וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק: "מקווה לעשות יותר כדי לעזור לאנשים בעזה"

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 11:30

לאחר חיבור האינטרנט הלוויני לבית החולים בעזה, בתמיכת ישראל, איש העסקים העשיר בעולם צייץ בטוויטר (X) כי הוא מכוונה לסייע יותר לתושבים ברצועה

אילון מאסק. GettyImages
אילון מאסק/GettyImages

אילון מאסק, היזם המיליארדר העומד בראשן של טסלה, SpaceX, סטארלינק ו-X (טוויטר לשעבר) הביע את רצונו לסייע עוד יותר לתושבי רצועת עזה. הצהרתו מגיעה בעקבות דיווחים על כך שהאינטרנט הלווייני של סטארלינק מסייע בהענקת טיפול רפואי חיוני לאלפי אנשים בבית חולים שדה בעזה.

מאסק הגיב לציוץ שתיאר כיצד סטארלינק מאפשרת תקשורת וטיפול רפואי מרחוק בבית החולים המאולתר, תחת הכותרת "תודה אילון". בתגובה, צייץ מאסק כי הוא "מקווה לעשות יותר כדי לעזור לאנשים בעזה". בתגובות לפרסום, חלק מהגולשים האשימו את מאסק ב"צביעות טהורה", שכן מאז ה-7 באוקטובר הוא הספיק לבקר בישראל ואף לתמוך בנאומו של בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני.

עם פרוץ המלחמה בעזה עלו חששות משמעותיים בנוגע ליציבות הרשת (סלולרית או בסיסים), והסיכוי שבמהלך תקיפות צבאיות או מתקפות סייבר - ינותקו חלקים נרחבים מיישובי הדרום מהרשת. בתמיכת ישראל ואיחוד האמירויות, החל לפעול לפני כשלושה שבועות האינטרנט הלווייני של חברת סטארלינק (Starlink) בבית החולים ברצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מטרתו של פרויקט סטארלינק הוא לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ. מדובר במערכת של אלפי לוויינים (נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים, מתוכם פעילים 4,487 לוויינים) במסלול נמוך סביב כדור הארץ. לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully