וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות לא עומדות בתקני הרגולציה - והמשק מפסיד מאות מיליוני שקלים

בני כץ, מנכ"ל SBY Compleyes, עומד בראש חברה שפיתחה מערכת מבוססת הגנה, כזו שתמנע מחברות קטסטרופות שנובעות מאי ציות: "רגולציה לא מיטבית מטילה עלויות גבוהות על עסקים, פוגעת ביציבות ובוודאות הכלכלית, ומביאה לפגיעה בתחרותיות"

בני כץ. קרן לחמן פורמן,
בני כץ/קרן לחמן פורמן

בשנים האחרונות נרשמה עלייה ניכרת במודעות לחשיבותן של רגולציות חכמות ומשתפות פעולה, ככלי מרכזי להנעת הכלכלה הלאומית. הדוח הממשלתי שפורסם לאחרונה מספק תובנות קריטיות בנוגע לחשיבות הרגולציה והאופן שבו היא יכולה להניע את הצמיחה הכלכלית של מדינות כמו ישראל. הדוח מציין כי רגולציה חכמה יכולה לצמצם עלויות רגולציה מיותרות ולהגביר את יעילות הפעילות הכלכלית במשק. לפי הדו"ח, שיפור הרגולציה בישראל, בהשוואה לרמות של מדינות ה-OECD , יגדיל את התוצר לנפש ב-3.75% עד 5.75% במהלך עשור, מה שמתורגם לעלייה של עד כ- 100 מיליארד שקלים בישראל!

בני כץ, מנכ"ל SBY Compleyes, עומד בראש חברה שפיתחה מערכת מבוססת הגנה, כזו שתמנע מחברות קטסטרופות שנובעות מאי ציות: "רגולציה לא מיטבית מטילה עלויות גבוהות על עסקים, פוגעת ביציבות ובוודאות הכלכלית, ומביאה לפגיעה בתחרותיות. זה יוצר חסמי כניסה חדשים לעסקים ומקטין את ההשקעות במשק. הדוח מציין כי הפחתת נטל רגולטורי מיותר וייעול התהליכים, יכולים לשפר את הפריון ולהקטין את עלויות הייצור, מה שמוביל לשיפור כללי במצב הכלכלי. למרות ההתקדמות במודעות לרגולציה חכמה, הדוח מדגיש כי ישראל נמצאת בפיגור משמעותי בהשוואה למדינות ה-OECD המתקדמות. איכות המערכת הרגולטורית בישראל נמוכה בהשוואה למדינות אלו, מה שמוביל להצטברות של עלויות ציות גבוהות ולעיכוב בצמיחה הכלכלית. הפער הזה מביא לכך שישראל מפספסת הזדמנויות כלכליות חשובות ומונעת מעסקים את היכולת לפעול בצורה יעילה ותחרותית".

מה תביא איתה רגולציה משופרת?

"שיפור הרגולציה ישפר את התוצר, ותגביר את ההוגנות בשוק לתחרות בריאה. רגולציות חכמות מסייעות במניעת ריכוזיות יתר, מה שמוביל להוזלת יוקר המחיה ולשיפור איכות השירותים לציבור. בנוסף, שיפור הרגולציה תורם להגברת אמון הציבור במוסדות השלטון ובהשקעות זרות. כדי להשיג את המטרות הללו, הדוח ממליץ על יצירת גוף בקרה מרכזי לרגולציה שיבצע בחינה שיטתית ומתמשכת של איכות הרגולציה ויאסוף נתונים בצורה מסודרת. כמו כן, יש להבטיח שקיפות מלאה בפרסום התהליכים וההמלצות.

"היכולת לעמוד בדרישות רגולטוריות מורכבות היא אתגר משמעותי עבור עסקים רבים. עסקים בישראל ובעולם צריכים להתמודד עם רגולציות, חוקים והנחיות שמשתנות כל הזמן וללא שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומומחיות עמוקה בתחום, לא ניתן לבצע זאת ביעילות, שלא לדבר על העלויות האדירות. אנו מאמינים כי רגולציה חכמה יכולה להוות מנוף לצמיחה כלכלית ולהבטיח עתיד בטוח ומשגשג לכולנו".

  • עוד באותו נושא:
  • רגולציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully