וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב צווי צנזורה: אילון מאסק סוגר את טוויטר בברזיל

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 11:18

בעקבות מחלוקת עם בית המשפט, X סוגרת את משרדיה בברזיל. לדבריו של מאסק, הבעלים, "לא הייתה שום דרך שיכולנו להסביר את מעשינו מבלי להתבייש"

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

אילון מאסק הודיע אתמול (שבת) כי בכוונתו לסגור את המשרדים של X (טוויטר) בברזיל, בעקבות מה שהוא מכנה "איומים במעצר" מצד נשיא בית המשפט הפדרלי העליון במדינה, אלכסנדר דה מוראס. מאסק טוען כי השופט דרש ציות לצווי צנזורה שכללו חסימת חשבונות של ארבעה אנשים, דרישה ש-X סירבה לה.

עוד טוענת X כי דה מוראס הוציא לכאורה צו סודי, שאותו X פרסמה לציבור, ובו דרש הסרת תכנים מסוימים. לדבריו של אילון מאסק, הדרישה "תחייב אותנו להפר (בסתר) את החוק הברזילאי, הארגנטינאי, האמריקני והבינלאומי". הוא הוסיף כי "ההחלטה לסגור את מטה X בברזיל הייתה קשה, אבל, אם היינו מסכימים לדרישות הצנזורה הסודית (הבלתי חוקית) ומסירת המידע הפרטי לבקשתו של דה מוראס, לא הייתה שום דרך שיכולנו להסביר את מעשינו מבלי להתבייש".

ב-X האשימו את דה מוראס בפעולות "שאינן עולות בקנה אחד עם ממשל דמוקרטי", וקראו לציבור הברזילאי "לבחור - דמוקרטיה או אלכסנדר דה מוראס".

אלכסנדר דה מוראס. GettyImages
שר בית המשפט הפדרלי העליון במדינה, אלכסנדר דה מוראס/GettyImages

למעשה, מאסק מותח ביקורת על דה מוראס כבר חודשים. באפריל הוא סירב להיענות לצווים לחסום חשבונות מסוימים בברזיל, בטענה שהם נוגדים את החוקה. בתגובה פתח דה מוראס בחקירה נגד מאסק בחשד לשיבוש הליכי משפט. X נאלצה להיענות בסופו של דבר לצווים של בתי המשפט בברזיל, אך המתיחות עם הממשלה נמשכה.

באפריל פרסמה ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקאי דו"ח ובו טענה כי ממשלת ברזיל מנסה לכפות על X ועל פלטפורמות מדיה חברתית אחרות לצנזר יותר מ-300 חשבונות, כולל של פוליטיקאים ועיתונאים בולטים. נכון לעכשיו, X אמנם סגרה את המשרדים בברזיל, אך השירות ימשיך להיות זמין למשתמשים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully