וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברת את החומות: אפל פותחת את ה-NFC באייפון, ויש לזה משמעות ענקית

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 20:21

בעדכון iOS 18.1, שישוחרר בהמשך השנה, אפל תאפשר גישה ל-NFC ורכיב ה-SE, מה שיאפשר למפתחים לפתח אפליקציות תשלומים מתחרות ושימושים נוספים מעבר ל-Apple Pay

תשלום במגע עם האייפון. Apple, אתר רשמי
תשלום במגע עם האייפון/אתר רשמי, Apple

אפל הכריזה היום על שינוי מדיניות משמעותי שישפיע על הדרך בה מפתחים יכולים לנצל את יכולות ה-NFC וה-Secure Enclave במכשירי אייפון. החל מגרסת iOS 18.1 הקרובה, שתגיע באוקטובר, מפתחים יוכלו לקבל גישה לשבב ה-NFC ולאלמנט האבטחה SE דרך ממשק API חדש. עד כה, הגישה לשני הרכיבים הללו הייתה מוגבלת לאפל עצמה, ושימשה בעיקר עבור שירות התשלומים Apple Pay.

ואם עדיין לא הבנתם - השינוי הזה צפוי לפתוח דלת למגוון רחב של יישומים חדשים במכשירי האייפון. מפתחים יוכלו ליצור פתרונות תשלום מתחרים ל-Apple Pay, כמו גם אפליקציות שמשתמשות ב-NFC לקריאה וכתיבה של תגים, למשל תעודות זהות, כרטיסי טיסה ועוד.

המהלך של אפל מגיע על רקע לחץ גובר מצד הרגולטורים באירופה, שטוענים כי החברה מנצלת את שליטתה ב-NFC כדי לדחוק מתחרים בשוק התשלומים. פתיחת ה-NFC למפתחים עשויה להרגיע את החששות הללו, ולעודד תחרות וחדשנות בתחום.

לוגו אפל. GettyImages
המהלך של אפל מגיע על רקע לחץ גובר על אפל מצד הרגולטורים באירופה/GettyImages

כדי להבטיח אבטחה ופרטיות ברמה הגבוהה ביותר, אפל דורשת ממפתחים המעוניינים להשתמש ב-API החדשים להגיש בקשה מיוחדת, לחתום על הסכם מסחרי ולשלם עמלות. תהליך זה מבטיח שרק מפתחים מורשים העומדים בדרישות רגולטוריות ותעשייתיות מחמירות ומחויבים לסטנדרטים הגבוהים של אפל בתחום האבטחה והפרטיות יוכלו לקבל גישה ליכולות החדשות.

עם זאת, בשלב הראשון, ה-API החדש יהיה זמין למפתחים באוסטרליה, ברזיל, קנדה, יפן, ניו זילנד, בריטניה וארצות הברית, ובהמשך יורחב למדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully