וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו: האפליקציה שמסייעת לנשות המילואימניקים לתמוך זו בזו

המיזם החדש Dugri Real Talk מציע מרחב בטוח לאנשים המתמודדים עם אתגרים נפשיים ומחפש להרחיב את מעגל התמיכה הרגשית בתקופה בה יש מחסור במשאבי טיפול גם לבנות ולבני הזוג של המילואימניקים והמילואימניקיות

אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת השפיעו רגשית ונפשית על מרבית אוכלוסיית ישראל. בין היתר נושאים בנטל חיילי וחיילות המילואים שמשרתים בחזית וכמובן בני ובנות זוגם שניצבים ב"חזית הביתית" המאתגרת לא פחות. על רקע זאת, ארגון הג'וינט ודוגרי חברו יחד והם משיקים פתרון חדשני ונגיש לתמיכה רגשית עבור יחידים וקהילות בדגש על בני ובנות הזוג של המילואימניקים. Dugri Real Talk - היא פלטפורמה דיגיטלית שבונה קהילות עמיתים תומכות, המבוססות על דיבור כנה והקשבה חומלת, זמינות 24/7 ללא שיפוט, סטיגמה או חסמים. השיחות מתווכות ומוכוונות על ידי פרוטוקול שיח מובנה שפותח בשייטת 13 והצביע על תוצאות חיוביות לקידום חוסן בישראל, ארה"ב ומקומות נוספים.

הפלטפורמה כוללת, בין היתר, את קהילת "צו 8 בבית", אשר נבנתה בשיתוף פורום נשות המילואימניקים ומזמינה בנות ובני זוג של משרתי מילואים וקבע, הורים של חיילים וחיילות ובני משפחה נוספים להצטרף ולהשתייך לקהילה תומכת. באמצעות אפליקציה ייעודית והשתייכות לקהילה, יכולים המשתתפים לשתף חוויות, להתמודד עם אתגרים דומים, ולהיעזר זה בזה בהתמודדות.

הודעה באפליקציית דוגרי. יחצ,
הודעה באפליקציית דוגרי/יחצ

הפלטפורמה מבוססת על עקרונות של אנונימיות וכללי קהילה ברורים המאפשרים מרחב בטוח ואמיתי לשיתוף רגשות וחוויות פנימיות. Dugri Real Talk מפתח מעגלי תמיכה נרחבים שמאפשרים להגביר חוסן אישי, ולספק תמיכה רגשית בעידן הדיגיטלי, ובכך מסייע בהתמודדות עם האתגרים הנפשיים של תקופתנו. הקהילה מתבססת על האינטראקציה בין המשתתפים והמשתתפות ועל חוויות השיתוף והתמיכה שלהם.ן. שהוא עובר בעקבות המילואים, לומדת לקבל את עצמי ואת הקשיים שלי מול זה".

אשת מילואימניק כתבה: "בשיחה שלי עם ... הרגשתי אכפתיות ודאגה, התגובה הראשונית שלה היתה: 'איך אוכל לעזור לך'. וזה ריגש אותי עד דמעות ונגע בבדידות של הילדה שבי. יכולתי לפתוח ולשתף בכנות ברגשות שלי וחשתי הקלה ונחמה".

להורדת אפליקציית דוגרי במכשירי אנדרואיד
להורדת אפליקציית דוגרי בחנות של אפל

הודעה בדוגרי. יחצ,
הודעה בדוגרי/יחצ

אפרת שטרן, מנכ"לית ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות: "הצבנו לעצמנו למטרה להגיע לכמה שיותר אוכלוסיות וקהילות שזקוקות לתמיכה רגשית בימים אלה. במסגרת זו אנחנו בוחנים ומנגישים פתרונות טכנולוגיים וחדשניים, מרחיבים את מגוון המענים הזמינים והאיכותיים על מנת להעניק תמיכה לכל מי שצריך בחברה הישראלית. כך חברנו בארגון הג'וינט לאפליקציית 'דוגרי' ולפורום נשות המילואים להקמת קהילה שתייצר מרחב בטוח לנשות המילואימניקים ומסגרת מכילה, מחבקת ועוטפת. אנו מקווים שבאמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית הזו נרחיב את מעגל המשתתפות כדי שכל מי שנמצאת בחזית הביתית תוכל להיות חלק מהקהילה ולשאוב ממנה עידוד, חוסן, אוזן קשבת ועצות מועילות".

את דוגרי הקים יותם דגן, פסיכולוג קליני ויזם חברתי. דגן בעברו לוחם, מפקד מבצעי ופסיכולוג בשייטת 13, עבר מהובלת לוחמים לבניית חוסנם וטיפול בנפגעי נפש. כפסיכולוג קליני ומנהל משברים, הוביל את שירותי הקהילה בעמותת נט"ל ופעל לפיתוח חוסן תפקודי. דגן הוביל משלחות סיוע לאזורי אסון בעולם, היה שותף מייסד בארגונים כמו מעוז ותכנית מומנטום.

שני נתיב בר. יחצ,
שני נתיב בר/יחצ

את קהילת דוגרי, מנהלת שני נתיב בר, ממייסדות ומובילות פורום נשות המילואימניקים (ע"ר). שני נשואה למילואימניק לוחם הנדסה קרבית שגויס בצו 8 לתקופות רבות. היא הצטרפה לניהול קהילת דוגרי ומסייעת לשמור על מרחב בטוח, שיתופי ומכיל.

יותם דגן, יזם ומנהל דוגרי: "אני מאמין שבעתות משבר, חדשנות ושיתוף פעולה הם המפתח למתן תמיכה וטיפוח חוסן בתוך הקהילות שלנו. אירועי אוקטובר השפיעו עמוקות על האוכלוסייה הישראלית וזו האחריות שלנו להציע פתרונות נגישים לתמיכה רגשית, ללא שיפוט וללא סטיגמה. יחד עם ארגון הג'וינט, אנו גאים לספק מרחב שהראה תוצאות מוכחות בקידום חוסן ותמיכה בזמנים מאתגרים אלה".

שני נתיב בר, מנהלת קהילת דוגרי: "כאשר הם יוצאים למילואים, אל המלחמה, הדלת נסגרת ומאחוריה נשארות בנות ובני הזוג, ההורים ומעט מדי אוויר לנשימה. הדאגה, והחשש מכל דפיקה בדלת, הקושי לתפעל את החיים, הילדים, הבית, הקריירה, ובעיקר העומס הרגשי יוצרים מצוקה. קהילת "צו 8 בבית" היא מקום של שיתוף, תמיכה ושיח רגשי ואמפתי לבני ובנות זוג של משרתי המילואים, ולהורי החיילים.
השיח אותנטי ומרגש והשיחות משמעותיות ותומכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully