וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום על המשלחת האולימפית: "מחירון" לחטיפה ורצח ספורטאים הופץ ברשת

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 23:26

קמפיין רשת זדוני הציע תגמול כספי עבור פגיעה בספורטאי ישראל והזכיר את טבח הספורטאים במינכן. פעילות מהירה של איגוד האינטרנט ומערך הסייבר, בשיתוף עם יחידת הסייבר בפרקליטות, הביאה להסרת התכנים המסיתים

צילום מסך מתוך הסרטון שהופץ. איגוד האינטרנט הישראלי, אתר רשמי
צילום מסך מתוך הסרטון שהופץ/אתר רשמי, איגוד האינטרנט הישראלי

קמפיין איומים על המשלחת הישראלית לאולימפיאדה הוסר מהרשת בעקבות פעילות משותפת של איגוד האינטרנט הישראלי ומערך הסייבר הלאומי. הקמפיין כלל "מחירון" מטריד, המציע תגמולים עבור חטיפה, רצח והטרדה של ספורטאים ישראלים, וכן תמריצים עבור מסירת מידע עליהם והשחתת סביבתם.

הקמפיין הזדוני הופץ בפלטפורמות שונות, בהן אלו של מטא (אינסטגרם ופייסבוק), טוויטר וטלגרם, והוסר בעקבות פעילות מהירה ומתואמת של הגופים האחראיים. בנוסף, הופץ סרטון איומים שמזהיר את חברי המשלחת שייפגעו כפי שקרה לספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972.

צילום מסך מאתר ייעודי שהעלתה הקבוצה שאיימה על המשלחת הישראלית. צילום מסך, אתר רשמי
צילום מסך מאתר ייעודי שהעלתה הקבוצה שאיימה על המשלחת הישראלית/אתר רשמי, צילום מסך

יונתן בן חורין, מנהל קו הסיוע לאינטרנט בטוח באיגוד האינטרנט הישראלי, הדגיש את חשיבות הדיווח על אירועים כאלה: "מדובר בקמפיין רחב היקף ומתואם על פני מספר פלטפורמות, שזוהה על ידי מערך הסייבר הלאומי ושם לו למטרה את הספורטאים שלנו. האירוע ממחיש את חשיבות הדיווח על אירועים כאלה כי במקרה הזה נראה שהצלחנו, ביחד עם מערך הסייבר הלאומי, לסכל את המשך הקמפיין אבל חשוב לגלות עירנות כלפי פרסומים נוספים כאלה ובמידת הצורך לדווח לנו בכתובת www.safe.org.il".

האירוע מעורר דאגה ומדגיש את הצורך בהגברת המודעות והפעילות נגד איומים ברשת, במיוחד כלפי ספורטאים ומשלחות לאירועים בינלאומיים. פעילותם המהירה והמתואמת של איגוד האינטרנט הישראלי ומערך הסייבר הלאומי ממחישה את החשיבות של שיתוף פעולה בין גופים שונים בהתמודדות עם איומים מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully