של ChatGPT, השיקה באופן מפתיע אבטיפוס למנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית משלה - SearchGPT.

מה מיוחד בו? המנוע מציג תיבת טקסט גדולה ששואלת את המשתמש "מה אתה מחפש?" אבל במקום להחזיר רשימה רגילה של קישורים, המנוע מנסה לארגן ולהבין אותם. SearchGPT מסכם את הממצאים באופן מאורגן ומובן, ומציג תשובות ישירות לשאילתות במקום לתת סתם רשימה של קישורים לאתרים. לדוגמה, הוא יכול לסכם פסטיבלי מוזיקה שונים או להסביר מתי לשתול עגבניות.

כצפוי, ההשקה של SearchGPT מהווה איום פוטנציאלי משמעותי על גוגל, שכבר החלה לשלב יכולות בינה מלאכותית במנוע החיפוש שלה מתוך חשש לאבד משתמשים. OpenAI גם נכנסת לתחרות ישירה יותר עם הסטארט-אפ Perplexity, שמציע מנוע תשובות מבוסס בינה מלאכותית.

SearchGPT הוא אבטיפוס שיושק במהדורה מוגבלת למשתמשים נבחרים, במטרה לבחון את הטכנולוגיה ולתקן טעויות פוטנציאליות לפני השקה רחבה יותר. בעתיד המנוע ישולב ב-ChatGPT באופן גלובלי, ככל הנראה בתשלום נוסף.

ChatGPT. ShutterStock
כצפוי, ההשקה של SearchGPT מהווה איום פוטנציאלי משמעותי על גוגל/ShutterStock

החשש - איום על גופי תוכן גדולים וקטנים

מנוע החיפוש החדש של OpenAI, SearchGPT, אמנם שואב את המידע שלו מאתרי תוכן שונים, אך הוא גם עלול לשמור את המשתמשים אצלו ובכך לנתק את הכותבים והכותבות מ"צינור החמצן" שלהם - התנועה לאתרים. בעקבות ההכרזה על SearchGPT, גוברים החששות בקרב גופי תקשורת קטנים ובלוגרים לגבי ההשפעה הפוטנציאלית על התנועה לאתרים שלהם. החשש המרכזי הוא שהצגת תשובות ישירות לשאילתות על ידי SearchGPT עלולה להפחית את הצורך של משתמשים להיכנס לאתרים עצמם, ובכך לפגוע בהכנסות מפרסום ובחשיפה. אותו הדבר, אגב, קורה עם מנוע החיפוש של גוגל (במדינות מסוימות כחלק מניסוי).

כדי להרגיע, OpenAI הדגיש כי SearchGPT פותח בשיתוף פעולה עם שותפים שונים בתעשיית החדשות, ושמה דגש על מתן קרדיט והפניית גולשים לאתרים המקוריים של התוכן. בנוסף, OpenAI מאפשרת לגופי תוכן לנהל את האופן שבו התוכן שלהם מופיע ב-SearchGPT, ואף לאפשר להם לבחור שלא להשתמש בתוכן שלהם לאימון המודלים של OpenAI.

  • עוד באותו נושא:
  • CHATGPT
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully