וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף השיק טכנולוגיה שכבר מזמן סטנדרט בארה"ב, וזה מה שמיוחד בה

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 23:22

פיקוד העורף משיק את "מסר אישי", התרעות המגיעות ישירות למכשיר הסלולרי ועושות שימוש בטכנולוגיה שקיימת בארה"ב יותר מעשור. ובמה היא שונה מהתרעות באפליקציה?

כיפת ברזל. רפאל, מד"א
כיפת ברזל/מד"א, רפאל

אחרי שנים של ציפייה, פיקוד העורף סוף סוף מיישר קו עם מדינות רבות ברחבי העולם והודיע היום (ראשון) על השקת "מסר אישי" - מערכת התרעה "שידור תאי" (Cell Broadcast) שתשלח הודעות ישירות לטלפונים סלולריים באירועי חירום רחבי היקף, כמו מטחי טילים. "הטכנולוגיה מיועדת לשימוש במסגרת אירועי חירום רחבי היקף מתפרצים ובכפוף לשיקול המבצעי של פיקוד העורף ואינה מהווה תחליף ליישומון פיקוד העורף או להתרעה הנשמעת", הסבירו בפיקוד העורף.

בניגוד למה שנטען, לא מדובר בפיתוח ישראלי או בטכנולוגיה חדשה. בארצות הברית, טכנולוגיה דומה ל"מסר אישי" נמצאת בשימוש כבר שנים רבות ונקראת Amber Alert ("אזעקת אמבר"). מערכת זו מאפשרת למשטרה המקומית, לכוחות הצלה ולגורמים נוספים לשלוח הודעות חירום ישירות לטלפונים הניידים של אזרחים באזור מסוים. ההודעות הללו, המלוות בצליל ייחודי, יכולות להתריע על מגוון אירועים, החל מחטיפות ילדים, דרך אסונות טבע ועד לאיומי טרור.

בדומה ל"מסר אישי", Amber Alert משתמשת בטכנולוגיית Cell Broadcast כדי להגיע למספר רב של אנשים במהירות. עם זאת, בניגוד למסר אישי, Amber Alert אינו מיועד רק למצבי חירום לאומיים, אלא גם למקרים של חטיפת ילדים. בנוסף, Amber Alert יכול להיות מופעל על ידי רשויות אכיפת החוק המקומיות, בעוד שמסר אישי בישראל מופעל על ידי פיקוד העורף.

טכנולוגיה חדשה להצלת חיים: "מסר אישי" של פיקוד העורף להעברת הודעות התגוננות באירועי חירום רחבי היקף. דובר צה"ל
"מסר אישי": כך זה נראה/דובר צה"ל

אז איך זה עובד?

באמצעות טכנולוגיית Cell Broadcast, הודעת חירום תופיע על גבי מסך הטלפון בלי שום צורך בפעולה מצד המשתמש, ותלווה בצליל התרעה ייחודי. חשוב לציין שהמערכת לא תחליף את יישומון פיקוד העורף או את הצופרים, אלא תהווה נדבך נוסף במערך ההתרעה.

Cell Broadcast היא טכנולוגיה סלולרית ותיקה, שמאפשרת לשלוח הודעות טקסט קצרות לכל הטלפונים שנמצאים באזור מסוים, ללא צורך במספרי טלפון אישיים. הטכנולוגיה הזו היא בעצם שידור רדיו שמגיע לכל המכשירים באזור, בדומה לשידורי רדיו FM. היא נפוצה במדינות רבות בעולם, ומשמשת להתראות על מזג אוויר קיצוני, אסונות טבע ואיומי טרור.

בנוסף, הודעות ה-Cell Broadcast יכולות להגיע לכל הטלפונים באזור מסוים, כמו עיר שלמה, או לאזור מצומצם יותר, כמו שכונה מסוימת. הן יכולות להיות ממוענות גם למנויים של מפעיל סלולרי מסוים, או לכל המנויים באזור ללא הבחנה. בישראל, Cell Broadcast הופעלה לראשונה באופן מצומצם כבר ב-2014 במבצע "צוק איתן", אך רק עכשיו היא מושקת באופן מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully