וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש צורך אמיתי להכין תוכניות חירום למקרה של התקפה"

איומי הסייבר רק גוברים, והחברות הישראליות במוקד. אידן חכימי, מנהל הפיתוח העסקי באקסיטו: "ישראל היא מעצמת סייבר עולמית ובכוחנו לפעול נכון ומנוע נזקים עסקיים שעלולים להסתכם במאות מיליוני שקלים למשק"

האקר. ShutterStock
הכול נהיה מתוחכם וקשה יותר/ShutterStock

מאז פרוץ המלחמה נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בכמות איומי הסייבר המופנים לחברות וארגונים בארץ. מנהלים בכירים, בארגונים מובילים, נמצאים על הכוונת ונתקלים בהשתלטות עוינת על תיבת המייל שלהם והמידע העסקי הקיים במחשבם האישי.

רוני גולדנברג, בכיר בחברת "אקסיטו", המתמחה באבטחת מידע ושירותי ענן, מסביר: "סקרנו, בין לקוחותינו, ארגונים מובילים שעוסקים בענפים כמו ביטוח, השקעות, בריאות ומחזיקים במידע רגיש של מיליוני אזרחים ישראלים. ניכר כי מספר התקפות הסייבר על ארגונים מובילים בישראל גדל בכ-40% מאז תחילת הלחימה. חברות בכל הגדלים, מתאגידים בינלאומיים ועד עסקים קטנים ובינוניים, נחשפו להתקפות שנועדו לשבש פעילות, לגנוב נתונים רגישים ולפגוע במוניטין".

אידן חכימי, מנהל הפיתוח העסקי בחברה סוקר את הנזקים: "לבדיקתנו, ההתקפות הנפוצות כוללות:

  • התקפות פישינג - התחזות לאנשי קשר לגיטימיים וניסיון לגנוב מידע רגיש.
  • תקיפות מניעת שירות (DDoS) - שיתוק שרתים ושרותי אינטרנט.
  • תוכנות כופר (Ransomware) - הצפנת קבצים ודרישת כופר לשחרורם.
  • ניתן לראות בברור כי ההתקפות אינן מופנות רק לארגונים עצמם, אלא גם כלפי בעלי תפקידים בכירים.

"חברות ישראליות נדרשות לשדרג את מערכות האבטחה"

חכימי אומר כי "המטרה היא לקבל גישה למידע קריטי ולהשתמש בו לטובת פגיעה בארגון. הנתונים מראים כי כ-25% מהתקפות הפישינג כוונו לאנשי מפתח בארגונים. המלחמה מייצרת הזדמנויות לתקוף ארגונים בשל הפאניקה הארגונית השוררת בחלקם. בנוסף, רבים עובדים מהבית בשל המצב, מה שמוביל לשימוש בתשתיות פחות מאובטחות".

חכימי מציע להעלות מיידית את המודעות לנושא, בקרב העובדים, במיוחד בקרב בכירים בארגונים. לדבריו, קיימות דרכים לצמצם את הסיכון ולהימנע מחשיפה לתביעות פליליות ולמשברים עסקיים: "חברות ישראליות נדרשות לשדרג את מערכות האבטחה ולבצע השקעה בטכנולוגיות חדישות למען אבטחת מידע. יש צורך אמיתי להכין תוכניות חירום למקרה של התקפה. חייבים לבצע גיבויים ולהתקין נוהלי שיקום מהירים. ישראל היא מעצמת סייבר עולמית ובכוחנו לפעול נכון ומנוע נזקים עסקיים שעלולים להסתכם במאות מיליוני שקלים למשק".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully