וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובר שתיקה: טראמפ חזר לטוויטר לקראת קרב הבחירות

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 21:19

דונלד טראמפ חזר לטוויטר (X) לאחר היעדרות ממושכת, וצפוי להשתמש בפלטפורמה לקידום מסריו לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בריאיון עם "פוקס ניוז", 20 בפברואר 2024. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בריאיון עם "פוקס ניוז", 20 בפברואר 2024/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

לאחר היעדרות ארוכה של כמעט שלוש שנים מהזירה בה בנה את המוניטין שלו כפרובוקטור פוליטי, דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר ומועמד לנשיאות ב-2024, חזר לרשת החברתית שבעבר הייתה מזוהה עמו יותר מכל - טוויטר, שכיום נקראת X. טראמפ נחסם מהפלטפורמה ב-2021 בעקבות אירועי ההסתערות על הקפיטול, אך חשבונו הוחזר לאחר שאילון מאסק רכש את החברה. למרות זאת, מאז חזרתו צייץ רק פעם אחת ונשאר שקט עד כה. הצעד הזה עשוי לסמן את תחילתו של קמפיין בחירות סוער במיוחד ברשתות החברתיות, ולהחזיר את טראמפ לקדמת הבמה התקשורתית לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה.

הציוץ האחרון של טראמפ, שנכתב ב-8 בינואר 2021, היה: "לכל מי ששאל, אני לא אגיע לטקס ההשבעה ב-20 בינואר." ב-23 באוגוסט 2023, טראמפ שבר השתיקה עם ציוץ בודד, בו פרסם כרזה עם הכיתוב: "התערבות בבחירות - לעולם אל תיכנע!"

מאז החסימה ההיא, טוויטר עברה טלטלה משמעותית, ונרכשה על ידי אילון מאסק, הבעלים של טסלה ו-SpaceX. אחד הצעדים הראשונים של מאסק היה להחזיר את חשבונו של טראמפ, צעד שעורר מחלוקת רבה. בחודש שעבר, בצעד שמעיד על תמיכתו הגוברת בטראמפ, מאסק התחייב לתרום סכום עתק של 45 מיליון דולר לחודש לקרן חדשה שהוקמה, שתתמוך בקמפיין הבחירות לנשיאות של טראמפ.

הלילה (שני) צפויה להתקיים "שיחה חיה" בין הנשיא לשעבר טראמפ לאילון מאסק. מאסק תיאר את השיחה כ"ללא תסריט וללא מגבלות על נושאי השיחה", והבטיח שהיא תהיה "מאוד מבדרת!". השיחה צפויה להתחיל בשעה 03:00 לפנות בוקר (שעון ישראל).

כצפוי, הנשיא לשעבר, הידוע בסגנונו הישיר והלוחמני, צפוי לנצל את הפלטפורמה כדי לקדם את מסריו ולתקוף את יריביו הפוליטיים. הצעד הזה עשוי להפוך את מערכת הבחירות הקרובה לסוערת במיוחד, ולהעלות את רף הלהט והיצרים ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully