וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתמכרות שלכם למסכים גובה מחיר. 200 מיליון שקל בשנה, ליתר דיוק

15.8.2024 / 13:40

תחום ניתוחי הלייזר רושם עלייה בהיקף הפעולות, לה אתם תורמים באמצעות התמכרות למסכים. האם עלות הניתוח בישראל גבוהה באופן משמעותי ממדינות אחרות וכמה כסף משלמים לדוגמא תושבי איראן על האפשרות להיפטר מהזגוגיות? הנה כמה עובדות מעניינות

ילדה מול מחשב. ShutterStock
זה מתחיל בגיל צעיר ונגמר בניתוח/ShutterStock

תחום ניתוחי הלייזר בעיניים רושם בשנים האחרונות גידול משמעותי בהיקפי פעילותו שמגיעים על פי הערכות למחזור שחוצה בקלילות את רף 100 מיליון השקלים. ההתמכרות למסכים והנזק הישיר שנגרם לעיניים מהווים מנוע רקטי שדוחף אותו חזק קדימה, כשהצפי הוא שעד שנת 2050 מרבית אוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראייה. כמה כסף מגלגל שוק הפתרונות הרפואיים בתחום העיניים בכללותו? האם עלות הניתוח בישראל גבוהה באופן משמעותי ממדינות אחרות וכמה כסף משלמים לדוגמא תושבי איראן על האפשרות להיפטר מהזגוגיות? צללנו למספר סקירות ענפיות וחזרנו עם כמה עובדות מעניינות.

מבט עולמי: תביטו טוב בנתון המפלצתי הבא

ההיקף הכספי המוערך של שוק הפתרונות הרפואיים עבור קטרקט, גלאוקומה ו-AMD (ניוון מקולרי גילי) הגיע בשנת 2023 לסכום של 60 מיליארד דולר. כך פורסם לאחרונה ע"י גוף המחקר MarketsandMarkets. על פי הנתונים, הסכום שעולה בשיטתיות משנה לשנה, צפוי להגיע בשנת 2029 לכ - 88.5 מיליארד דולר. הביקוש לדוגמא, למכשירים לניתוחי עיניים בלייזר בטכנולוגיית (LASIK) הגיע להיקף של 2.25 מיליארד דולר בשנת 2023, וההערכה היא שהוא יעלה על 3.69 מיליארד דולר עד 2033, עם שיעור צמיחה שנתי מרשים של 5.07% בין השנים 2024 ל-2033. כלכלנים שניתחו את הדו"ח מציינים מספר גורמים שהביאו לזינוק המרשים: מדובר על תמהיל של סיבות שמשלב בין האצה טכנולוגית, עליה במודעות וכמובן - הפחתה בעלויות שפתחה את הדרך להמון הרב.

עין, עיניים, לייזר. ShutterStock
טיפולים מתקדמים, המחיר לא זול/ShutterStock

עתידות - הילדים שלך יסבלו בהכרח מקוצר ראיה

על פי הערכות של גורמי מקצוע, מדי שנה כ-15,000 עד 20,000 אנשים עוברים ניתוח לייזר בעיניים בכל שנה, כאשר המספר המוערך המצטבר של ההליכים שבוצעו כאן חוצה את רף 220 אלף. מבחינת הסכום המצרפי ששילם הציבור הישראלי עבור הסרת משקפיים, ניתן להעריך בזהירות כי הוא חוצה את רף 2.2 מיליארד שקלים. והעתיד? מה הוא טומן לגורמים שעוסקים בתחום ניתוחיי העיניים? ממון רב מאוד. אחוז קצרי הראייה בישראל עומד על כ-40%. שיעור הדומה לאירופה ולארה"ב. הצפי הוא שעד שנת 2050 מרבית אוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראייה. עפ"י מחקר שפורסם בכתב העת Ophthalmology- קוצר ראייה והסיבוכים הנובעים ממנו הם הגורם השני בשכיחותו לעיוורון ברחבי העולם וכך גם בכל הנוגע לסיבות בגינן הציבור פונה להליך ניתוחי להסרת משקפיים בלייזר.

מוזר ולגמרי מפתיע - המחיר בישראל לניתוח הסרת משקפיים לא גבוה ביחס למדינות רבות אחרות

העלות של ניתוח להסרת משקפיים עומדת בחו"ל על סכום שנע בין $1,000 ל-$4,000 לכל עין. המחיר הממוצע לניתוח בארצות הברית בשנת 2020 היה $2,632 לכל עין, לפי דו"ח מ-2021 ב-Clinical Ophthalmology. גורמי מקצוע מציינים כי המחיר כיום נמוך יותר ב - 5%. ומה נעשה בישראל? מחיר הסרת משקפיים בלייזר נע בין 4,000 שקלים- 12,000 שקלים ומשתנה בהתאם למורכבות / חומרת מצב העיניים, הרופא המטפל, והמסגרת בו הוא נעשה.

פרופ' איתן לבני מציין כי הטיפול החדשני ביותר הוא באמצעות לייזר בשיטת Z LASIK. קרן לייזר משגרת 'פולסים' קצרים ומתפרצים של אור במהירות מדהימה שיוצרת קרום דק ברקמת הקרנית. רקמה זו היא דקה מאוד וניתנת להסרה בקלות מעל פני העין ומאפשרת ללייזר לעצב מחדש את הקרנית. ואם תהיתם כמה עולה הניתוח באיראן, התשובה היא 900-1,600 דולר, לשתי העיניים גם יחד. בלבנון לדוגמא, עלות הניתוח נעה בין $499 ל-$2,500 לעין.

הקשר בין בעיות ראיה לקושי לסגור את החודש

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שהתפרסמו לרגל יום ההזדהות הארצי עם העיוורים ולקויי הראייה, בקרב בני 65 ומעלה בישראל, 7% מתקשים מאוד בראייה. עוד עולה כי בקרב בני 64-20, שיעור המתקשים בכיסוי הוצאותיהם עומד על 60% בקרב המתקשים בראייה, לעומת 28% מאלה שאינם מתקשים בראייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully