וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: מטוס החלל המסתורי של סין שמעורר בהלה בקרב מומחים ברחבי העולם

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 12:15

סוד אפל בחלל: המטוס הסיני שחושף את האסטרטגיה החדשה של סין תועד על ידי חוקר חלל. לדברי מומחים הוא נמצא במשימתו השלישית ועשוי לשמש גם למטרות צבאיות וחטיפת לוויינים

המטוס-חללית המסתורי של סין. Felix Schöfbänker, אתר רשמי
המטוס-חללית המסתורי של סין/אתר רשמי, Felix Schöfbänker

מטוס (או "מטוס-חלל") סיני מסתורי, שמשוגר על גבי טיל ונוחת בשדה תעופה צבאי סודי, מעורר דאגה בקרב מומחים ברחבי העולם. החשש הוא כי המטוס, הנמצא במשימתו השלישית, אינו רק בוחן טכנולוגיות חדשות, אלא עשוי לשמש גם למטרות צבאיות, כמו שיבוש או חטיפת לוויינים. "חלליות המסוגלות להתערב בפעילות לוויינים יכולות להוות נכס אסטרטגי אדיר", מסבירים מומחי חלל.

עד כה, סין לא חשפה אילו טכנולוגיות נבדקות במסגרת משימות החללית, וגם לא פורסמו תמונות רשמית שלה. עם זאת, שיגורים ונחיתות של החללית, המכונה "חללית ניסוי רב פעמית", דווחו בתקשורת הממלכתית הסינית. הטיסה הנוכחית החלה בדצמבר 2023. "אנו עדים להתקדמות עוצרת נשימה של סין בחלל", אמר הגנרל סטיבן וויטינג, מפקד פיקוד החלל של ארצות הברית. לדבריו, הארגון שלו לא יודע מהם העצמים שהחללית שיחררה, אך "כל פעילות שהם מבצעים בחלל, אנו מניחים שיש לה גם שימוש כפול בתחום הביטחון הלאומי".

לאחרונה, פליקס שופבנקר, חוקר חלל ותיק מאוסטריה, הצליח לתפוס בעדשתו את מטוס-החלל הסיני בעת שהשלים את סיבובו השלישי סביב כדור הארץ. "אני לא בטוח אם אלה פאנלים סולאריים או תכונות אחרות, כמו אנטנה או משהו כזה", אמר שופבנקר. לפי הערכותיו של שופבנקר, אורכה של החללית כ-10 מטרים, מה שהופך אותה לגדולה יותר מהחללית האמריקאית X-37B.

המטוס-חללית המסתורי של סין. Felix Schöfbänker, אתר רשמי
המטוס-חללית המסתורי של סין: כך זה נראה בתיעוד/אתר רשמי, Felix Schöfbänker

למעשה, הערכות הן שהחללית הסינית שוגרה מצ'יוצ'ואן שבמרכז סין, ונוחתת בשדה תעופה בלופ נור שבמחוז שינג'יאנג. מדובר בשדה תעופה המזוהה עם אתר ששימש בעבר לניסויים גרעיניים ונמצא תחת פיקוח צבאי הדוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully