וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל איימה על משפיענים כך שיעדיפו את הסמארטפון החדש שלה

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 16:01

לפי דיווח ב-The Verge גוגל חצתה קו אדום בכך שחברה מטעמה אסרה על משפיענים להשוות את הפיקסל 9 למכשירים מתחרים, וגרוע מכך - מי שהעדיף מכשירים מתחרים הסתכן בסילוק מתוכנית המשפיענים של החברה

הפיקסל 9 פרו של גוגל. Google, אתר רשמי
הפיקסל 9 של גוגל/אתר רשמי, Google

עולם היחסים בין משפיענים ברשתות החברתיות שמסקרים מכשירים ובין חברות הטכנולוגיה, תמיד היה עסק רווי אינטרסים, אבל לפי דיווח של The Verge, נראה שגוגל חצתה קו אדום שלא חוצים: חברת יחסי הציבור של הפיקסל 9 שחילקה מכשירים למשפיענים לסקירה לפני צאתם לשוק, אסרה על המשפיענים להציג את הפיקסל 9 לצד מכשירים מתחרים. יתרה מכן, אלה שהראו העדפה למכשירים מתחרים, הסתכנו בכך שיסולקו מהתוכנית ולא יקבלו מכשירים. עבור משפיענים קטנים יותר, האיום בעצם דרש לבחור בין קבלת מכשיר לסקירה ליושרה שלהם כלפי קוראיהם וצופיהם.

ההסכם החדש שנשלח למשפיענים בטופס, ש-The Verge אימתו מול כמה מקורות, אומר למשפיענים כי "מצופה (מהם) להציג את הגוגל פיקסל במקום כל מכשיר מתחרה" ויתרה מכך "במידה ומופיעים מותגים אחרים באופן מועדף על הפיקסל, אנחנו ניאלץ להפסיק את מערכת היחסים בין המותג (גוגל) ויוצר התוכן". הקישור להסכם הוסר בינתיים.

התנאים, שהופיעו בסקר וטופס הסכמה למשתתפי תוכנית TeamPixel, גרמו לבלבול ותהייה האם התנאים האלה חלים על כל סקירות המוצרים של החברה? כמובן, גופי עיתונות מוסדרים ועיתונאים, לעולם לא יסכימו לתנאים שכאלה שכאמור, מציבים אולטימטום בפני המשפיען: היושרה שלך תמורת גישה למוצר לסקירה.

גוגל. רויטרס
אסרה על המשפיענים להציג את הפיקסל 9 לצד מכשירים מתחרים. גוגל/רויטרס

מנהלת התקשורת של גוגל קילה גאייר השיבה ל-TheVerge כי תוכנית TeamPixel היא תוכנית ייחודית ונפרדת מתוכניות הסקירה לעיתונאים ולמשפיענים. המטרה של TeamPixel היא למסור מכשירים לידיים של יוצרי תוכן, ולא עיתונאים וסוקרי טכנולוגיה (הערת שוליים של הכותב: מה זה בדיוק סוקרי טכנולוגיה?), ברור לנו שפספסנו את המטרה עם הניסוח החדש שהופיע בטופס של TeamPixel אמש (שבת) והוא הוסר", דברי דוברת גוגל.

התוכנית, לפי הדיווח, הופעלה בכלל על ידי סוכנות יחסי ציבור חיצונית בשם 100Heads, שהפיצה מכשירים לסקירה מוקדמת למשפיענים ומעריצי-על כדי להגביר את העניין בפיקסל 9 כ-"שגרירי מותג". בשעה שגוגל משתפת פעולה עם הסוכנות, היא לא זו שמנהלת אותה. להבדיל מעיתונאים ויוצרי תוכן בתוכניות הפנימיות של גוגל שמקבלים מוצרים גם טרום ההשקה, המשתתפים ב-TeamPixel קיבלו גישה למוצרים אחרי ההשקה, אבל לפני הזמינות הכללית לציבור, בתמורה לכיסוי ויצירת תכנים על הטלפון ברשתות חברתיות. ליוצרי תוכן קטנים, זו בהחלט הזדמנות לעלות מדרגה בחשיפה, אבל כאמור, הם נדרשים להתפשר על היושרה שלהם, בדרישה המקורית.

עניין בעייתי נוסף כאמור, הוא החלוקה של גוגל ל-"עיתונאי", "סוקר טכנולוגיה" ו-"יוצר תוכן" שנראית בעיקר, שרירותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully