וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה בפנטגון? כך הזמנות פיצה חושפות שאיראן וחיזבאללה יתקפו בקרוב

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 23:23

האם עלייה בהזמנות פיצה באזור הפנטגון מעידה על היערכות למלחמה במזרח התיכון? "מדד הפיצה" חוזר לכותרות על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן והחשש מתגובה של איראן וחיזבאללה

הפנטגון. רויטרס
הפנטגון/רויטרס

על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן וחיזבאללה, וחשש מתגובה לחיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, תיאוריה מעניינת צפה ועולה שוב לכותרות - "מדד הפיצה" (Pizza Meter). על פי התאוריה, עלייה בהזמנות פיצה באזור וושינגטון הבירה, ובמיוחד באזור הפנטגון, עשויה להוות סימן מקדים למלחמות או משברים בינלאומיים.

איך זה קשור? מדד הפיצה מבוסס על ההנחה כי בתקופות של משבר, עובדי הפנטגון עובדים שעות ארוכות ומתקשים לעזוב את משרדיהם לארוחות. לכן, הם מזמינים פיצה למשרד, והעלייה בהזמנות יכולה להעיד על פעילות מוגברת הקשורה להיערכות למלחמה, או כל מתיחות אחר ברחבי העולם.

בימים האחרונים, על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן והחשש מתגובה איראנית לחיסול מנהיג חמאס, מדד הפיצה חזר לכותרות. גולשים ב-X (לשעבר טוויטר) פרסמו נתונים בזמן אמת מגוגל מפות (Google Maps), שמראים עלייה חדה בהזמנות בשעה 21:00.

תופעה דומה התרחשה במקביל בליל הכטב"מים ב-14 באפריל, כאשר איראן שיגרה מאות טילים וכלי טיס לעבר שטח ישראל. צילומי מסך שפורסמו ברשתות החברתיות בזמן אמת, הראו פעילות חריגה בפיצריות בסמוך לפנטגון באותו הזמן.

הרעיון של "מדד הפיצה" הגיע מבעל זכיינות של דומינו'ס פיצה בווירג'יניה הצפונית, ליד הפנטגון, בשם פרנק מיקס. מיקס סיפר לעיתונים כי לפני אירועי ביטחון לאומי גדולים, הוא ראה עלייה ניכרת בעסקים. כך למשל, בשנת 1990 בפלישה העיראקית לכווית, יותר מ-20 פיצות נשלחו לסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully