וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייקברו עד השבוע הבא": עם שם וכתובת - הודעות טקסט מפחידות נשלחו לאזרחים

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 22:38

הטרור הפסיכולוגי נמשך: הודעות טקסט מצמררות הצליחו להטיל אימה על אזרחים ברחבי הארץ. במשטרת ישראל מסרו: "אנו קוראים לציבור לא להשיב להודעות אלה, להתעלם מתוכנן ולחסום במידת האפשר"

הודעה מלחיצה שנשלחה לאזרחים. צילום מסך, אתר רשמי
עם שם וכתובת: ההודעה המלחיצה שנשלחה לאזרחים/אתר רשמי, צילום מסך

אזרחים רבים ברחבי הארץ קיבלו הערב (שישי) הודעות טקסט מבהילות הכוללות את שמם וכתובתם, לצד איום לפיו "ייקברו עד השבוע הבא". ההודעות עוררו בהלה רבה בציבור, במיוחד לאור המצב הביטחוני המתוח. משטרת ישראל ומטה הסייבר הלאומי פרסמו הודעה רשמית בה הם מאשרים כי מדובר בהודעות כזב שמטרתן לעורר בהלה ופאניקה בציבור בזמן מלחמה.

על פי הערכות, המידע האישי ששימש לשליחת ההודעות הושג ככל הנראה ממאגרי מידע שהודלפו בעבר לרשת האפלה, דבר המעצים את תחושת חוסר הביטחון בקרב הציבור.

"אנו קוראים לציבור לא להשיב להודעות אלה, להתעלם מתוכנן ולחסום במידת האפשר את המספר ממנו נשלחה ההודעה. המשטרה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה לאכיפת החוק האוסר על הפצה ושרשור של הודעות מסוג זה המהוות עבירה פלילית, שבצידה מאסר ותבוא חשבון עם כל גורם אשר יקח חלק בפעילות הסתה או זריעת בהלה בציבור בזמן מלחמה", מסרו במשטרת ישראל.

ההודעות המלחיצות שנשלחו לאזרחים. צילום מסך, אתר רשמי
עם שם וכתובת: ההודעה המלחיצה שנשלחה לאזרחים/אתר רשמי, צילום מסך

תום מלכה, Head Of Cyber Research ב-Rakia Group, אומר בשיחה עם וואלה טכנולוגיה כי "כפי שראינו בעבר ובמיוחד מאז ה-7 באוקטובר, המתקפות כנגד אזרחים ישראלים בדגש על לוחמה פסיכולוגית בעלייה. יש לציין שבמקרים מסוג זה הסכנה לאזרחים מועטת וכמעט לא מוחשית מעבר לאפקט הפחד שאכן פוגע בנפש. יש להימנע מיצירת קשר. לא ללחוץ על לינקים לא מוכרים ובעיקר לדווח על כל פעילות חשודה לרשויות".

  • עוד באותו נושא:
  • הודעות
  • sms

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully