וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנעול חכם? לא חשבתי שאני צריך את זה. עכשיו אני לא יכול בלעדיו

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 14:37

הוא לא דורש טכנאי, הוא קל לתפעול ויפתור את הצורך להסתובב עם מפתחות: כנראה שמעולם לא חשבתם שאתם צריכים מנעול חכם, אבל מתברר שה-Nuki 4.0 Pro הוא אחד הדברים שאני מגדיר כמוצר חובה בכל בית. ומה המחיר?

Nuki Smart Lock 4.0 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Nuki 4 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בעידן שבו מוצרים טכנולוגיים צצים ונעלמים במהירות מסחררת, נדיר למצוא מוצר שבאמת משנה את כללי המשחק. ה-Nuki 4.0 Pro, המנעול החכם החדש מבית Nuki האוסטרית, הוא בדיוק מוצר כזה. נכון, מנעול חכם זה לא מוצר חדש, אבל לאחר מספר שבועות של שימוש, אני מוצא את עצמי שואל שוב ושוב: "איך הסתדרתי בלעדיו עד עכשיו?".

התקנה פשוטה

אחד הדברים שהכי הפתיעו אותי ב-Nuki 4 Pro היא קלות ההתקנה. לא הייתי צריך להזמין טכנאי או אפילו להוציא את ארגז הכלים. כל התהליך, כולל התקנת קודן עם טביעת אצבע וחיישן, לקח לי בערך רבע שעה. וזה, לדעתי, לב ליבו של המוצר הזה ומה שנותן לו יתרון משמעותי על פני המתחרים.

בעבר יצא לי לבדוק את המנעול החכם של Lock8200 הישראלית. ולא רק שהיה מדובר במוצר יקר יותר בפער, גם ההתקנה שלו הייתה סיפור אחר לגמרי. היה צורך לקדוח חור בדלת, דבר שגרם לה לנזק בלתי הפיך. לעומת זאת, המנעולים של Nuki לא דורשים שום התערבות טכנית, פירוק או קדיחה. אפשר להרכיב אותם על הדלת הקיימת ולפרק אותם בעת הצורך, ללא כל נזק. לשם השוואה, הפתרון היחיד של Lock8200, במקרה שאתם צריכים לפרק את המנעול, הוא להסתיר את החור שנוצר באמצעות עיינית נוספת, ליד הידית - תקראו את זה שוב ותבינו כמה שזה מוזר.

בכל אופן, כדי להתקין את היחידה, כל מה שצריך זה לוודא שהצילינדר בולט החוצה לפחות 3 מ"מ ולבדוק אם כיסוי בית המפתח עלול להפריע. אם כן, אפשר לרכוש כיסוי חלופי. במקרה שלי, התקנתי את המנעול על דלת רב-בריח חדשה, אז כל מה שהייתי צריך לעשות זה לחבר את התושבת, לנעול שלושה ברגים עם מפתח אלן (שכלול באריזה), להשאיר את המפתח המקורי מחובר לצילינדר (או להחליף אותו במתאם), ולהכניס את המנעול למקומו.

ההתקנה עצמה הייתה משחק ילדים. ארבע סוללות במקומן, חיבור מהיר לאפליקציה, והמנעול כמעט מוכן לפעולה. הכיול הראשוני נעשה בצורה אוטומטית, אבל במקרה שלי, נדרשה התערבות ידנית קלה. מתברר שכל צילינדר הוא סיפור בפני עצמו, ולכן ישנה אפשרות בהגדרות (תחת "Optimal Locking") לקבוע במדויק את מספר המעלות שהמפתח צריך להסתובב כדי לפתוח ולנעול את הדלת. כמה לחיצות, והמנעול הבין בדיוק מה אני רוצה ממנו. את הקודן, שנמכר בנפרד, הדבקתי מחוץ לדלת והוא מסתנכרן בקלות עם היחדיה הראשית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
האפליקציה של Nuki Smart Lock 4.0 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפשר לפתוח את הדלת דרך אפליקציה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

יש שליטה מלאה דרך האפליקציה, אבל הקודן הוא הכוכב האמיתי

לאחר ההגדרה של Nuki, הוא פשוט נעלם מהתודעה, במובן הטוב של המילה. הוא פשוט עובד, בשקט וביעילות. עוד לפני שמגיעים לדלת, אפשר לפתוח את המנעול בלחיצת כפתור באפליקציה. אני בחרתי להוסיף גם קודן (6 ספרות) וגם טביעת אצבע, שילוב שנותן לי גם נוחות - לפתוח את הדלת עם האצבע - וגם אקסטרה אבטחה. כשנמצאים בבית, לחיצה קצרה על הכפתור העגול והאלגנטי במרכז היחידה, והדלת נפתחת

אחד הפיצ'רים שהכי אהבתי (באפליקציה) הוא האפשרות להגדיר שהדלת תינעל אוטומטית ברגע שהיא נטרקת. זה שימושי במיוחד למי שנוטה לשכוח לנעול את הדלת, או סתם רוצה עוד קצת שקט נפשי. פיצ'ר נוסף שמצאתי כחיוני הוא היכולת לשלוח לינק לחברים או למשפחה, או קוד זמני/חד פעמי, שמאפשר להם לפתוח את הדלת ישירות מהאפליקציה, בלי צורך בהרשמה. זה מושלם למקרים שבהם אתם בחו"ל וצריכים שמישהו יטפל בחתולים שלכם, למשל.

לגבי חיבור לחשמל, אין מה לדאוג יותר מדי. המכשיר אמנם עובד על סוללות, אבל הן מחזיקות מעמד לכחצי שנה (כך לפחות לפי החברה). האפליקציה שולחת התראה ברגע שהסוללה נחלשת, ואז אפשר פשוט לטעון את היחידה או להחליף את הסוללות. בשלושת שבועות שאני משתמש במוצר, בינתיים, לא נדרשתי לטעון את המנעול או הקודן.

קודן של Nuki. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הקודן הוא הכוכב האמיתי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשבועות הארוכים שאני חי עם Nuki, הוא הפך לחלק בלתי נפרד משגרת היום שלי. הוא פשוט עובד, בשקט וביעילות. יצאתם לריצה? לא צריך לסחוב את הסמארטפון. ירדתם רגע למכולת? לא צריך לחפש את המפתחות. הקודן הופך את השימוש לקל ואינטואיטיבי, ומשאיר את האפליקציה בעיקר לניהול ההגדרות וההרשאות. למען האמת, בכל החודשים שבדקתי את המנעול, רק פעם אחת הגעתי למצב שבו הקלדתי את הקוד ובן הזוג שלי כבר פתח את הדלת, כי שמע אותי מגיע. זה יצר בלבול קצר, אבל המנעול התאפס על עצמו תוך כמה שניות.

מצד שני, היו גם לא מעט פעמים שהגעתי לדלת וחיפשתי את המפתחות, עד שנזכרתי שיש לי מנעול חכם. זה מראה שעדיין יש עקומת למידה מסוימת, ולוקח זמן להתרגל לחיים בלי מפתחות. בסופו של דבר, החלטתי לכבות את פתיחת הדלת האוטומטית ולהשתמש בעיקר בקודן. זה עדיין יותר נוח ממפתחות, אבל גם מאפשר לי לשמור על תחושה של שליטה.

חיישן דלת שהוא שקט נפשי

אם אתם רוצים את השליטה האולטימטיבית, ה-Nuki Door Sensor הוא התוספת המושלמת. מדובר בחיישן מגנטי זעיר שמתחבר למשקוף ולדלת, ומדווח למנעול בכל פעם שהדלת נפתחת או נסגרת. זה מאפשר למנעול להגיב באופן מיידי - לנעול את הדלת ברגע שהיא נסגרת, לשלוח התראות אם הדלת נשארת פתוחה יותר מדי זמן, ואפילו לאפשר לכם לבדוק מרחוק אם הדלת סגורה או לא. במקרה שלי, כבעלים של שני חתולים, הגדרתי שאקבל התראה כאשר הדלת פתוחה יותר מ-2 דקות. בקיצור, אקסטרה שקט נפשי.

חיישן הדלת של Nuki Smart Lock 4.0 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חיישן הדלת של Nuki/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

יש תמיכה ב-Matter

אחד היתרונות הגדולים של Nuki 4 Pro הוא התמיכה בפרוטוקול התקשורת Matter, שפותח בשיתוף פעולה בין ענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל, אפל ואמזון, ומאפשר למכשירים חכמים שונים לתקשר ביניהם בצורה חלקה, ללא תלות ביצרן או בפלטפורמה. כך למשל, המנעול תומך גם ב-HomeKit של אפל, מה שמאפשר לשלב אותו בקלות במערכת הבית החכם שלכם ולשלוט בו באמצעות סירי או אפליקציית הבית. המשמעות היא שתוכלו להגדיר אוטומציות שידליקו את האורות ויפתחו את הדלת כשאתם חוזרים הביתה.

בשורה התחתונה

בסופו של דבר, ה-Nuki 4 Pro הוא מוצר שפשוט הופך את החיים לקצת יותר קלים. לא צריך יותר לשלוף מפתחות בכל פעם שמגיעים הביתה, לא צריך לזכור לקחת מפתח לפני שיוצאים, ואפשר לתת הרשאה מרחוק לאנשים שאנחנו רוצים שיעזרו לנו במקרי חירום (טפו טפו טפו) - גם אם אין להם מפתח. כל העניינים הקטנים והמעצבנים האלה פשוט נעלמים מהראש, וזה תענוג אמיתי.

ונכון, מדובר בתענוג שלא מתאים לכל כיס - 1,299 שקלים (למנעול בלבד). אבל אם אתם מחפשים דרך לשדרג את הבית שלכם ולהפוך אותו לקצת יותר חכם וקצת יותר נוח - ה-Nuki 4 Pro הוא השקעה משתלמת. ותהיו בטוחים, אחרי שתתרגלו לחיים בלי מפתחות, לא תוכלו לחזור אחורה.

אביזרים נוספים:

  • קודן למנעול חכם: 699 שקלים
  • חיישן דלת: 279 שקלים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully