וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בגוגל: מנכ"לית יוטיוב לשעבר הלכה לעולמה חודשים לאחר מות בנה

עודכן לאחרונה: 10.8.2024 / 13:31

אשת העסקים שסייעה להקים את גוגל ולהפוך את יוטיוב לענקית הווידאו שהיא היום, נפטרה לאחר מאבק במחלת הסרטן. מותה מגיע חודשים ספורים לאחר מות בנה. מנכ"ל גוגל: "המסע שלה מעורר השראה בכל קנה מידה"

סוזן ווצ'יסקי. GettyImages
סוזן ווצ'יסקי/GettyImages

אשת העסקים האמריקנית-יהודייה סוזן ווצ'יסקי, ששימשה כמנכ"לית יוטיוב במשך תשע שנים והייתה אחת העובדות הראשונות של גוגל, הלכה לעולמה בסוף השבוע בגיל 56 אחרי מאבק של שנתיים במחלת הסרטן. ווצ'יסקי, אשר סייעה בהקמת גוגל במוסך שלה, ניהלה את עסקי הפרסום שלה ולאחר מכן הובילה את יוטיוב במשך רוב העשור האחרון.

מותה של ווצ'יסקי מגיע לאחר טרגדיה משפחתית נוספת - בנה בן ה-19, מרקו טרופר, נמצא ללא רוח חיים בחודש פברואר האחרון במעונות הסטודנטים באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. המשטרה המקומית דיווחה לכלי התקשורת כי לא נמצאו סימני אלימות על גופו, והסיבה הרשמית למוות עדיין לא ידועה. סבתו של מרקו, אסתר ווצ'יצקי, סיפרה לכלי תקשורת מקומיים כי במשפחה חושדים כי הסיבה היא מנת יתר של סמים.

ווצ'יסקי הצטרפה לגוגל בשנת 1998 וכיהנה כמנכ"לית יוטיוב מפברואר 2014 עד פברואר 2023, אז פרשה כדי להתמקד ב"משפחה, בריאות ופרויקטים אישיים". הידיעה על מותה פורסמה על ידי בעלה דניס טרופר ומנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי. טרופר ופיצ'אי מציינים כי היא נאבקה בסרטן ריאות. בנה, מרקו טרופר, נפטר מוקדם יותר השנה.

בשנת 2014, היא הוכתרה כאחת מ-50 האנשים המשפיעים ביותר בעולם. מעבר לסיוע בבניית גוגל לאחת החברות החשובות ביותר בשני העשורים האחרונים, היא סייעה להפוך את יוטיוב למקום בו נולדים הדור הבא של סלבריטאים ומשפיענים.

סוזן ווצ'יסקי. GettyImages
ווצ'יסקי הצטרפה לגוגל בשנת 1998 וכיהנה כמנכ"לית יוטיוב מפברואר 2014 עד פברואר 2023/GettyImages

ווצ'יסקי נחשבה זה מכבר לאחת הנשים החזקות ביותר בחברה, ודיווחה ישירות למייסדי גוגל במשך רוב כהונתה. בשנת 2011, דיווח העיתון The San Jose Mercury News כי היא שכנעה באופן אישי את דירקטוריון גוגל לרכוש את יוטיוב.

אולי באופן המשמעותי ביותר, ווצ'יסקי סייעה בהקמת עסקי הפרסום העצומים של גוגל; היא סייעה ביצירת AdSense וזוכה להערכה על כך שתכננה באופן אישי את רכישת DoubleClick על ידי גוגל בשנת 2007, עסקה שנחשבת כקריטית ליסודות אימפריית הפרסום של גוגל. גוגל מתמודדת כיום עם תביעה בנושא הגבלים עסקיים ממשרד המשפטים האמריקאי בשל המונופול לכאורה שלה על שוק הפרסום הדיגיטלי.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

בין היתר, כתב מנכ"ל גוגל במכתב לעובדים: "ודאי שמעתם את החדשות שסוזן ווצ'יסקי הלכה לעולמה לאחר שנתיים של חיים עם סרטן ריאות. אפילו כשאני כותב את זה זה מרגיש לי בלתי אפשרי שזה נכון. סוזן הייתה אחת האנשים הפעילים והתוססים ביותר שפגשתי אי פעם. האובדן שלה הוא הרסני עבור כולנו שמכירים ואוהבים אותה, עבור אלפי הגוגלרים שהיא הובילה במהלך השנים, ועבור מיליוני אנשים בכל רחבי העולם שהעריצו אותה, נהנו מהדאגה והמנהיגות שלה, והרגישו את ההשפעה של הדברים הבלתי נתפסים שהיא יצרה בגוגל, ביוטיוב ומעבר לכך".

"המסע של סוזן, מהמוסך שהיא השכירה ללארי וסרגיי... להובלת צוותים ברחבי מוצרי הצריכה ובניית עסקי הפרסום שלנו... ועד להפיכתה למנכ"לית יוטיוב, אחת הפלטפורמות המשמעותיות בעולם, הוא מעורר השראה בכל קנה מידה. סוזן תמיד שמה אחרים במקום הראשון, גם בערכים שלה וגם ביום יום. לעולם לא אשכח את החביבות שלה כלפיי כמועמד פוטנציאלי לגוגל לפני 20 שנה. אנחנו בקשר הדוק עם משפחתה של סוזן, כולל בעלה ועמיתנו הגוגלר, דניס. בקרוב נשתף עוד על איך אנחנו הולכים לחגוג את חייה המדהימים. בינתיים, בואו נכבד את זכרה של סוזן על ידי המשך בניית גוגל שהיא הייתה גאה בה", סיכם פיצ'אי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully