וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: הנייד הראשון של לנובו עם מעבד בינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 10:16

מחשבי ה- +CoPilot עם יכולות הבינה המלאכותית הושקו ברעש גדול לפני כמה שבועות, וקיבלנו את ה-Yoga Slim 7x, המחשב הראשון של לנובו בקו החדש לבדיקה ראשונית

Yoga Slim 7x. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
Yoga Slim 7x/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

לפני כמה שבועות הודיעה מיקרוסופט על קו חדש של ניידים בשם +CoPilot ממגוון יצרניות, כאשר מה שמייחד אותם הוא שני דברים: האחד, יש בהם מעבדים מיוחדים, נוספים, לעיבוד מקומי של יישומי בינה מלאכותית (NPU) והשני, לראשונה מזה עשורים מדובר בקו חדש שכולו מבוסס על מעבדי סנאפדרגון של קוואלקום, ולא אינטל.

קיבלנו את הדגם הראשון של לנובו עבור +CoPilot, ה-Yoga Slim 7x, לניסוי כלים קטן בן כמה ימים. חשוב לציין שזוהי לא סקירה מלאה, אלא רק התרשמות ראשונית.

מבנה ועיצוב

נאמן לשמו ה-Yoga Slim 7x הוא מחשב 14 אינץ' כחול ודקיק (עוביו 13 מ"מ בלבד בצד הדק), עם גוף מאלומיניום ממוחזר וגב נקי מאוד כשרק המילה Lenovo עליו. העיצוב הנקי ממשיך גם למטה, רק עם שבכות רמקולים ופתחי אוורור. בצלע השמאלית נמצא שני שקעי USB-C (כל השקעים תומכים כבר ב-USB 4), ואילו בצלע הימנית נמצא את כפתור ההפעלה, שקע USB-C נוסף וכפתור התריס האלקטרוני של המצלמה, שקבועה במגבהת הקטנה שכבר הפכה לפריט עיצובי בלנובו, לרבות מערך של ארבעה מיקרופונים וחיישן אינפרא אדום תומך.

המקלדת היא מקלדת אי מלאה, עם כפתורים רבועים ונעימים למגע עם ציפוי גומי (ומהלך של 1.5 מ"מ), ותאורה אחורית עם שתי רמות או הפעלה אוטומטית. מלבד זאת נמצא כאן משטח הצבעה גדול למדי. קצת חסרים לנו פה דברים כמו קורא כרטיסים או שקע אוזניות, אבל על דקיקות משלמים - אבל גם המשקל הוא קל: 1.2 ק"ג בלבד, ובתכל'ס התחושה שלו ביד קלה יותר.

Yoga Slim 7x. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
Yoga Slim 7x/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

תצוגה וצליל

הצג הוא צג מגע OLED 3K מסוג ה-PureSight של לנובו, ברזולוציה של 2944 על 1840 פיקסלים. זהו צג מרהיב, תומך HDR, עם שחור עמוק מאוד, צבעים עשירים ועזים ורמות בהירות מטורפות שמגיעות עד 1000 ניט, הפחתת אור כחול וקצב רענון של 90 הרץ. המשמעות היא שמדובר במסך שהוא ממתק וממש נעים לצפייה ממושכת, מעבר ליכולות שלו להציג תכני HDR כמו סרטים מנטפליקס במלוא הדרם. יש פה גם דולבי ויז'ן ותמיכה בכמה תקנים של טווחי צבע, אבל נשמור משהו לסקירה המלאה.

הצליל לא מזדנב מאחור - ועם שני רמקולים חזיתיים בצדי המקלדת לצד שני רמקולים תחתיים, הסאונד פה הוא עשיר למדי, במיוחד עם תוספת הדולבי אטמוס. המחשב הזה יתמוך היטב בשאיפות הצפייה שלכם בדרכים.

Yoga Slim 7x. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
מקלדת היא מקלדת אי מלאה, עם כפתורים רבועים ונעימים למגע עם ציפוי גומי (/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ביצועים ובינה מלאכותית

ה-Yoga Slim 7x הוא מחשב עם יכולות טובות, במחיר סביר. קיבלנו לסקירה מפרט חזק עם כונן SSD של גיגהבייט שלם מבית סמסונג, ו-32 גיגהבייט זיכרון - המעבד וערכת השבבים כולה, לרבות המעבד הגרפי, "כרטיס" הקול, חיישנים וחיבור רשת תומך WiFi 7 - הם כמובן מבית קוואלקום. ה-Snapdragon X Elite, בתצורה של X1E-78-100 שהיא אחת מארבע תצורות אפשריות, עם מהירות שעון מקסימלית של 3.4 גיגההרץ ו-12 ליבות. כמובן, בגלל שמדובר במעבד שמבוסס ARM, הוא לא מריץ פקודות של x86 כמו מעבדי אינטל אלא עושה זאת בעזרת שכבת תרגום מיוחדת שמיקרוסופט כתבה עבור המחשבים האלה.

היתרון של המחשבים האלה אמור להיות בעובדה שיש להם מעבד נוירוני, NPU, ייעודי למשימות בינה מלאכותית מחוללת, ישירות על לוח האם (עם יכולת של 45 TOPS כלומר 45 טריליון פעולות בשניה). האם זה באמת מהווה יתרון? לא הצלחנו לבדוק עליו מודל שפה מלא, אבל בגדול הוא מבצע משימות בינה מלאכותית במהירות גבוהה יחסית כמו ה-CoCreator בצייר, כולל תמיכה באפקטים ושימוש בבינה מלאכותית בזמן אמת כמו בשיחות וידאו. ציפינו שיהיו יכולות בינה מלאכותית מחוללת מקומיות, אבל התבדינו, בינתיים, לרוב נדרש חיבור רשת (אבל אפקטים של שיחת וידאו אפשר לבצע גם מקומית).

במבחני ביצועים סינתטיים, ניכרים הבדלים משמעותיים בביצועים של אפליקציות ילידיות ל-ARM64 שטסות ומוציאות ביצועים גבוהים, לעומת x86 שמוציאות ביצועים בינוניים בלבד. ההשערה שלי היא שלא מדובר בעניין חומרתי, אלא בשכבת התרגום שהזכרתי קודם. ההערכה היא שעם הזמן מיקרוסופט תשפר אותה, וכך גם יעלו הביצועים. בגדול, ה-Yoga Slim 7x בביצועים יומיומיים מתפקד מצוין, ואלא אם יש לכם אפליקציה ספציפית שאין לה גירסת ARM ואז תצטרכו לוודא את רמת התאימות, המחשב הזה הוא בחירה טובה לכל משימה.

לנובו Yoga Slim 7x. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
היתרון של המחשבים האלה אמור להיות בעובדה שיש להם מעבד נוירוני/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה

אחד היתרונות המכירתיים שתחתיהם מכרו את מחשבי +CoPilot הוא חיי סוללה יוצאי דופן ודו ספרתיים בשעות פעולה בין טעינה לטעינה. למחשב הנבדק הובטחו 16 שעות סוללה, אבל כיון שמדובר במחשב חדש דנדש מהאריזה, הסוללה עוד לא "נפתחה" למלוא היכולת שלה, והוצאתי "רק" 9 שעות פעולה של נגינת וידאו שזה גם מרשים בהתחשבה בעובדה שזו סוללת 70 וואט/שעה שטרם נפתחה למלוא היכולת שלה. גם הטעינה המהירה בזכות המטען המקורי (המטענים עוצבו מחדש, ועכשיו הם קוביות קטנות וקלות יחסית), מאפשרת למחשב הזה ניידות גבוהה ותלות נמוכה בשקעי חשמל.

Yoga Slim 7x. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
Yoga Slim 7x/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

סיכום

ה-Yoga Slim 7x הוא ניסיון מוצלח של לנובו בהטמעת הפלטפורמה של Snapdragon במחשבים ניידים, ומציע לא פחות ממקבילות דומות של אינטל, לצד הניסיון והסולידיות של לנובו בבניית מחשבים ניידים בכל מה שנוגע למעטפת (מסך, מקלדת, סוללה וכו'). השילוב נראה מבטיח, במיוחד חיי הסוללה המעולים של המחשב, ואני מאמין ששכבת התרגום תלך ותשתפר עם הזמן. כך ששוב, אלא אם יש לכם תוכנה ספציפית שנכתבה ל-x86 ואתם חוששים מתאימות, ה-Yoga Slim 7x הוא בחירה מצויינת אם אתם מחפשים מחשב נייד קל, עוצמתי ודק. תג המחיר של כ-7000 שקלים הוא סביר יחסית לתמורה (ושלוש שנים אחריות) בהתחשב במפרט העוצמתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully