וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר תקדים: אילון מאסק ישלם סכום עתק לעובד שלא השיב לו למייל

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 10:34

עובד ב-X (טוויטר) שסירב להתחייב לעבודה ב"קצב קיצוני מאוד" כפי שדרש מאסק במייל - פוטר. כעת, בית המשפט פסק כי החברה תשלם לעובד גובה פיצויים חסר תקדים

אילון מאסק. GettyImages
אילון מאסק/GettyImages

בית הדין לעבודה באירלנד פסק כי X, לשעבר טוויטר, תפצה עובד בכיר לשעבר בסכום שיא של 600 אלף דולר, לאחר שפוטר שלא כדין בעקבות סירובו להתחייב לתרבות עבודה "בקצב קיצוני מאוד" שדרש אילון מאסק. גארי רוני, שעבד כמנהל בכיר במטה הבינלאומי של טוויטר בדבלין, קיבל את ההודעה המפתיעה ממאסק זמן קצר לאחר שזה רכש את החברה ב-2022. במייל, שכותרתו "צומת דרכים", פירט מאסק את חזונו לטוויטר החדשה, וקרא לעובדים להתחייב לעבודה "בקצב קיצוני מאוד" הכוללת "שעות ארוכות בעצימות גבוהה" כתנאי להמשך העסקתם.

מאסק נתן לעובדים 24 שעות להסכים להתחייבות על ידי לחיצה על קישור במייל או לסרב לכך, כאשר אלה שלא ילחצו על הקישור יפוטרו ויקבלו שלושה חודשי פיצויים. רוני, שלא נענה לדרישה, פוטר מעבודתו, אך בחר לערער על ההחלטה בבית הדין לעבודה. בית הדין קיבל את עמדתו, ופסק כי פיטוריו היו לא הוגנים. בנוסף, הוא חייב את X לפצות את רוני בסכום שיא של יותר מחצי מיליון יורו.

שופט בית הדין לעבודה, מייקל מקנמי, מתח ביקורת על הדרישה של מאסק ללחוץ על "כן" במייל, וציין כי סירוב לעשות זאת "אינו יכול להוות פעולה של התפטרות". לכן, לפי הדיווח, לחברה לא הייתה עילה מוצדקת לפטר את רוני.

טוויטר. רויטרס
מאסק נתן לעובדים 24 שעות להסכים להתחייבות על ידי לחיצה על קישור במייל/רויטרס

בנוסף, מקנמי קבע כי המועד של 24 שעות שנתן מאסק לא היווה "הודעה סבירה" לעובדים לשקול את גורל עבודתם. הוא הוסיף כי "לא ניתן להאשים אף עובד על שסירב להיות מחויב לתת הסכמה בלתי מוגבלת ופתוחה לכל אחת מההצעות". מחלקת משאבי האנוש של טוויטר אישרה כי פיטוריו של רוני נבעו מהחלטתו שלא ללחוץ על הקישור במייל, למרות שלא ידע על אפשרות לפיצויים או על ההשלכות של הישארותו בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully