וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חיסול הנייה: טורקיה חסמה את הגישה לאינסטגרם

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 23:24

מיליוני פוסטים הוסרו: אינסטגרם הסירה תוכן שהביע אבל על מותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס - ובטורקיה החליטו לחסום את הרשת החברתית, ללא הגבלת זמן

רג'יפ טייפ ארדואן. רויטרס
רג'יפ טייפ ארדואן/רויטרס

הבוקר (שישי) טורקיה חסמה את הגישה לאינסטגרם, בעקבות הסרה של פוסטים על ידי מטא, שהביעו אבל על מותו של איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שחוסל בטהרן. על פי דיווחים באל-ג'זירה, אינסטגרם הסירה מיליוני פוסטים וסטוריז שהתאבלו על מותו של הנייה בימים האחרונים.

המהלך מגיע לאחר דבריו של פארטין אלטון, בכיר במשרד התקשורת הטורקי, שמתח ביקורת על החלטת אינסטגרם לחסום פוסטים של תנחומים על מותו של איסמאעיל הנייה. "זו צנזורה, טהורה ופשוטה", אמר אלטון, ראש מערך התקשורת של הנשיאות הטורקית, והוסיף כי אינסטגרם לא ציינה כל הפרת מדיניות בפעולתה.

אינסטגרם. ShutterStock
חסומה בטורקיה: אינסטגרם/ShutterStock

טורקיה, עם 57.1 מיליון משתמשי אינסטגרם, מדורגת כבסיס המשתמשים החמישי בגודלו בעולם לפלטפורמה, ונכון לכתיבת שורות אלה אין צפי מתי הפלטפורמה צפויה לחזור לפעול בשטח המדינה.

בשבוע שעבר, נשיא טורקיה ארדואן החריף את האיומים שלו כלפי ישראל ורמז כי ארצו תתערב ישירות במלחמה בעזה על ידי פלישה לישראל. "כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, אנחנו עשויים לעשות את אותו הדבר לישראל", אמר ארדואן, בהתייחסו לסכסוכים במובלעת הארמנית באזרבייג'ן ובמדינה הצפון אפריקנית. "אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת. אנחנו רק צריכים להיות חזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully