וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הוכרזה כמונופול: מכה אנושה לענקית הטכנולוגיה

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 9:22

רעידת אדמה בעמק הסיליקון: בית משפט בארה"ב פסק שגוגל ניצלה באופן לא חוקי את המונופול שלה על שוק החיפוש. כעת, החברה עלולה להיאלץ לשנות את אופן פעולתה. גוגל בתגובה: "בהתחשב בכך, ובעובדה שאנשים מחפשים עוד מידע ביותר ויותר דרכים, אנחנו מתכננים לערער"

גוגל. ShutterStock
גוגל/ShutterStock

דרמה משפטית מסעירה את עולם הטכנולוגיה: בית משפט פדרלי בארה"ב קבע כי גוגל ניצלה את מעמדה הדומיננטי בשוק החיפוש באופן לא חוקי, והפרה בכך את חוק ההגבלים העסקיים. ההחלטה התקבלה לאחר משפט שארך 10 שבועות, שהחל בעקבות תביעה שהוגשה בשנת 2020 על ידי משרד המשפטים האמריקני ומספר מדינות. "גוגל היא מונופול, והיא פעלה ככזה כדי לשמור על מעמדה", כתב השופט עמית מהטה מבית המשפט המחוזי של מחוז קולומביה בפסק הדין.

התביעה טענה כי גוגל נקטה בצעדים בלתי חוקיים כדי לשמר את שליטתה הבלתי מעורערת בתחום החיפוש. אחד הצעדים המרכזיים היה תשלום מיליארדי דולרים לחברות כמו אפל, סמסונג ומוזילה, כדי להפוך את מנוע החיפוש של גוגל לברירת המחדל במכשירים ובדפדפנים שלהם.

לטענת משרד המשפטים, גוגל אחראית לכמעט 90% מהחיפושים באינטרנט, ובאמצעות התשלום עבור יישום מנוע החיפוש שלה כברירת המחדל, היא מנעה ממתחרותיה להגיע להיקף הפעילות הדרוש לתחרות אמיתית. בכך, נהנתה גוגל הן מהכנסות עצומות והן מאיסוף מידע יקר ערך על המשתמשים.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. GettyImages
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל/GettyImages

פסק הדין של השופט מפרט כיצד גוגל הודתה כי אובדן מעמדה כמנוע חיפוש ברירת המחדל בפלטפורמות שונות יפגע משמעותית בהכנסותיה. לדוגמה, גוגל העריכה כי אובדן מעמד זה בדפדפן ספארי של אפל יגרום לירידה משמעותית במספר השאילתות ובהפסד של מיליארדי דולרים.

גוגל, מצידה, טוענת כי נתח השוק הגדול שלה נובע מאיכות המוצר שלה, וכי הצרכנים פשוט מעדיפים את מנוע החיפוש שלה. סביר להניח כי החברה תערער על פסק הדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מגוגל נמסר בתגובה:

"ההחלטה מכירה בכך שגוגל מציעה את מנוע החיפוש הטוב ביותר, אך מסיקה שאסור לנו לאפשר לו להיות זמין בקלות. אנחנו מעריכים את ממצאי בית המשפט שגוגל הוא "מנוע החיפוש האיכותי ביותר בתעשייה, אשר זכה באמון של מאות מיליוני משתמשים יומיים", שגוגל 'היה מנוע החיפוש הטוב ביותר מזה זמן רב, במיוחד במכשירים ניידים', 'המשיך לחדש בתחום החיפוש' וכי 'אפל ומוזילה מעריכות מדי פעם את איכות החיפוש של גוגל ביחס למתחרותיה ומגלות שגוגל עדיפה'. בהתחשב בכך, ובעובדה שאנשים מחפשים עוד מידע ביותר ויותר דרכים, אנחנו מתכננים לערער. בזמן שהתהליך יימשך, נמשיך להתמקד ביצירת מוצרים שאנשים מוצאים מועילים וקלים לשימוש".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully