וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,050 שקלים בלבד: מצאנו את הסמארטפון המושלם לתקציב מוגבל

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 8:54

מברג, גב מתפרק, מסך איכותי וביצועים מפתיעים: לסמארטפון הראשון של CMF, תת-מותג מבית Nothing הבריטית, יש מראה יוצא דופן ומפרט שלא היה מבייש מכשירים יקרים יותר. איפה הפשרות ומה תקבלו בסמארטפון שעולה 200 דולר בלבד? בדקנו

CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
CMF Phone 1/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שוק הסלולר כבר ראה הכל - מכשירים מתקפלים, גמישים ואפילו כאלה עם מצלמות נשלפות. אבל כשחשבנו שכבר ראינו הכל, הגיע ה-CMF Phone 1, תת-מותג חדש מבית Nothing, עם טוויסט מרענן (אך לא מאוד חדשני) - עיצוב מודולרי ייחודי שניתן להתאמה אישית בקלות, פשוטו כמשמעו, על ידי הברגה, תג מחיר מצחיק של 200 דולר בלבד, והבטחה לחוויה שונה לגמרי. אז אחרי שסיימנו לפרק ולהרכיב את המכשיר הראשון של CMF, שנמסר לסקירה על ידי היבואנית הרשמית, רשת באג, קבלו את הסקירה המלאה שלנו - האם מדובר בגימיק חולף או במהפכה של ממש?

CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טוויסט מרענן (אך לא מאוד חדשני) - עיצוב מודולרי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב מודולרי בהברגה

העיצוב של ה-CMF Phone 1 תופס את העין. יש לו את הווייב הזה של "עשה זאת בעצמך", עם הברגים שפשוט מבצבצים להם בגב. אבל אל תטעו, זה לא סתם פוזה - הם באמת פונקציונליים. עם מברג קטן שמגיע באריזה, אפשר לפרק את הגב ולהחליף אותו לצבע אחר. בנוסף, יש לו "גלגל אביזרים" (שגם מחזיק את הפאנל האחורי במקומו) ומאפשר לחבר אביזרים שונים (שנרכשים בנפרד) כמו רצועת נשיאה, מעמד או אפילו ארנק.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפשר לפרק את הגב ולהחליף אותו לצבע אחר. כך הוא נראה ללא החלק האחורי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ההברגה עצמה היא די פשוטה ומהירה, ובאריזה של הגב להחלפה תמצאו ברגים כסופים חדשים, גלגל אביזרים באותו גוון ומגירת סים תואמת. הפלסטיק מרגיש קצת עדין, אבל התחושה הכללית של המכשיר ביד היא מגניבה וייחודית. למעשה, עם כל האפשרויות להתאמה אישית, כמעט ואין צורך בכיסוי - אם הפלסטיק האחורי ייסדק כתוצאה מנפילה, פשוט מחליפים אותו. נשמע כמו רעיון טוב בתיאוריה, נראה איך זה יעבוד בפועל.

ועוד קצת פרטים יבשים: בחלקו התחתון ממוקמים חיבור USB-C סטנדרטי לטעינה והעברת נתונים, שכבת הרמקול, ומגירת הסים. בצידו השמאלי של המכשיר נמצא כפתור ההפעלה/נעילה, ובצד ימין כפתורי הווליום - מיקום נוח ואינטואיטיבי.

CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הברגה עצמה היא די פשוטה ומהירה, ובאריזה של הגב להחלפה תמצאו ברגים כסופים חדשים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חומרה וביצועים - הפשרות שכדאי שתכירו

המפרט הטכני כאן בהחלט מכובד ביחס למחיר: מעבד Mediatek Dimensity 7300, זיכרון עבודה (RAM) בנפח 6 או 8 גיגה-בייט, מסך AMOLED שתומך בקצב רענון של 120 הרץ, סוללה ענקית בקיבולת של 5,000 מיליאמפר-שעה עם תמיכה בטעינה מהירה.

ובכנות, לא ציפיתי להרבה מה-CMF Phone 1. במחיר של 199 דולר, חשבתי שאקבל ביצועים בינוניים במקרה הטוב. בפועל? המכשיר הזה זריז בצורה מפתיעה. בין אם בגלילה באינסטגרם, עריכת סרטונים קצרים או צפייה בנטפליקס, הכל פועל בצורה חלקה. עם זאת, אל תצפו כאן למכונת ביצועים שיכולה להריץ משחקים כבדים עתירי גרפיקה. ועדיין חשוב להדגיש: קשה למצוא ביצועים כאלה בטווח המחיר הזה. וברור, המבחן האמיתי יהיה בטווח הארוך, ואת זה רק הזמן יגיד.

לצד זה, חווית השימוש מקבלת חיזוק משמעותי גם בזכות מערכת ההפעלה Nothing OS 2.6.0, המבוססת על אנדרואיד 14. הממשק הייעודי והנקי, נטול אפליקציות מיותרות, מתהדר באייקונים פשוטים וברורים, המבוססים על צורות גיאומטריות בסיסיות, או לחילופין, מאפשר לבחור בעיצוב אנדרואיד נקי ומסורתי.

CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך כאן הוא מסוג AMOLED והמפרט הטכני בהחלט מכובד ביחס למחיר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ועכשיו, בואו נדבר על כמה פשרות שכדאי להכיר. קודם כל, אין תמיכה ב-NFC. זה אומר שאם אתם רגילים לשלם עם Google Pay או Apple Pay, כאן תצטרכו לחזור לארנק ולכרטיסי האשראי. וגם, חובבי התחבורה הציבורית שימו לב - אי אפשר לטעון רב קו עם המכשיר הזה. לא סוף העולם, אבל בהחלט משהו שכדאי לקחת בחשבון, במיוחד למי שנוסע הרבה באוטובוסים ורכבות. ועוד משהו קטן - אין תמיכה ב-eSIM. זה לא ישנה לרוב האנשים, אבל אם אתם מאלה שאוהבים לטייל בעולם עם סים וירטואלי, זה משהו שכדאי לדעת.

מסך

המסך כאן הוא מסוג AMOLED בגודל 6.67 אינץ' חד במיוחד, ברזולוציית FHD+ ועם קצב רענון מהיר של 120 הרץ. אמנם הרענון אדפטיבי, אבל נע בין 60 הרץ ל-120 הרץ בלבד, אז אל תצפו לחיסכון בסוללה כמו במסך LTPO מתקדם. ובכל זאת, ביחס למחיר, המסך הזה הוא מציאה אמיתית.

פרט נוסף שכדאי להכיר: ה-CMF מגיע לבהירות מטורפת של 2,000 ניטים nits - יותר מה-Galaxy S23 (מכשיר הדגל של סמסונג מהשנה שעברה). למי שלא בקיא, ניט היא יחידת מידה לבהירות המסך, וככל שהיא גבוהה יותר, כך המסך בהיר יותר וקל יותר לראות אותו באור שמש ישיר. בקיצור, המסך הזה מושלם לשימוש בחוץ.

המסגרת העבה מסביב למסך, במיוחד בחלק התחתון, היא התזכורת היחידה שמדובר במכשיר בתקציב נמוך. אבל ההבדל בין המסגרות הוא זניח, וכמעט לא שמתי לב אליו בשימוש יומיומי. קורא טביעות האצבע האופטי, הממוקם מתחת לתצוגה, עובד בצורה חלקה.

CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
במחיר של 199 דולר, חשבתי שאקבל ביצועים בינוניים במקרה הטוב/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

כאמור, הסוללה ב-CMF Phone 1 היא בקיבולת של 5,000 מיליאמפר-שעה, בדומה לדגמים יקרים בהרבה. בפועל, סיימתי את היום עם כ-40% סוללה, ואם אתם משתמשים קלילים יותר ממני, ייתכן שתוכלו להגיע גם ליממה וחצי בין טעינות. בנוסף, אפשר למצוא כאן גם טעינה מהירה של 33 וואט - 20 דקות טעינה הספיקו לי בדרך כלל כדי ל-50% של טעינה, וזה בהחלט שיפור משמעותי לעומת טלפונים אחרים באותה קטגוריה. עם זאת, כמו בטלפונים אחרים של Nothing, המטען לא כלול באריזה.

CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הסוללה ב-CMF Phone 1 היא בקיבולת של 5,000 מיליאמפר-שעה, בדומה לדגמים יקרים בהרבה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

ה-CMF Phone 1 מציג מערך "כפול" של מצלמות אחוריות, אך אל תתנו לזה להטעות אתכם. אחת מהן היא חיישן עומק ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל שנועד בעיקר לשפר את זיהוי הקצוות בצילומי פורטרט. בפועל, מדובר יותר בתכסיס שיווקי מאשר תוספת משמעותית ליכולות הצילום של המכשיר.

המצלמה הראשית, חיישן 50 מגה-פיקסל של סוני, מציעה ביצועים טובים באור יום. התמונות נראות טבעיות וחלקות, ללא חידוד יתר או רווית צבע מוגזמת. עם זאת, היא מתקשה מעט בתנאי תאורה נמוכים, וצילומי לילה נוטים להיות מטושטשים. למרות זאת, מצב הלילה המובנה מצליח להשיג תוצאות סבירות גם בחושך.

זום אופטי, כמובן, לא תמצאו כאן. מנגד, CMF שילבה כאן זום דיגיטלי פי 2, אך האיכות יורדת משמעותית בהשוואה לתמונה המקורית, ועדיף פשוט להתקרב פיזית לאובייקט הצילום או להסתפק בתמונה המקורית.

צילום עם ה-CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-CMF Phone 1/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-CMF Phone 1/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-CMF Phone 1/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה הראשית, חיישן 50 מגה-פיקסל של סוני, מציעה ביצועים טובים באור יום/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-CMF Phone 1. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה מתקשה מעט בתנאי תאורה נמוכים. צילום עם ה-CMF Phone 1/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-CMF Phone 1, שנמכר ברשת באג ב-1,050 שקלים, מנפץ את התדמית המשעממת של סמארטפונים זולים. העיצוב המודולרי הייחודי שלו, התוכנה המלוטשת וחוויית המשתמש המצוינת הופכים אותו למשתלם ביותר בקטגוריה. המסך המשובח, הסוללה הענקית והטעינה המהירה מוסיפים לחבילה המשתלמת הזו, שמעניקה תמורה יוצאת דופן.

עם זאת, חשוב לזכור שיש לא מעט פשרות. ביצועי המצלמה סבירים בלבד, אין תמיכה ב-eSIM, אין שבב NFC וגם ביצועי הגיימינג לא גבוהים במיוחד. למרות החסרונות הללו, ה-CMF Phone 1 הוא עדיין בחירה מצוינת למי שמחפש סמארטפון מעוצב, איכותי ובעיקר - כיף לשימוש, במחיר שפוי, אפילו עבור ילדים, עם אפשרות להחליף את הגב ואולי גם להסתובב ללא כיסוי (באחריותכם, כמובן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully