וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AI נגד סחר בבני אדם וזנות: הטכנולוגיה שנותנת קול לשורדים

הקמפיין, שמושק במסגרת היום הבינלאומי למאבק בסחר בבני אדם, מציג אוואטרים אנושיים מבוססי AI שמשתפים עדויות באופן אנונימי

הפגנה נגד סחר בנשים. יחצ,
הפגנה נגד סחר בנשים/יחצ

דמיינו עולם שבו שורדh זנות וסחר בבני אדם יכולים לשתף את סיפוריהם ללא פחד שפניהם יזוהו. ב-30 ביולי 2024 - היום העולמי למאבק בסחר בבני אדם - זה הפך למציאות.

הקמפיין שמובל על ידי שירן מלמדובסקי סומך, מובילת תחום אימפקט ב-D-ID ומייסדת Generative AI for Good; נעמה זאבי רבלין, לשעבר מייסדת ומנהלת תוכנית סלעית, התוכנית הממשלתית לסיוע לנשים במעגל הזנות, המופעלת על ידי משרד הרווחה ועיריית תל - אביב יפו ; ד"ר סיליה וויליאמסון, מייסדת רשת Emancipation Nation ותרזה פלורס מייסדת פרויקט SOAP, מציג אוואטרים דמוי-אנושיים מבוססי AI שבאמצעותם ישותפו עדויות אנונימיות של שורדי זנות וסחר בבני אדם בתעשיית המין, באמצעות פלטפורמת הבינה המלאכותית של D-ID. הפרויקט שואף להעלות מודעות למאבק בסחר בא.נשים למטרות מין ויחד עם זאת שמירה על זהות ופרטיות השורדים.

בעוד בינה מלאכותית עלולה להיות מנוצלת לרעה ולהוביל לניצול והתעללות במבוגרים וילדים ברחבי העולם, פרויקט זה מהווה דוגמה לאופן שבו ניתן לנצל את היכולות החיוביות של הבינה המלאכותית כדי לסייע בהעלאת מודעות ולהיאבק בסחר בילדים ובזנות.

שירן מלמדובסקי סומך. יחצ,
שירן מלמדובסקי סומך/יחצ

הכירו את קורטני, אמנית שאפתנית שנסחרה בגיל 23 ומתה בגיל 29, ואת תרזה, שעברה גרומינג ונוצלה בגיל 15 בעודה גרה בבית, ואת בוב, שעבר התעללות ונסחר בגיל 5 על ידי בני משפחה. הסיפורים שלהם, ואחרים כמותם, יאתגרו את מה שחשבתם שאתם יודעים על סחר בבני אדם.

הקמפיין מנפץ מיתוסים נפוצים על סחר בבני אדם וזנות. אנו חושפים את המורכבות שמאחורי ההנחה השגויה שזנות היא תמיד בחירה חופשית. העדויות מדגימות כיצד קורבנות רבים נלכדים במצבים בהם אין להם שליטה. אנו מראים שסחר בבני אדם אינו מוגבל למהגרים, פליטים או זרים, אלא יכול לפגוע בכל אחת וחד, כולל אזרחים מקומיים. יתרה מכך, אנו חושפים כי זה מתרחש בכל מקום - בערים, בישובים מבוססים, ואפילו בתוך הבית, כשלעתים הפוגעים והסוחרים הם אנשים קרובים כמו בני משפחה או בני זוג. קמפיין זה מאיר את המציאות המורכבת והמטרידה של סחר בבני אדם וזנות, ומדגיש את הצורך בהבנה מעמיקה יותר של התופעה יחד עם הצורך הדחוף במודעות, תמיכה ופעולה למען הקורבנות והשורדים.

מתמצית המחקר המלווה של יישום החוק לאיסור צריכת זנות בישראל שפורסם ביולי 2024, ונערך על ידי מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל עבור הכנסת, עולה מפנה דרמטי בדעת הקהל כלפי צריכת זנות עם תמיכה של 72% מהציבור בישראל בחוק איסור צריכת זנות (שנכנס לתוקפו ב2019), וזאת בהשוואה לתמיכה של 39% בסקר דומה שנערך בשנת 2016, ותמיכה של 26% בסקר הראשון שנערך ב2008. כמו כן המחקר מדגיש את הצורך בהרחבת ההסברה לכלל הציבור וכן לבני נוער על מנת לצמצם את כניסתם לעולם צריכת הזנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
נעמה זאבי ריבלין. יחצ,
נעמה זאבי ריבלין/יחצ

שירן מלמדובסקי סומך, מייסדת ומנכ"לית Generative AI for Good ומובילת תחום אימפקט ב-D-ID: "הפרויקט מייצג צד חיובי בשימוש בבינה מלאכותית למען החברה. אנחנו ממנפים את הכוח של הבינה המלאכותית כדי לשמור על זהותם של השורדים באמצעות אוואטרים, מה שמאפשר להם להשמיע את קולם בבטחה וליצור אמפתיה. על ידי הקלטת קולות אלו תוך שמירה על האנונימיות שלהם, אנו מציעים כלי חדש במאבק בסחר בבני אדם ובזנות, וכיצד שימוש רגיש, אחראי ויצירתי בטכנולוגיה פועל ליצירת שינוי חברתי."

נעמה זאבי רבלין, מנהלת לשעבר של סלעית - התוכנית הממשלתית לסיוע לנשים במעגל הזנות, המופעלת על ידי משרד הרווחה ועיריית תל - אביב יפו: "כמייסדת ומנהלת של תוכנית לנשים בזנות, ראיתי איך סיפורים אישיים מעלים מודעות לגבי המציאות הקשה בתעשיית הסחר והזנות. רבות מהנשים, מחשש לסטיגמה, מהססות לשתף את חוויותיהן. כעת, טכנולוגיית הבינה המלאכותית עליה אנחנו מתבססים בקמפיין, מאפשרת לספר את הסיפורים תוך שמירה על פרטיות ואנונימיות, ויכולה להביא לשינוי משמעותי בהבנה הציבורית."

ד"ר סיליה וויליאמסון, מייסדת רשת Emancipation Nation, מוסיפה: "הבינה המלאכותית יכולה לשמש לטובה. בשימוש בטכנולוגיה של D-ID אנחנו מצליחים להעלות את המודעות לסחר בבני אדם בדרכים יצירתיות ועמוקות, ובכך לחולל מהפכה בהבנת החברה בעניין הפשע הנורא הזה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully