וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבונך יושבת": קיבלתם הודעה כזאת בוואטסאפ? מדובר בהונאה

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 11:55

התרגיל הישן חוזר ובגדול: משתמשי וואטסאפ ברחבי הארץ מדווחים על קבלת הודעות מטרידות המתחזות לשירות התמיכה של האפליקציה. זה מה שאתם צריכים לעשות

וואטסאפ. ShutterStock
וואטסאפ/ShutterStock

איגוד האינטרנט הישראלי מזהיר היום (חמישי) מפני מתקפת פישינג בוואטסאפ המתחזה לאזהרה מחברת מטא (פייסבוק) ומאיימת בחסימת חשבון המשתמש. מדובר בתרגיל ישן שמופץ שוב בגרסה עדכנית, הפעם בהודעות שנשלחות לעתים קרובות ממספרים בעלי קידומת בינלאומית. ההודעה מכילה קישור זדוני לאתר מתחזה שמטרתו לגנוב את פרטי הכניסה של המשתמשים.

איך המתקפה עובדת? הנוכלים שולחים הודעה מלחיצה (השבתת חשבון) כדי לגרום למשתמש לפעול במהירות, בצירוף קישור זדוני, שמוביל לאתר מתחזה הדורש מהמשתמש להזין את קוד האימות שלו. ברגע שהקוד מוזן, החשבון נפרץ והנוכלים יכולים להשתמש בו כדי להפיץ את ההונאה הלאה.

הפישינג שמתחזה לוואטסאפ. צילום מסך, אתר רשמי
הפישינג שמתחזה לוואטסאפ/אתר רשמי, צילום מסך
הפישינג שמתחזה לוואטסאפ. צילום מסך, אתר רשמי
הפישינג שמתחזה לוואטסאפ/אתר רשמי, צילום מסך

מערך הסייבר הלאומי כבר התריע בעבר מפני מתקפות מסוג זה, אך נראה שהנוכלים ממשיכים לנסות את מזלם. לכן, חשוב להיות ערניים ולא ליפול בפח. לפי הודעת איגוד האינטרנט הישראלי, קו הסיוע קיבל עשרות פניות בתקופה האחרונה בנוגע לקמפיין הפישינג רחב ההיקף. "אין בשום פנים ואופן ללחוץ על הקישור- יש לזכור שפייסבוק לעולם לא שולחת התראות אישיות לחסימת חשבון בוואטסאפ", הדגישו באיגוד האינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully