וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NSO ו"כלכליסט" מסיימים את הסכסוך המשפטי: הושג הסכם פשרה

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 11:00

אחרי שנתיים של סכסוך משפטי: חבר הסייבר הישראלית NSO, שהאושמה בפריצה לטלפונים של פוליטיקאים ללא צו בית משפט, הגיעה להסכם פשרה עם העיתון הכלכלי

טלפון נייד עם לוגו של NSO. יונתן זינדל, פלאש 90
טלפון נייד עם לוגו של NSO/פלאש 90, יונתן זינדל

חברת הסייבר הישראלית NSO והעיתון "כלכליסט" הגיעו להסכמה לסיים את ההליך המשפטי ביניהם, לאחר סאגה משפטית שהחלה בעקבות תחקיר של העיתון הכלכלי שפורסם בתחילת 2022. התחקיר חשף כי משטרת ישראל עשתה שימוש בתוכנת הריגול של NSO, פגסוס, כדי לפרוץ לטלפונים ניידים של עשרות אזרחים, בהם פוליטיקאים, מנהיגי מחאה ובכירים נוספים, ללא צו בית משפט.

ההסכם, שהושג באמצעות הליך גישור, מגיע לאחר ש"כלכליסט" קיבל הבהרות מ-NSO לפיהן חלק מהטענות שפורסמו בתחקיר, ובפרט אלו הנוגעות ליכולות שיבוש של מנגנון תיעוד הפעולות בתוכנה, היו שגויות.

בעקבות התחקיר, הגישה NSO תביעת לשון הרע נגד "כלכליסט", בטענה כי "הפרסומים כללו טענות שגויות בנוגע ליכולות המערכת של NSO והטילו ספק באמינות החברה ועובדיה" (לשעון ההודעה). הליך גישור שהתקיים בעצת בית המשפט הסתיים בהסכם בין הצדדים, במסגרתו הסכימה NSO לסיים את ההליך המשפטי.

סניף של חברת קבוצת NSO ליד היישוב ספיר, 24 באוגוסט 2021.. AP
בעקבות התחקיר, הגישה NSO תביעת לשון הרע נגד "כלכליסט"/AP

בפסק הדין נכתב: "במהלך הליך הגישור כלכליסט קיבל את הבהרות החברה לפיהן טענות שפורסמו ביחס למאפיינים טכנולוגיים של מוצרי חברת NSO היו מוטעות. כלכליסט יצמיד את נוסח ההודעה המוסכמת גם לכתבה מתאריך 10.2.22 כפי שהיא מופיעה באתר האינטרנט של כלכליסט".

נזכר כי NSO, שבעבר הואשמה על ידי ארגוני זכויות אדם וגורמים בינלאומיים בשיתוף פעולה עם משטרים רודניים לצורך ריגול אחר מתנגדי משטר, עיתונאים ופעילי זכויות אדם, סומנה על ידי חברות טכנולוגיה גדולות כמו אפל, אשר אף תבעה את מפתחת תוכנת הריגול פגסוס, בעקבות חשיפות שלפיהן NSO עשתה לכאורה שימוש בפרצות במערכת ההפעלה של האייפון כדי להחדיר לסמארטפונים את תוכנת הריגול.

  • עוד באותו נושא:
  • NSO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully