וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדשת איפה שלא צריך: העיצוב החדש של אינסטגרם מעורר סערה

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 16:04

ניסוי חדש ברשת החברתית, שהגיע למספר מצומצם של משתמשים, מצליח לעורר סערה. מנכ"ל אינסטגרם ניסה להסביר כי העיצוב המוכר הוא "אכזרי למדי", ולא תואם את הפורמט הנוכחי של הפלטפורמה

אינסטגרם. ShutterStock
אינסטגרם/ShutterStock

אינסטגרם, שכבר שנים מנסה (ולא תמיד בהצלחה) להכניס שינויים בעיצוב, החליטה הפעם לגעת ברשת (Grid) התמונות המוכר. במקום תמונות מרובעות, שהיו שם מאז ומתמיד, החברה בוחנת תצוגה מלבנית אנכית שתתאים, לדבריהם, לפורמט התמונות הנפוץ ביותר. אבל כמו עם כל שינוי באינסטגרם, המשתמשים לא שותקים.

בסטורי באינסטגרם, אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, חשף את השינוי, והסביר שהעיצוב המקורי, עם הריבועים, עוצב בתקופה שבה האפליקציה אפשרה למשתמשים להעלות רק תמונות ריבועיות. כיום, רוב התוכן המועלה לאינסטגרם הוא אנכי, במיוחד תמונות בפורמט 4x3 וסרטונים בפורמט 9x16. הוא תיאר את חיתוך התוכן לפורמט ריבועי כ"אכזרי למדי".

בעת לחיצה על לשונית ה-Reels באינסטגרם, כבר ניתן לראות רשת מלבנית, כך שהעיצוב הניסיוני לא ייראה זר לחלוטין. למעשה, פרופיל הבדיקה נראה זהה, על פי צילום מסך שהועלה ל-Threads על ידי משתמש, אלא שהרשת כוללת גם פוסטים של תמונות ולא רק סרטונים. דובר מטעם החברה אישר ל-The Verge שהבדיקה הושקה למספר מצומצם של משתמשים וכי צוות אינסטגרם יקשיב למשוב לפני שירחיב את זמינות העיצוב החדש.

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם. GettyImages
אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם/GettyImages

על פי פוסט ישן של המהנדס ההפוך אלסנדרו פאלוזי, האפליקציה עובדת על עיצוב הרשת המלבנית לפחות משנת 2022. נראה שהבדיקה מגיעה ליותר ויותר משתמשים - ונראה שלא כולם מרוצים מכך. מוסרי פרסם את הסטורי שלו בתגובה לתגובה שהוגשה לפינה הקבועה "שאל אותי כל דבר", ובה תחנון שהאפליקציה לא תבטל את העיצוב הישן. במקביל, ב-X (טוויטר) ובפורומים של רדיט כבר אפשר לראות ביקורת ודרישה מאינסטגרם לחזור בה ההחלטה, שכן משתמשים רבים עיצבו את הפרופיל והעלו פוסטים מותאמים לפורמט הישן.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully