וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מופע הדראג בטקס הפתיחה - חברת הטכנולוגיה מפסיקה את הפרסום באולימפיאדה

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 20:29

הומופוביה בפריז: חברת טכנולוגיה שבסיסה במיסיסיפי, הודיעה כי החליטה להסיר את פרסומותיה מהמשחקים האולימפיים בפריז 2024. מנהל טקס הפתיחה לא התרגש מהמחאה, והשיב: "המופע הוא סמל של הכלה וגיוון. יש לנו את הזכות לאהוב את מי שאנחנו רוצים"

מלכות הדראג בטקס הפתיחה של האולימפיאדה. צילום מסך, אתר רשמי
המופע שעורר סערה: פריז 2024/אתר רשמי, צילום מסך

ההומופוביה מרימה ראש גם בפריז 2024: חברת הטכנולוגיה האמריקאית C Spire, שרגישותה הדתית כנראה עולה על אהבתה לספורט וקבלת האחר, החליטה להסיר את פרסומותיה מהמשחקים האולימפיים בעקבות מופע הפתיחה השנוי במחלוקת. המופע, בגשר מעל נהר סן, שכלל מלכות דראג, שלל גברים במחוכים ודי ג'יי אחת במרכז בדמותו של ישו, נתפס על ידי החברה כפרודיה פוגענית על "הסעודה האחרונה", והוביל לתגובה דרמטית.

החברה, שבסיסה במיסיסיפי, הודיעה על החלטתה שעות ספורות לאחר הטקס, שגרר גל תגובות נזעמות ברחבי העולם. "היינו המומים מהזלזול בסעודה האחרונה במהלך טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז", מסרה החברה בהצהרה רשמית. "C Spire תסיר את הפרסום שלה מהאולימפיאדה".

תומאס ג'ולי, המנהל האמנותי של טקס הפתיחה, הגן על המופע כסמל של "הכלה" ו"גיוון", והדגיש כי לא הייתה כוונה ליצור פרובוקציה. עוד הוסיף: "רצינו לכלול את כולם, פשוט ככה. בצרפת, יש לנו חופש יצירה, חופש אמנותי. אנחנו ברי מזל בצרפת לחיות במדינה חופשית. לא היו לי מסרים ספציפיים שרציתי להעביר. בצרפת, אנחנו רפובליקה, יש לנו את הזכות לאהוב את מי שאנחנו רוצים, יש לנו את הזכות לא להיות מאמינים, יש לנו הרבה זכויות בצרפת, וזה מה שרציתי להעביר."

למרות ההסבר, המופע עורר גינוי חריף מצד גורמים שמרניים דתיים. מריון מארשל, פוליטיקאית קתולית צרפתייה, צייצה: "לכל הנוצרים בעולם שצופים בטקס #Paris2024 וחשים נעלבים מהפארודיה הזו של דראג קווין על הסעודה האחרונה, דעו שלא צרפת מדברת אלא מיעוט שמאלני שמוכן לכל פרובוקציה".

"הסעודה האחרונה" היא אירוע מרכזי בנצרות, המתואר בברית החדשה. על פי המסורת, מדובר בארוחה האחרונה של ישו עם תלמידיו לפני צליבתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully