וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ה-AI והפינטק הישראלית ברכישה שתרחיב את מהפכת זיהוי הפשיעה הפיננסית

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 17:16

מדובר בהישג משמעותי עבור ThetaRay בדרכה להגדלת אפקטיביות המלחמה בפשיעה פיננסית על ידי שימוש בכלי בינה מלאכותית

ThetaRay, החברה הישראלית-אמריקאית, מובילה את טכנולוגיית זיהוי הפשעים הפיננסיים באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה היום (שלישי) על רכישת הדור הבא של חברת ה-Sanction Screening האירופית, Screena, הממוקמת בלוקסמבורג ובפריז. הרכישה מדגימה את ההשקעה המתמשכת של ThetaRay בטכנולוגיה להרחיב את מגוון הפתרונות המאפשרים לבנקים, חברות פינטק ורגולטורים שונים לזהות פשעים פיננסיים באמצעות פתרונות AI מתקדמים.

Screena מסייעת למוסדות פיננסיים למנוע פעילות עם גופים וטרנזאקציות הכפופים לסנקציות,, לפני שהן קורות, מבלי לפגוע ביישויות לגיטימיות. מדובר במוצר המסנן יחידים, חברות או גופים אחרים מול רשימות רבות של גורמים שהוטלו עליהם סנקציות. הדבר מבטיח ציות לחוק ולתקנות הבינלאומיים תוך העצמת הסחר העולמי, הגנה על מוניטין ומתן ביטחון פיננסי. ThetaRay, פרוסה ביותר מ-40 מדינות על פני שש יבשות, נמצאת בתהליך להפוך למובילה עולמית בפתרונות ניטור עסקאות מבוססי בינה מלאכותית לפלטפורמה מבוססת ענן לזיהוי פשעים פיננסיים מקצה לקצה המשמשת יותר מ-100 מוסדות פיננסיים, כולל Payoneer, Santander ו-Travelex.

רכישה אסטרטגית זו ממסדת את פתרון הסינון החדשני מבוסס הענן מבוסס הבינה המלאכותית של Screena כחלק מחבילת המוצרים של ThetaRay, ומספקת למוסדות פיננסיים ראייה הוליסטית שאין דומה לה של סיכוני עסקאות וסינון לקוחות. עם ThetaRay, לקוחות מזהים סוגים רבים של פשעים פיננסיים כגון הלבנת הון, מימון טרור וסחר בסמים.

לאחרונה, במאמץ עולמי להילחם בעבדות המודרנית, בנק Santander בריטניה חבר ל-ThetaRay כדי לפרוס טכנולוגיה מתקדמת שמטרתה לזהות סחר בבני אדם בתוך עסקאות פיננסיות. מאמץ משותף זה זכה לשבחים עבור "השימוש הטוב ביותר בנתונים לזיהוי סחר בבני אדם וזיהוי עבדות מודרנית" בטקס פרסי הטרנספורמציה הדיגיטלית ביוני 2024 של בנק סנטנדר העולמי.

חבילת המוצרים של ThetaRay מבטיחה שמוסדות פיננסיים יוכלו לעמוד במהירות וביעילות בדרישות רגולטוריות מורכבות. יתר על כן, ThetaRay מאפשרת קליטת לקוחות חלקה ותזרימי עסקאות ומאפשרת לחברות להתרחב במהירות ולנצל הזדמנויות עסקיות תוך טיפוח צמיחה על פני קווי עסקים מגוונים.

פיטר ריינולדס, מנכ"ל ThetaRay : "רכישת Screena היא אבן דרך משמעותית עבור ThetaRay כאשר אנו ממשיכים במשימתנו להניע את המאבק העולמי בפשיעה פיננסית על ידי שיפור ההיצע שלנו עם יכולות הבינה המלאכותית המתקדמות ביותר. זה מקדם את המחויבות שלנו לספק פלטפורמה מקצה לקצה המאפשרת לבנקים, פינטקים ורגולטורים לזהות ביעילות פשיעה פיננסית - יכולות חיוניות לצמיחה ותפעול של מוסד פיננסי כיום. ההשקה האחרונה של מוצר הערכת סיכוני הלקוחות שלנו (CRA) השנה והאימוץ ההמוני של מוצר ניטור העסקאות שלנו מדגימים הן צורך ברור בשוק והן את היכולת המוכחת שלנו לבנות פתרונות חדשניים. אנו שמחים שסגרנו את הרכישה הראשונה שלנו, הבאנו יכולות מפתח וביססנו עוד יותר את נוכחותנו הגדלה באירופה".

אראל מרגלית, יו"ר ThetaRay ומייסד ויו"ר JVP : "הצורך בתשלומים בינלאומיים, חוצי גבולות ומסדרונות עסקיים בין אירופה לאפריקה, דרום אמריקה וארה"ב, ומקומות רבים ברחבי העולם מחייב שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיה מתקדמת כדי לוודא שהעסקאות אמינות, ושהאנשים שמאחוריהן מהימנים. הבינה המלאכותית של ThetaRay גם יוצרת אוטוסטרדה לשחקנים הטובים שזקוקים לרשת תשלומים בינלאומית כדי לעשות את עסקיהם. רכישת Screena מקדמת את היכולת לזהות שחקנים רעים, בין אם מדובר בהלבנת הון, סחר בסמים, סחר בבני אדם או מימון טרור בצורה הרבה יותר מחודדת. מהלך זה הוא עדות למשימה של ThetaRay לסכל פשיעה פיננסית ולשפר ללא הרף את היכולות לנצח במאבק קריטי זה במסע שלנו להפוך למובילי קטגוריה".

סדריק איג'יוטי, מנכ"ל Screena, אמר: "השילוב עם ThetaRay שינה את כללי המשחק עבורנו ב-Screena, וחשף את הפוטנציאל האמיתי של שילוב ניטור עסקאות, סינון והערכת סיכוני לקוחות. במשך זמן רב מדי, הסינון היה מנותק מכלים קריטיים אחרים לזיהוי פשיעה פיננסית. השותפות שלנו עם ThetaRay לא רק עומדת בדרישות רגולטוריות מחמירות, אלא גם משפרת באופן משמעותי את יכולות זיהוי הפשיעה שלנו, כפי שמעידות ההצלחות האחרונות שלנו עם מוסדות פיננסיים גדולים. במבט קדימה, אנו נרגשים לדחוף את גבולות האפשרי בבניית מערכת אקולוגית פיננסית אמינה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully